Pagina 1 van 3
bromfiets revisie, rijd nog niet lekker START NU NIET MEER
Geplaatst: 20 jan 2008, 17:15
door boukekappers
Hallo Allemaal,
Ik heb even een vraagje
MAAR NU START HIJ OPEENS HELEMAAL NIET, NA REVISIE HEEFT HIJ ALTIJD GOED GESTART. nu 500km erop zitten
van het inrijden
MAANDAG NAAR SCHOOL HIELD DE MOTOR OP EERST PAAR KEER HAPEREN TOEN PAAR STOTEN EN HIJ HIELD OP......
WAT ZOU DIT KUNNEN ZIJN?
carburateur helemaal schoongemaakt
bobine doorgemeten
Bougie geeft gewoon vonk
Cilinderkop schoongemaakt
gecontroleerd of hij valse lucht zou kunnen aanzuigen.
Contactpuntjes zijn bij revisie (door yampe uit spankeren) vervangen evenals de cilinder.
Blokolie is op pijl
Ik zou niet weten waar ik nogmeer naar kan kijken?
gr bouke
Geplaatst: 20 jan 2008, 17:30
door 1j5
Als het allemaal nieuw spul is ,zou ik terug gaan
300 km is te weing 1000 km is normaal, maar hij mag daar om niet zwaar lopen
Vrg Bart
Geplaatst: 20 jan 2008, 17:33
door mpro09
controleer de bougie kleur en ontsteking is
Geplaatst: 20 jan 2008, 18:01
door boukekappers
bougie ziet er redelijk uit wel goeie koffie-bruine kleur maar daaromheen klein beetje zwartjes.
Geplaatst: 20 jan 2008, 18:36
door 1j5
Hoe loopt hij stationair ?, ook zwaar als je gas geeft
Geplaatst: 20 jan 2008, 19:40
door Handyman
Probeer eens zonder dat de motor loopt, in z'n vrij, of je vliegwiel -en dus je krukas en alles wat eraan hangt- soepel ronddraait.
Als er iets klemt of aanloopt in je blok na de revisie gaat 'ie ook niet echt vooruit.
Haal voor dit kunstje even de bougie eruit, dan moet 'ie echt makkelijk in de rondte gaan.
Geplaatst: 27 feb 2008, 19:22
door boukekappers
start nu helemaal niet meer opeens?
tijdens rijden er zomaar mee opgehouden,
bougie geeft vonk,
ook is benzine toevoer goed
bobine doorgemeten ook goed
iemand een idee wat dit kan zijn?
Bougie word wel heeel vettig
Geplaatst: 27 feb 2008, 19:53
door jonnotje
te grote bougie? valse lucht?
voetpakking is die nog heel? beetje sweet(bij het cilinderhoofd? (misschien lekt dat?)
Geplaatst: 27 feb 2008, 20:46
door Triforce
boukekappers schreef:start nu helemaal niet meer opeens?
tijdens rijden er zomaar mee opgehouden,
bougie geeft vonk,
ook is benzine toevoer goed
bobine doorgemeten ook goed
iemand een idee wat dit kan zijn?
Bougie word wel heeel vettig
ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
Geplaatst: 27 feb 2008, 20:55
door boukekappers
Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
Geplaatst: 27 feb 2008, 21:50
door Triforce
boukekappers schreef:Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine
Geplaatst: 28 feb 2008, 17:06
door boukekappers
Triforce schreef:boukekappers schreef:Triforce schreef:ik heb dit eerst ook gehad en toen reed ik 85km/h en kapte er mee, moest lopen
ik heb het verholpen voor een andere ontsteking
en hoeveel doe je in de tank voor mengsmering?
ik tank gewoon euro 95 en hij mengt zelf mengsmering, geloof een op 20/25 ofzo
bekijk je ontsteking nog eens na en de bekabeling en de bobine
bobine heb ik doorgemeten werkt goed,
ontseking is met revisie afgesteld en ik heb ook geen voelermaat om te controleren.
ook zitten er nieuwe contactpuntjes op na revisie (en nieuwe cilinder).
Maar rijd nu 1jaar fs1 zo'n 4000km gereden en nog nooit pech gehad, maar nu dus wel:?
Geplaatst: 28 feb 2008, 17:14
door Triforce
en heb je de condensator wel opnieuw vervangen of de oude laten zitten?
Geplaatst: 28 feb 2008, 17:33
door boukekappers
Triforce schreef:en heb je de condensator wel opnieuw vervangen of de oude laten zitten?
zou ik niet weten (yampe heeft revisie uitgevoerd en weet niet of hij dat ook gedaa heeft,
maar waar zit ergens de condensator?

heb nog nooit motorisch probleem gehad met deze brommmer
dus weet nog niet zoveel hiervan af
Geplaatst: 28 feb 2008, 17:51
door Triforce
Condensator zit op je grondplaat van de onsteking die zit tussen de ontsteking spoel en punten in kwa kabeltjes, hij zit onderaan de grondplaat
als je een contactslot erop hetbt zitten haal de stekkers eens los van de contactslot en probeer hem dan eens te starten als hij start ligt het aan je contact slot zo niet dan weet ik het zelf ook even niet meer