Wist je dat 13

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

hahhah, en dát mag zomaar bij jullie of wat?
:lol: :lol:
when men were men, and helmets were for divers
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

wist je dat de yamaha trx850 best een interessante motor is
850cc, twin met 270graden ontstekingsvolgorde.
82pk, en hij klinkt echt super lekker.
Schijnt een sportieve motor te zijn waar je ook nog aardig mee kan toeren (precies wat ik ook zou willen dus :P ).

Dat wordt sparen

Afbeelding
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Haha, zo'n ding wilde ik eigenlijk eerst hebben, zijn echt supervet. Alleen heb toen uiteindelijk wat meer geld gespaard en dus die gixxer gekocht.
Het zijn wel enorme olieboten... maar dat zijn bijna alle Yamaha motoren :lol:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Idd, ze zijn echt super vet. Had er ook eentje in het echt gezien. Vandaar.
Ja idd, lees wel een hoop olie verbruik verhalen. Yamaha geeft zelf al 1 liter op 1000 km aan. Waar zou dat door komen?
Maar zo'n twin spreekt me wel aan :P .
Ook even ducati opzoeken, en andere alternatieven daarop.
Toch blijft honda wel een beetje de beste en betrouwbaarste als je wat goedkoops zoekt.
Suzuki gs500 is ook wel grappig, maar die zijn zo braaf :wink:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

(slechter) motorontwerp, ook die FZR's (en dan vooral de 1000cc genesis blokken) staan bekend om hun olieverbruik. Ducati zou ik niet doen, zeker niet een oudere goedkopere, onderhoud is superduur, en het is gewoon Italiaans dus niet zo betrouwbaar als een Jap.
De wat tammere GSX'en (dus de GSX600F serie) zijn heel betaalbaar, eigenlijk net zo goed als een Honda CBR600F, ook hetzelfde soort motor. Meer een sportieve toermotor, geen supersport.
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

mijn rij instructeur rijdt met een trx minmaal 8uur per dag voor al weet ik hoe lang. hij is er echt helemaal gek van.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

Tombo schreef:(slechter) motorontwerp, ook die FZR's (en dan vooral de 1000cc genesis blokken) staan bekend om hun olieverbruik. Ducati zou ik niet doen, zeker niet een oudere goedkopere, onderhoud is superduur, en het is gewoon Italiaans dus niet zo betrouwbaar als een Jap.
De wat tammere GSX'en (dus de GSX600F serie) zijn heel betaalbaar, eigenlijk net zo goed als een Honda CBR600F, ook hetzelfde soort motor. Meer een sportieve toermotor, geen supersport.

Ja idd, japanner is sowieso het best lijkt me. Die cbr600f is me ook al opgevallen, erg goedkoop en best een klap vermogen ook. Zal daar ook eens wat meer info naar zoeken. Suzuki is ook wel interesant, maar het lijkt wel of honda qua onderdelen enzo altijd het goedkoopst is. Maar van zo'n gsx zie je vaak een mooier onderhouden model dan dezelfde honda, maar tegen een lagere prijs (zal wel met populariteit te maken hebben). Weet niet in hoeverre dat klopt?
Staat f voor fairings? die dingen zijn allemaal wat normaler qua vorm dan degene met r als toevoeging.
deze honda cbr400rr vind ik ook wel vet. Maar die is net echt geschikt om ook nog normaal mee te rijden. :P .
Wat je ooit zei van korte zit enzo is me ook opgevallen bij de CB1. Tijmen heeft er zoeen, en ja dat ding is onverwoestbaar en rijdt enorm goed. Maar het blijft een kleintje.

@mitchel
Haha, ja het kan dus wel. ZIt al wat op fora te lezen. Hij heeft z'n kwalen maar het schijnt echt een enorm vette machine te zijn om op te rijden 8)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Koop maar eens een spanningsregelaar voor een Honda :mong: daar word je niet vrolijk van.
Honda heeft in de jaren '90 nooit echt een 600cc supersport geleverd, die kwam pas weer vanaf de CBR600RR, wel 1000cc (de fireblades). Suzuki had de gsx600f en de gsx-r600.
Ik denk eigenlijk dat al die jappen wel redelijk onverwoestbaar zijn, het ene merk heeft net weer wat andere kwaaltjes als de ander (olieverbruik bij Yamaha, NAKS en spanningsregelaars bij Honda etc.)
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

naks?

Sommige oude jappen zijn wel enorm lelijk (wit met lelijk blauw en paarse wielen enzo, wtf :mong: )
Ja idd, en niet elke 4-cilinder is extreem hoogtoerig. Ja wel als je op zoek gaat naar topvermogen, maar ze zijn ook gewoon in lagere toeren te rijden.

M'n les motor trekt ook gewoon redelijk van 2000 toeren, al is dat wel een modern ding. Motor is een afgeleide van de vorige r6, dat kun je merken als hij wat meer toeren maakt.
Maar als je het vergelijkt met een fs1 heeft zo'n ding nu al overal vermogen :lol:
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

NokkenAs KettingSpanner
Was ook wel apart, toen ik van m'n GSXR op de motor van Mitchel stapte :lol: Dan lijkt alles echt supersloom te gaan, terwijl je alsnog 5x zo hard gaat als een auto :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Twowheeler schreef:@mitchel
Haha, ja het kan dus wel. ZIt al wat op fora te lezen. Hij heeft z'n kwalen maar het schijnt echt een enorm vette machine te zijn om op te rijden

idd, je komt echt niet gauw met zon ding langs de kant van de weg te staan :P
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Mitchel gaat van zijn RD ook zo'n 270 graden kruk maken :baas:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

hahahaha :lol: .

Nou ja het zijn vooral de looks en geluid wat die trx zo enorm vet maakt.
Het loont wel de wat latere modellen te zoeken, die hebben ook minder last van gezeik met kleppen enzo.
Misschien als eerst, maar dat kan ook wat anders worden :P
mpro09
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door mpro09 »

Tombo schreef:Mitchel gaat van zijn RD ook zo'n 270 graden kruk maken :baas:

NOT
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

mpro09 schreef:
Tombo schreef:Mitchel gaat van zijn RD ook zo'n 270 graden kruk maken :baas:

NOT

Jawel, gaat hij veel harder van 8)
Gesloten