cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
-
miran72
- 500km gereden

- Berichten: 536
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Iemand ervaring met deze cilinder kit van Csmnl , ik zoek nl een gewone standaard cilinder max 55-60 km/u.
Heb slechte ervaringen met andere aftermarket cilinders en 2e hands martplaats spul en overweeg deze aan te schaffen?
Heb slechte ervaringen met andere aftermarket cilinders en 2e hands martplaats spul en overweeg deze aan te schaffen?
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
-
miran72
- 500km gereden

- Berichten: 536
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
- marco
- Sheriff of the Posbank

- Berichten: 23458
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Dat is een slecht imi cilinder als ik de foto’s zie
Yamaha Sheriff 1981
- NIX
- 10000km gereden

- Berichten: 10840
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Precies, kijk alleen al naar deze foto en let op de poorten.

Laat gewoon een versleten oude opboren naar een overmaat.

Laat gewoon een versleten oude opboren naar een overmaat.
Kijk eerst even in de FAQ.
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Die is minstens 50 euro te duur 
-
koppel
- 1500km gereden

- Berichten: 1785
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Koop een aluminium F5B bij fs1parts.nl, zijn perfect.
-
Niels
- Site Admin

- Berichten: 11151
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Die ziet er wel mooi uit ja, een heel andere afwerking dan die hierboven...
-
P@trick
- 250km gereden

- Berichten: 454
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 933
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Dat is voor het eerst dat ik een goed bericht over Triboron hoor. Heb er zelf 1000 km mee getest met een aluminium F5B, zo'n 7 jaar geleden, en daarna zaten de zuigerveren vast en was alles pikzwart in het carter door koolafzetting. Ik smeerde 1 op 100 en de brommer rookte totaal niet. Triboron is daarna aangepast, maar ik heb het nooit meer geprobeerd.Rij ik al jaren mee. Loopt perfect in combi met Triboron, betere warmte afgifte door het aluminium.
Niet lullen maar poetsen!
-
P@trick
- 250km gereden

- Berichten: 454
- Lid geworden op: 11 feb 2017, 14:14
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Brommer is in 2020 / 21 door mij compleet gereviseerd en is gelijk met deze cilinder en Triboron de weg op gegaan, ik heb ooit wel 1 keer de cilinder eraf gehad maar niets vreemds gezien toen. Ik smeer rond de 1 op 100 soms zelfs iets minder. Rij er dus al jaren mee. Brommer is wel tam, misschien dat dat mee helpt.Dr. Bob schreef: 04 okt 2025, 19:57Dat is voor het eerst dat ik een goed bericht over Triboron hoor. Heb er zelf 1000 km mee getest met een aluminium F5B, zo'n 7 jaar geleden, en daarna zaten de zuigerveren vast en was alles pikzwart in het carter door koolafzetting. Ik smeerde 1 op 100 en de brommer rookte totaal niet. Triboron is daarna aangepast, maar ik heb het nooit meer geprobeerd.Rij ik al jaren mee. Loopt perfect in combi met Triboron, betere warmte afgifte door het aluminium.
Ik heb er in ieder geval nooit problemen mee gehad.
- Dr. Bob
- 500km gereden

- Berichten: 933
- Lid geworden op: 23 dec 2010, 20:26
- Locatie: Achterhoek
Re: cilinder kit 257 Csmnl voor 62,99
Misschien dat de Triboron nu wel goed is, ik testte toen eerst met een gietijzeren standaard F5B, maar die liep bij 1 op 60 al warm. Daarna verder getest met een standaard F5B van aluminium. Die liep toen eerst toch zo'n 70 met een snelle uitlaat, 16 mm en 14-39 tandwielen. Maar hij werd steeds langzamer, omdat de zuigerveren vast gingen zitten en de compressie steeds minder werd. Na 1000 km was de fut er echt uit. Toen bleek alles ook zwart en vastgekoekt van binnen.
Tegenwoordig rijd ik met zwaar opgevoerde Athena cilinders, smeer 1 op 50 met Motul 800. De brommer rookt wel iets bij flink gas geven, maar ik heb vrijwel geen koolafzetting en nooit warmlopers. Ik rijd wel met een grote sproeier: 180, aan de rijke kant. Zonde als zo'n cilinder waar heel wat uren in zitten kapot zou lopen. Heb ook een temperatuur metertje erop, dat de temperatuur van de kop onder de bougie meet. Boven de 200 graden gaat de zuiger vastlopen, dus dat kun je dan voorkomen.
Tegenwoordig rijd ik met zwaar opgevoerde Athena cilinders, smeer 1 op 50 met Motul 800. De brommer rookt wel iets bij flink gas geven, maar ik heb vrijwel geen koolafzetting en nooit warmlopers. Ik rijd wel met een grote sproeier: 180, aan de rijke kant. Zonde als zo'n cilinder waar heel wat uren in zitten kapot zou lopen. Heb ook een temperatuur metertje erop, dat de temperatuur van de kop onder de bougie meet. Boven de 200 graden gaat de zuiger vastlopen, dus dat kun je dan voorkomen.
Niet lullen maar poetsen!