Pagina 1 van 2

klein vraagje: gat in carb kap open of dicht?

Geplaatst: 11 dec 2007, 15:37
door prit2
Goedendag.

Ik heb net m'n fs1 1j5 in de verzekering en wilde er eens een eindje op gaan rijden.
Dat ging niet echt lekker, hij komt stationair wel aardig op toeren, in z'n 1 ook maar hij heeft in z'n 2 weinig kracht en als ik naar de 3e schakel valt ie uit.


Het is vast een kleinigheidje maar ik heb bijzonder weinig zin om er mee bezig te gaan.
het lijkt me zoieso wel handig als ieamdn me even wat dingen uit kan leggen...
wil er iemand even komen helpen tegen reiskosten/omkostenvergoeding?

bij voorbaat dank

pieter

Ik woon trouwens in amersfoort.

misschien wel handig om te zeggen:
er zit en fs1 cilinder op en orginele uitlaat. Carb grootte weet ik niet.
Het ligt niet aan de luchtfilter, dat heb ik gechekt.

Geplaatst: 11 dec 2007, 19:37
door prit2
en natuurlijk behalve reiskosten ook koffie en gebak... :D

Geplaatst: 11 dec 2007, 19:47
door mpro09
ik wil best een keer langs komen maar ik denk dat het het beste is er een keer zelf naar te kijken
fs1 is toch een oldtimer

gewoon ff de carb schoon maken, bougie en ontsteking controleren.
dan ben je al een heel eind :wink: en is nie zo ingewikkeld

Geplaatst: 11 dec 2007, 23:52
door yamaha_fs1_2ru
wat is je tandwiel verhouding?

Geplaatst: 12 dec 2007, 11:55
door prit2
Ik zal er zelf zaterdag eens naar kijken en de simpele dingen controleren.


@ mpro9: Als dat niets uit haalt maak ik graag van je hulp gebruik!


Mijn tandwiel verhouding weet ik nog niet, ik weet nog maar bar weinig van m'n broem.

Geplaatst: 12 dec 2007, 18:03
door reddevil
hoort idd als te zware vertanding :lol:
had ik ook :lol:

en anders ligt het aan je onsteking?

Geplaatst: 12 dec 2007, 18:38
door jonnotje
vertanding is gewoon tellen hoeveel tandjes er op de voorste tandiel zitten en op de acterste tandwiel.... denk dat je dat wel snap

sla je gas geeft gaat hij dan raar lopen, erg pruttelen, bijna uitvallen?
dan kan het zijn dat je een kleiner sproeiertje in je carberateur moet steken....

valt hij alleen bijna helemaal uit maar loopt hij wel goed, dan zal het de vertanding zijn...

of draai je bougie er eens uit, steek die dan treug in de bougie dop en leg die tegen je cilinder aan... kick dan eens op je kickstart en kijk goed of je een vonk ziet.... zo nee, andere bougie proberen ngk7 zou ongeveer goed moeten zijn denk ik... of anders je ontsteking
http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=22&start=0

Geplaatst: 15 dec 2007, 17:52
door prit2
Het ws te benzine toevoer, hij druppelde alleen maar door roest dat in t kraantje zat.

net m'n eerste stuk gereden, zalig :P

Geplaatst: 15 dec 2007, 18:08
door mpro09
mooi dat het weer is opgelost :D

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:00
door prit2
Even een klein vraagje:

in die kap die de carb afdekt zit aan de voorwiel-kant een gat.
Hoort hier een rubber oid in te zitten om t af te dekken?

het lijkt mij logisch, maar er zit nu niets..

alvast bedankt
Pieter

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:04
door Niels
Jah, daar hoort een rubbertje in te zitten!

Afbeelding
Nummer 13 :wink:

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:13
door Martijn
Maar je brommer gaat er niet minder om lopen als hij er niet in zit ;)

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:14
door Handyman
Totdat het regent en je stil staat....

Geplaatst: 16 dec 2007, 19:14
door Martijn
:shock: Das mij nog nooit gebeurd, en ik gebruik mn brom voor woon school verkeer :D

Geplaatst: 16 dec 2007, 20:00
door prit2
Niels schreef:Jah, daar hoort een rubbertje in te zitten!

Afbeelding
Nummer 13 :wink:


ziets dacht ik al, thanks :D

kan je dat ding nog ergens krijgen of moet ik dat van kurk oid in elkaar flantsen?