Pagina 1 van 1
Olie keerringen
Geplaatst: 10 mar 2008, 21:34
door Nils
Vraag van de man die elke dag leert;
Welke oliekeerringen bestaan er allemaal?
- Koppelingsstift
- Achteras
- ?
Zijn deze makkelijk te vervangen?
Gr. Nils
Geplaatst: 10 mar 2008, 21:41
door Niels
Ze zijn zeker makkelijk te vervangen!
Eruit: met een schroevendraaier "wippen":
Erin: met olie insmeren en netjes in het gaatje "tikken" met een rubber/houten hamer(tje)
Er zit een keerring bij:
- Voortandwiel
- Koppelingsdrukstift (tip: gebruik hier een originele!!)
- Schakelas
- Linker krukaslager
- Rechter krukaslager (bij membraan in een speciaal huis, bij schijf in het schijfhuis)
- En dan nog een blinde bij de schakelwals
Geplaatst: 10 mar 2008, 22:03
door Nils
Dit voldoende?

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:08
door edje
jep voor je blok wel

alleen zit de blinde keering bij je schakelwals er niet in, maar die vevangt bijna niemand

Geplaatst: 11 mar 2008, 19:51
door Handyman
Nog 1 bij je kickstarter.
Bij een pompmodel bij de oliepomp.
Bij een schijfblok in je schijfhuis.
Geplaatst: 12 apr 2008, 21:07
door Nils
Olie keerringen vervangen (met imitatiesetje; zie boven)
- Bij koppelingsstift ok (oude ervoor geplaatst)
- Achter voortandwiel ok
- Krijg de keerring bij schakelas er niet uit! (nieuwe ervoor geplaatst)
Tips??
Na het rijden lekt hij nog ongeveer 3 of 4 druppels, daarna niet meer..........
Wat te doen?
Zo staat ie er nu bij. Rijdt perfect! (80 op de teller)
Alleen tankie nog. Ligt nu bij de verchromer. Half mei klaar.
Lekker sturen voor de zomer!
Geplaatst: 12 apr 2008, 21:47
door wiebo
Misschien niet al te profi, maar ik zou me niet druk maken om een paar druppels. Als het tenminste niet erger wordt. Af en toe wat bijvullen zodat je voldoende olie hebt, toch?