Collega van me zal wel balen, die heeft dit weekend een Volvo 240 gekocht, 2.3 liter. Die wilde hij dan op gas bouwen, maarja, dat is onbetaalbaar met een G2 installatie. En op benzine is het ook duur rijden met zo'n ding Edit:
Uiteindelijk wordt de leeftijdsgrens dus opgetrokken naar 40 jaar, dat i.c.m. een x-dagenkaart of een kwartjaar wegenbelasting.
rise and shine schreef: Waarom heeft je busje net geluk?
'Weekers wijst het voorstel van de alliantie af.'
Dus gewoon belasting betalen denk ik?
Is > 40 jaar en LPG.
Wat ik begrepen heb, blijven die nog wegenbelastingvrij.
De alliantie is het voorstel om het huidige systeem te handhaven, dus het op te laten schuiven. Maar dat vervalt, en het originele plan van > 30 voor benzine, en >40 voor lpg en diesel gaat in gang per 01-01-2014.
http://www.knac.nl/2013/04/15/overleg-m ... s-mislukt/ Ik vind het een onduidelijk bericht trouwens. Heb het nog even doorgelezen, en dit is wat ik er uit op maak:
Het voorstel van 'de Alliantie' was 30 jaar benzine auto's, en 40 jaar voor diesel en LPG auto's. Dat is afgewezen.
In plaats daarvan komt én die leeftijdsgrens er, én een x-dagenkaart of een kwartjaar belasting, plus dat ook motoren en vrachtwagens belasting moeten betalen
Het is mij ook niet geheel duidelijk..
Volgens mij staat die >40 regel vast.
Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk.. Volgens mij staat die >40 regel vast.
Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??
Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk.. Volgens mij staat die >40 regel vast.
Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??
Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........
En de klassieke brommertjes daarna.
Er wordt veel gestolen in Nederland, het meest door de regering!!
Jeti schreef:Het is mij ook niet geheel duidelijk.. Volgens mij staat die >40 regel vast.
Weekers wijst het voorstel van de alliantie af. Naast de verhoging naar 30 respectievelijk 40 jaar wil hij dan nog vrijgestelde voertuigen belasten met een kwarttarief MRB danwel via een dagenkaart. Daarnaast wil hij klassieke motoren en vrachtauto’s belasten, terwijl de alliantie de huidige regelingen voor deze voertuigen in stand wil houden.
En dit lijkt alsof hij dit in de toekomst ook nog wil, maar er nog niet door is??
Kwestie van tijd dat de pleziervaart ook word aangepakt ..........
En de klassieke brommertjes daarna. Er wordt veel gestolen in Nederland, het meest door de regering!!
Klopt Piet weinig lol aan zo werken voor Grieken enz .....
er is in principe nog niks bekend, die knakker gaat 7 "opties" naar de 2e kamer sturen en zij moeten gaan beslissen. komen zij er ook niet uit moeten gewoon iedereen vol gaan betalen. maar waarschijnlijk word het dus de leeftijd omhoog +kwart tarief of 30dagen. motoren blijven zo te lezen nog even gespaard.