The big small question topic, part 5
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
jep dicht weer goed af.
de koppakking die ik mee kreeg was trouwens 65cc (bij moped vandaan)
ziet er eigenlijk mooier uit dan m'n vorige pakkingen, de hobbel is zeg maar breder.
heb trouwens nog ff een praat je gemaakt met die man van moped, ze gaan wel aan de slag om toch nog wat van hun fs1's neer te zetten in de showroom.
ze hadden ook zo'n beroemde 50cc honda racer, maar waar die naartoe is ben ik vergeten te vragen.
op hoeveel draai jij ze dan aan?
mijne zijn nu op iets meer dan een kilo (maar gebruik ook geen lange sleutel)
had hem eerst op 1kg gedaan, maar toen lekte het nog.
daarna rondom nog een klein beetje erbij en nu is hij lekvrij en niet strak
de koppakking die ik mee kreeg was trouwens 65cc (bij moped vandaan)
ziet er eigenlijk mooier uit dan m'n vorige pakkingen, de hobbel is zeg maar breder.
heb trouwens nog ff een praat je gemaakt met die man van moped, ze gaan wel aan de slag om toch nog wat van hun fs1's neer te zetten in de showroom.
ze hadden ook zo'n beroemde 50cc honda racer, maar waar die naartoe is ben ik vergeten te vragen.
op hoeveel draai jij ze dan aan?
mijne zijn nu op iets meer dan een kilo (maar gebruik ook geen lange sleutel)
had hem eerst op 1kg gedaan, maar toen lekte het nog.
daarna rondom nog een klein beetje erbij en nu is hij lekvrij en niet strak

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Ik draai ze aan op 1kg is eigenlijk al teveel want je moet de hefboom er ook nog bij rekenen.
En kruislings vastdraaien natuurlijk.
Bij moped hadden ze eerst wel fs1tjes in de showroom staan ik weet niet of ze er nog staan ben er al een tijd niet meer geweest.
Die kerel staat ook bijna altijd op de beurs in heerhugowaard.
En kruislings vastdraaien natuurlijk.
Bij moped hadden ze eerst wel fs1tjes in de showroom staan ik weet niet of ze er nog staan ben er al een tijd niet meer geweest.
Die kerel staat ook bijna altijd op de beurs in heerhugowaard.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
[web]http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_frame.html?http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_home.html[/web]
is deze uitlaat icm met een 32mm bocht net zo snel als een immi uitlaat onderlangs? dus met schuine achterkant
edit: kan die uitlaat niet linken
maar ik bedoel dus een fs50 uitlaat met 32mm aansluiting
is deze uitlaat icm met een 32mm bocht net zo snel als een immi uitlaat onderlangs? dus met schuine achterkant
edit: kan die uitlaat niet linken

-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
aha want ik vind die wel mooier dan de immi uitlaat die ik nu heb.
alleen die presteerd wel heel goed
maar als ik er met deze niets op achteruit ga qua prestaties, dan vind ik dit wel een hele mooie.
@fs1se
heb jij er een gemonteerd?
volgens mij heb ik je dan wel op de meeting gezien (kan dat?)
henk toch?
alleen die presteerd wel heel goed

maar als ik er met deze niets op achteruit ga qua prestaties, dan vind ik dit wel een hele mooie.
@fs1se
heb jij er een gemonteerd?
volgens mij heb ik je dan wel op de meeting gezien (kan dat?)
henk toch?

-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Jeuj weer een vraag van mij:
hoe komt het dat een (mijn) fs1 bij koude motor langzamer loopt dan bij warme motor.
Terwijl bijv. De flandria (wel met een ander soort carb) steeds langzamer gaat lopen naarmate hij warmer wordt.
Bij m'n fs1 moet ik eerst een beetje gas bij geven, ook als de choke eraf is.
Ik heb de lucht schroef wel zo afgesteld dat hij zo hoog mogelijk stationair draait (en daarna weer bijgesteld met stationair schroef) en de gas reactie goed is.
Hij staat wel vrij ver uitgedraaid (zit daar een limit aan?)
Hoe komt dit? Is dit goed of moet ik opnieuw de lucht schroef afstellen? (laatste keer dat ik dat tijd was voor het inrijden)
edit: ik snap het denk ik al: hij staat iets te arm.
Want als hij warm wordt is er minder lucht en gaat hij harder lopen. Dus moet ik minder lucht geven.
Want bij koude motor is er meer lucht, meer dan hij fijn vind igg. Dus loopt hij daarop te langzaam.
Klopt toch? Mag je de lucht schroef vanaf de standaard afstelling alleen nog maar indraaien? En niet verder uit?
hoe komt het dat een (mijn) fs1 bij koude motor langzamer loopt dan bij warme motor.
Terwijl bijv. De flandria (wel met een ander soort carb) steeds langzamer gaat lopen naarmate hij warmer wordt.
Bij m'n fs1 moet ik eerst een beetje gas bij geven, ook als de choke eraf is.
Ik heb de lucht schroef wel zo afgesteld dat hij zo hoog mogelijk stationair draait (en daarna weer bijgesteld met stationair schroef) en de gas reactie goed is.
Hij staat wel vrij ver uitgedraaid (zit daar een limit aan?)
Hoe komt dit? Is dit goed of moet ik opnieuw de lucht schroef afstellen? (laatste keer dat ik dat tijd was voor het inrijden)
edit: ik snap het denk ik al: hij staat iets te arm.
Want als hij warm wordt is er minder lucht en gaat hij harder lopen. Dus moet ik minder lucht geven.
Want bij koude motor is er meer lucht, meer dan hij fijn vind igg. Dus loopt hij daarop te langzaam.
Klopt toch? Mag je de lucht schroef vanaf de standaard afstelling alleen nog maar indraaien? En niet verder uit?
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10825
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Afstellen doe je alleen met een motor die op bedrijfstemperatuur is. Afstellen bij koude motor is zinloos. Dat ie niet stationair wil lopen of op een afwijkend toerental als hij koud is, is normaal. Waarom zou je alleen in mogen draaien? Het mengesl moet gewoon optimaal zijn, dat kan dus iets in of uitdraaien betekenen. Wie heeft je zoiets wijs gemaakt? Overigens denk ik eerder dat ie te rijk staat. Dan gaat ie slechter lopen als ie opwarmt. Een koude motor loopt op een rijker mengsel (vandaar een choke) dan een warme.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 7718
- Lid geworden op: 29 mar 2009, 13:36
- Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens
Ja hij staat wel optimaal afgesteld op warme motor.
Te rijk kan hij niet staan hoor! Want indraaien werkt alleen maar slechter
en hij loopt wel mooi stationair (als hij warm is) en pakt goed op (zie filmpje in mijn topic
)
ik vergelijk het dan ook met de flandria maar die heeft alleen een choke en een primaire sproeier
dus het is wel gewoon normaal, als hij warm is loopt hij op z'n hardst en kan nooit harder lopen dan dat natuurlijk. En nu snap ik het ook steeds beter
met de choke trek je dat verschil weer weg. ik dacht alleen dat dat niet normaal was omdat ik ook laast een motor zag die harder ging lopen toen z'n choke eraf ging dus vandaar dat ik begon te twijfelen.
Ik heb hem ook volgens jou uitleg afgesteld nix! En daar rijdt hij heerlijk op, dacht alleen dat dat stationair lopen verkeerd was
.
Bedankt! Nu zal ik een tijdje niks meer vragen
Te rijk kan hij niet staan hoor! Want indraaien werkt alleen maar slechter

en hij loopt wel mooi stationair (als hij warm is) en pakt goed op (zie filmpje in mijn topic

ik vergelijk het dan ook met de flandria maar die heeft alleen een choke en een primaire sproeier

dus het is wel gewoon normaal, als hij warm is loopt hij op z'n hardst en kan nooit harder lopen dan dat natuurlijk. En nu snap ik het ook steeds beter

Ik heb hem ook volgens jou uitleg afgesteld nix! En daar rijdt hij heerlijk op, dacht alleen dat dat stationair lopen verkeerd was

Bedankt! Nu zal ik een tijdje niks meer vragen
