Tombo schreef:(slechter) motorontwerp, ook die FZR's (en dan vooral de 1000cc genesis blokken) staan bekend om hun olieverbruik. Ducati zou ik niet doen, zeker niet een oudere goedkopere, onderhoud is superduur, en het is gewoon Italiaans dus niet zo betrouwbaar als een Jap.
De wat tammere GSX'en (dus de GSX600F serie) zijn heel betaalbaar, eigenlijk net zo goed als een Honda CBR600F, ook hetzelfde soort motor. Meer een sportieve toermotor, geen supersport.
Ja idd, japanner is sowieso het best lijkt me. Die cbr600f is me ook al opgevallen, erg goedkoop en best een klap vermogen ook. Zal daar ook eens wat meer info naar zoeken. Suzuki is ook wel interesant, maar het lijkt wel of honda qua onderdelen enzo altijd het goedkoopst is. Maar van zo'n gsx zie je vaak een mooier onderhouden model dan dezelfde honda, maar tegen een lagere prijs (zal wel met populariteit te maken hebben). Weet niet in hoeverre dat klopt?
Staat f voor fairings? die dingen zijn allemaal wat normaler qua vorm dan degene met r als toevoeging.
deze honda cbr400rr vind ik ook wel vet. Maar die is net echt geschikt om ook nog normaal mee te rijden.

.
Wat je ooit zei van korte zit enzo is me ook opgevallen bij de CB1. Tijmen heeft er zoeen, en ja dat ding is onverwoestbaar en rijdt enorm goed. Maar het blijft een kleintje.
@mitchel
Haha, ja het kan dus wel. ZIt al wat op fora te lezen. Hij heeft z'n kwalen maar het schijnt echt een enorm vette machine te zijn om op te rijden