Pagina 1 van 2

Moet ik mijn carburateur helemaal op nieuw afstellen?

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:38
door Rick
Goeden dag!

Ik heb mij laatst aangemeld op deze site en ben dus nieuw!! Rick

Ik heb afgelopen week voor het eerst een Yamaha FS1 2RU gekocht en heb ontdekt dat er brandstof lekt. (Het is wel een supermooie!) :D
Een dag later heb ik de carburateur uit elkaar gehaald en kwam er achter dat het rubber ding tussen de vlotterbak gewoon scheef er op zat. Die heb ik er dus weer recht op gedaan en er lekte niks meer. (heb ook even globaal de carburateur schoon gemaakt, niet speciaal alle onderdelen)

Heb gezien dat het een Mokini (of zo iets) 16 mm carburateur is en de cilinder is net nieuw (60cc) moet ook nog ingereden worden.
Zit wel roest in de tank, dus er kan ondanks alle tussen filtertjes wel troep in de carburateur komen toch? :?:

Nu heb ik het probleem dat als ik de de "vrij" gas geef, reageert hij super traag, en laat ik het gas weer los, dan blijft hij eerst nog een halfe minuut lang gas geven!!!!!!!!! Echt vet irritant, dat ding gast gewoon terwijl ik al een tijd niks meer doe....... :cry: :?
wat moet ik hier mee? ik snap er niks meer van!

Ook nog:
Hij loopt niet goed stationair. Dan weer te snel, dan veel te langzaam en valt hij uit.
Wat moet ik met de stationair schroef doen? als ik hem er helemaal in draai gebeurt er "niks" en als ik hem er weer half uit draai loopt hij weer net iets te snel.
Kortom: krijg hem net niet goed afgesteld (loopt altijd iets te snel).

Met de luchtstelschroef heb ik nog niks gedaan, zo heb ik hem gekregen van een yamaha dealer.
Ik weet wel dat de zuigerveren iets kabaal maken, daar hebben ze gezecht dat dat niet echt een probleem mag zijn. Het motorblok is nog gewoon goed. (nog niet zo lang geleden na gekeken) Het olie in het blok is ook nog precis goed.

Ik weet niet welke sproeier ik heb (waar dat ding mag zitten in de carburateur weet ik ook niet) En of ik een grotere sproeier nodig heb?
Ik heb al wel gelezen als je gas blijft steken dat je een grotere sproeier nodig hebt.
Ik heb er gewone mengsmering van het tankstation in gedaan (dat was wel het goede hebben ze mij verteld).

Voordat ik de carburateur had opengemaakt, startte hij meestal gelijk en was er vrijwel NIKS aan de hand, liep goed, reed goed, goed stationair....
Daarom vind ik het ook zo vreemd.

Volgens mij wordt hij ook veel te snel warm als ik er mee rij, of kan dit zijn omdat de cilinder nog nieuw is?
Het vervelendste is dat het gas blijft steken op één of andere manier. Zo kan ik er niet eens goed mee rijden....



KAN IEMAND MIJ MISSCHIEN VERTELLEN WAT IK MOET DOEN OM DE BROMMER WEER GOED TE LATEN LOPEN ?? :shock:

Groeten,

Rick

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:43
door marco
volgens mij zit je gaskabel ergens klem of scheef
de luchtstelschroef van de carburateur moet andere halve slag uitgedraaid worden
ik hoop dat je hier wat aan hebt

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:46
door YamaSam
wanneer je rechtse dekseltje eraf is, je gas geeft en lost, moet de gasschuif met een tik dicht vallen, niet kruipen..
kan je kabel zijn, kan je splitter zijn, kan je handvat zijn, kan je gaschuif zijn..

érgens in die trein hapert er wat..
blijf van de mengselschroef voorlopig nog maar af ;)

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:55
door mpro09
draait je handle wel terug als je hem los laat?

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:56
door jerrow
Ik gok ook op de gasschuif.

Stationair loopt ie verschillend en met gas geven en loslaten heb je ook verschil.

Denk dat het dat is...

Geplaatst: 27 mar 2008, 16:57
door YamaSam
mokini =/= mikuni, da's idd zeker zo

Geplaatst: 27 mar 2008, 17:53
door Rick
Bedankt voor de nelle reacties!

Heb de luchtschroef nu echt precies 2x open gedraait. De stationair schroef wil een beetje lukken nu.

Eerst zat de lucht schroef bijna dicht en de sationair ver open.

Nu ik weer aan de twee schroefje heb gzeeten maakt hij zo's Bluuuuh geluid als ik normaal gas geef in de vrij.
Wat betekend dat Bluuuuf? Is dat gewoon verzuipen of betekend het wat anders? Bij verzuipen maakt hij meestal toch geen Bluuuh geluid?
Dat heeft hij nogniet eerder gedaan tot aan net... Jammer, zou het echt niet weten.

De gas blijft ook nog steeds zitten als ik heb los gooi in de vrij. De kabel zit nergens klem.
Kan er wat zijn met de gasschuif? dat die blijft steken of dat er iets niet goed mee is?

Ik wordt er een beetje hopeloos van!

Denk dat ik die yamaha dealer maar een keer op bel om te vragen hoe ik hem het beste weer moet afstellen of wat ik anders moet doen,,,,

Groeten,

Rick

Geplaatst: 27 mar 2008, 17:56
door rise and shine
* wacht nog steeds op het groote geluiden kies venstertje ( net als voor de emoticons) want al dat ge Bluuh en ge woooap etc. is toch niet echt duidelijk :P *

Maar ik dacht dat je hem 1,5 keer moest open draaien?

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:01
door rise and shine
Misschien heb je hier wat aan? ( even op het plaatje klikken zodat het wat beter te lezen/ tezien is)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:03
door Rick
Als ik hem 1.5 open draai dan is het op één of andere manier lastiger om hem met de stationair schoef te stellen.

En met dat Bluuh bedoel ik gewoon een raar verzuip geluid wat er komt doorat ik gewoon gas geef in de vrij..... weet je wel?

mja,
nog jammer dat hij gewoon niet goed loopt :?

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:10
door jonnotje
wat voor kleur heeft je bougie na een eindje vol gas rijden? dan kan je zien of die verzuipt of misschien te weinig benzine krijgt...

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:19
door Rick
YamaSam:

wanneer je rechtse dekseltje eraf is, je gas geeft en lost, moet de gasschuif met een tik dicht vallen, niet kruipen..
kan je kabel zijn, kan je splitter zijn, kan je handvat zijn, kan je gaschuif zijn..

érgens in die trein hapert er wat..
blijf van de mengselschroef voorlopig nog maar af


Ik:
-- Wat wordt er bedoelt met een splitter? En wat als de gasschuif inderdaad NIET dicht valt?

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:22
door Rick
Zal morgen proberen om een eindje vol gas te rijden ( als dat nog mocht lukken).

Dan vermeld ik welke kleur de bougie heeft, misschien heb ik daar ook wel meer aan....

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:36
door Tombo
Die splitter heb je alleen als je met een oliepomp rijdt. Dat is zo'n zwart kastje waar 1 gaskabel ingaat, en 2 uitkomen. Ik denk dat je die niet meer hebt.
Verder moet je gasschuif in 1x naar beneden schieten met gas los. Als dat niet gebeurt kan je kabel niet goed lopen, of je gasschuif net raar zitten, of de veer (nummer 20 van het plaatje wat hierboven is gepost) boven de gasschuif is er uit.

Geplaatst: 27 mar 2008, 18:39
door Martijn
Of is lam ;) Loop het zaakje na :)