Bediening van de choke
Geplaatst: 03 aug 2007, 22:17
Beste mensen,
Ik heb onlangs een FS1 2RU gekocht.
Tijdens het stationair afstellen met een warme motor, met de choke knop naar beneden gedrukt, afstellen wilden dit niet goed lukken.
Dus choke omhoog getrokken en nogmaals afgesteld, loopt nu perfect stationair. Als ik nu met draaiende motor de choke knop naar beneden druk schieten de toeren omhoog (wordt zelfs eng), ik denk dat dit zou moeten kloppen aangezien ik het mengsel dan rijker maak.
Maar een koude start doet hij slecht als ik de choke knop naar beneden drukā¦.
Ik twijfel over mijn interpretatie van de bediening van de choke. Voordat ik weer ga afstellen wil ik graag weten wat welke stand van de choke betekent.
De FS1 loopt verder perfect en hard.
Groeten, Bas
PS. Is het normaal dat de FS iets stoot als je hem in zijn 1e versnelling zet (hij trekt niet als hij in de versnelling staat met de koppeling in)?
Ik heb onlangs een FS1 2RU gekocht.
Tijdens het stationair afstellen met een warme motor, met de choke knop naar beneden gedrukt, afstellen wilden dit niet goed lukken.
Dus choke omhoog getrokken en nogmaals afgesteld, loopt nu perfect stationair. Als ik nu met draaiende motor de choke knop naar beneden druk schieten de toeren omhoog (wordt zelfs eng), ik denk dat dit zou moeten kloppen aangezien ik het mengsel dan rijker maak.
Maar een koude start doet hij slecht als ik de choke knop naar beneden drukā¦.
Ik twijfel over mijn interpretatie van de bediening van de choke. Voordat ik weer ga afstellen wil ik graag weten wat welke stand van de choke betekent.
De FS1 loopt verder perfect en hard.
Groeten, Bas
PS. Is het normaal dat de FS iets stoot als je hem in zijn 1e versnelling zet (hij trekt niet als hij in de versnelling staat met de koppeling in)?