Mooiste zuiger van 2009!!

Alles over de techniek en sleutelen
Fyer

Bericht door Fyer »

niels wat was het nou pijltje naar boven? :lol: :lol:
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

8) the sky is the limit, voor éxtra prestatie!

en vergeet de 'speedholes' in je tank niet :lol:
when men were men, and helmets were for divers
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

Fyer schreef:niels wat was het nou pijltje naar boven? :lol: :lol:


funny :P
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

ff serieus
wat zijn van die typische dingen die altijd fout gaan?
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

Fyer schreef:niels wat was het nou pijltje naar boven? :lol: :lol:


:shift:
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

"Ja Tom kan je ff langskomen, ik sta op de dijk met een vastleaupert" :lol:
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

Goedzo knul!
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

In 1843 toen ik nog niets van brommers afwist :mrgreen:
eelco

Bericht door eelco »

drummer schreef:ff serieus
wat zijn van die typische dingen die altijd fout gaan?


Pistonpennetje inolieen, doek in je carters proppen, want als je pistonmpenveertje erin valt... Verder gewoon zuigerveren monteren, en gaan. Netjes warm draaien, en rustig rijden. :D !
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

alles is gelukt
vandaag al 50km mee gereden (langzaam!) en het voelt en klinkt nog goed!

hij wordt alleen nog wel steeds fucked-up-heet :?
rise and shine
7500km gereden
7500km gereden
Berichten: 9573
Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
Locatie: Bolt'n City
Contacteer:

Bericht door rise and shine »

drummer schreef:alles is gelukt
vandaag al 50km mee gereden (langzaam!) en het voelt en klinkt nog goed!

hij wordt alleen nog wel steeds fucked-up-heet :?


Grotere sproeier?
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

zat ik aan te denken ja
eerst maar eens kijken wat er nu in zit..

EDIT
ik vond hem trouwens ook niet zo veel meer power hebben als ik gehoopt had
zie/voel (nog) geen verschil met m'n 50cc
koppel
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1784
Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22

Bericht door koppel »

zou toch eerst eens analyseren waarom de oude cylinder/zuiger zoveel schade heeft opgelopen.

mechanisch: gebroken zuigerveer/losgelopen zuigerpen borgveertje/naaldlager/te weinig speling zuiger cylinder/slotspeling zuigerveren/ect?

ontsteking: verkeerd tijdstip/te warme bougie?

mengsel: te arm/afstelling carburateur/valse lucht door krukaskeeringen of andere afdichtingen?

overig: te hoge compressie/smering (1:35 is echt voldoende)/losgeraakte kooldeeltjes?

verder zie ik wel een verschil tussen diverse cylinders/zuigers............rij al meer dan 10 jaar met een alu cyl en een asso zuiger...........ziet er nog steeds perfect uit als een spiegel, perfecte pasvorm, geen lekkage verbrandingsgassen onder de zuigerveren en daarom nog steeds veel vermogen, reed laatst nog 76 km per uur met iemand achterop.

heeft nog nooit warmloop neiging gehad, rij hele stukken volgas

op een andere fs1 rijd ik met een immi gietijzer ding, topsnelheid 65 km/uur.......................rijk afgesteld met een te koude bougie, na 500 km inrijden nog steeds warmloop neigingen..........het is gewoon inferieur materiaal, al is de carburatie ook niet helemaal in orde.............met een 170 sproeier en gasnaald helemaal omhoog krijgt ie nog te weinig.......dat klopt niet, binnenkort ff een revisiesetje monteren (gasschuif, naald en sproeierbuis)..........met deze setting moet een 150 sproeier en gasnaald in de middenstand meer dan genoeg zijn.
drummer
500km gereden
500km gereden
Berichten: 827
Lid geworden op: 30 mar 2009, 16:45
Locatie: Nieuwendijk (ZH)

Bericht door drummer »

Ook goeiemorgen!

Sproeier is een 120

Verder:
16mm mikuni
60cc F5B
ori uitlaat (schuin + dubbele naad)

Welke sproeier moet ik nu proberen?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

ik zou beginnen met 150 kort
Plaats reactie