Pagina 1 van 3
fs50 vs. homoet
Geplaatst: 28 feb 2008, 14:54
door thomas-18
Wat zijn de verschillen tussen de fs50 en de homoet uitlaat qua prestatie?
Groeten,
Thomas.
Geplaatst: 28 feb 2008, 14:55
door Tombo
Ik denk dat niemand die 2 uitlaten met dezelfde setup heeft getest, dus daar kan niet echt iets superbetrouwbaars over gezegt worden.
Ik denk zelf dat met de juiste cilinder een Homoet gewoon sneller is.
Geplaatst: 28 feb 2008, 15:01
door Niels
Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...
Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart

Geplaatst: 28 feb 2008, 15:03
door Triforce
een FS50 uitlaat is berekent op 90 km/h en kan dus wel wat harder maar als je echt harder wilt gaan als de fs50 pijp zou je homoët moeten pakken omdat deze minder tegen druk heeft en dus makkelijker toeren kan maken,
maar als je meer kracht onderin wilt hebben zou je toch echt de FS50 pijp moeten pakken
Geplaatst: 28 feb 2008, 15:03
door Triforce
Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...
Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart

vind ik nou ook
Geplaatst: 28 feb 2008, 15:38
door Aad
en laten we die 'bos' demper er ook even tegenover zetten?
http://link.marktplaats.nl/144397308
Geplaatst: 28 feb 2008, 16:07
door Tombo
Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...
Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart

Dat uiterlijk is voor iedereen persoonlijk

Een FS50 pijp lijkt met een Kreidler uitlaat

, schuine achterkant is mooier

Geplaatst: 28 feb 2008, 17:44
door petje
heb met beide pijpen op de zelfde setup gerejen en
en mij ervaring is ...dat een Fs50 pijp gelijk doorgaat en onderin goe trekt, en een homoet neemt niet gelijk maar bij zoveel toeren isti gewoon beter. en op liet tie bij mij harder.
Geplaatst: 28 feb 2008, 17:48
door Tombo
Dat is idd ook wat je zou verwachten

Geplaatst: 28 feb 2008, 18:08
door fs-ael
bij mij ook
met de homoet 4p boven meer power onderin minder
de fs 50 pijp trek vanaf onderin goed door maar bovenin toeren minder
de power band was veel minder merkbaar
de top bleef het zelfde
Geplaatst: 28 feb 2008, 20:55
door edje
volgens mij is dat gewoon een kreidler uitlaat met een fs1 bocht

Geplaatst: 28 feb 2008, 21:28
door dewaal
een homoet klinkt veel mooier dan een fs50 pijp

Geplaatst: 28 feb 2008, 21:33
door reddevil
dus al heb je een fs1 50cc cilinder.. die 65 rijdt.. en onderin enorm trekt.. en hoogtoerig een stuk minder.. moet je gewoon een Homoet eronder zetten?
dan trekt hij boven in wat meer..?
en onder iets minder?
Geplaatst: 28 feb 2008, 21:46
door rene
ik heb met een orginelle fs1 een nomoet uitlaat met een 28 mm bocht eroner gehad en dat trekt enorm,tandwiel 13 voor en 41 achter.
heb er daarna een fs50 pijp gemonteerd,maar dit trekt minder.
top was gelijk,maar een fs50 pijp is mooier.
Geplaatst: 29 feb 2008, 17:59
door rise and shine
Triforce schreef:Niels schreef:Ik denk dat Arno (fs_ael) hier wel wat over kan vertellen...
Maar qua uiterlijk zou ik zeker voor de FS50 pijp gaan.
Een homoet past helemaal voor geen meter bij de lijnen van de FS1 en daarnaast is ie ook nog zwart

vind ik nou ook
Je hebt ze ook in chroom...
( ja het is een kreidler, maar das de enige foto die ik heb van een chrome homoet.)