Pagina 7 van 8
Geplaatst: 24 mei 2008, 10:14
door Frederik
vandaag ben ik de fs1 terug gaan halen, ze hebben hem afgesteld en de membranen terug gestoken
hij rijd nu heel goed, en haalt gemakkelijk 50 zonder hoog in toeren te gaan
nu moet ik alleen de voorrem nog maken, maar het revisiekitje is eindelijk binnen, dus dat zou geen probleem moeten zijn
bedankt voor alle hulp van jullie om mijn fs1 terug te laten rijden!
Geplaatst: 24 mei 2008, 10:23
door mpro09
mooi dat iehet weer doet

Geplaatst: 24 mei 2008, 10:23
door Tombo
En, wat voor een sproeier zit erin enzo?
Zie nou wel dat je echt wel een membraan moet hebben

Geplaatst: 24 mei 2008, 10:33
door Frederik
welke sproeier dat er nu inzit weet ik niet, maar ik vermoed nog altijd dezelfde 150 die er in zat toen ik hem bracht
en hoe het komt dat hij nu wel gaat met membranen weet ik niet, maar mirakels ben ik ondertussen al gewend :p
ik heb ooit eens een honda px gekocht voor €25 voor onderdelen, hij was compleet, maar hij had geen ontsteking, daarom zo goedkoop
ik had de spoelen nagemeten, en inderdaad, geen stroom
toen heb ik de motorbok gewoon weggelegd, en toen ik een half jaar later de blok terug pakte, werkte de ontsteking gewoon.
en met de fs1 ook, hij ging niet, en hij is ook spontaan beginnen pruttelen zonder dat ik er iets mee had gedaan (alleen andere bougie, maar beide vonkten, dus daaraan kan het niet liggen)
Geplaatst: 24 mei 2008, 10:58
door mpro09
Frederik schreef:hij ging niet, en hij is ook spontaan beginnen pruttelen
lig je te slapen gaat ineens je brommer in de schuur uitzichzelf aan

Geplaatst: 24 mei 2008, 11:10
door Frederik
hehe
nee, hij ging niet, en ik heb gewoon blijven proberen te starten (ik heb 3 km geduwt!)
en na een aantal liters benzine en start pilote in de carb te spuiten, begon hij gewoon te pruttelen bij het aanduwen
Geplaatst: 24 mei 2008, 16:46
door Frederik
daarjuist de voorrem gemaakt, en alles is in orde
als de ontluchtingsnippel is afgebroken in de klauw, dan is ze nog steeds bruikbaar!
dit is ook bij mij gebeurd. Ik heb een speciale bout gemaakt om de ontluchtingsnippel in te zetten, ik zal er morgen een foto van maken, nu heb ik al een tekening.

Geplaatst: 24 mei 2008, 16:48
door jerrow
Frederik schreef:daarjuist de voorrem gemaakt, en alles is in orde
als de ontluchtingsnippel is afgebroken in de klauw, dan is ze nog steeds bruikbaar!
dit is ook bij mij gebeurd. Ik heb een speciale bout gemaakt om de ontluchtingsnippel in te zetten, ik zal er morgen een foto van maken, nu heb ik al een tekening.

Opnieuw tappen gewoon...
Geplaatst: 24 mei 2008, 17:01
door Tombo
Vaak is dat draad helemaal op, dan heeft opnieuw tappen geen zin omdat het "vlees" weg is. Daarna is het nog maar de vraag of je een goed passende ontluchtingsnippel kan kopen.
BTW Frederik, wat jij hebt gemaakt is kant en klaar te koop

Desalwelteplus een mooie en goede oplossing!
Geplaatst: 24 mei 2008, 17:03
door Frederik
jerrow schreef:Frederik schreef:daarjuist de voorrem gemaakt, en alles is in orde
als de ontluchtingsnippel is afgebroken in de klauw, ...
Opnieuw tappen gewoon...
de nippel was net gelijk met de klauw afgebroken, en was er niet uit te krijgen, anders was het idd makkelijker geweest van gewoon te tappen
dit is dus een oplossing als je niet gewoon opnieuw kan tappen
Geplaatst: 24 mei 2008, 17:07
door Frederik
Tombo schreef:Vaak is dat draad helemaal op, dan heeft opnieuw tappen geen zin omdat het "vlees" weg is. Daarna is het nog maar de vraag of je een goed passende ontluchtingsnippel kan kopen.
BTW Frederik, wat jij hebt gemaakt is kant en klaar te koop

Desalwelteplus een mooie en goede oplossing!
waar kan je die kopen, of hoe heet zoiets precies? ik had er wel eens van gehoord, maar niks van kunnen vinden, daarom heb ik het zelf gemaakt.
Geplaatst: 24 mei 2008, 17:17
door Tombo
PFfuh, ik heb voor het raceteam waar ik eerst bijzat eens uitgezocht welke hydraulische slangen we moesten hebben voor de remmen en koppeling, tijdens die zoektocht kwam ik zulke bouten tegen. Ik weet alleen niet meer waar

Maar ze bestaan iig wel, dat weet ik 100% zeker. Misschien bij de betere motordealers/zaken ofzo.
Zelf maken is natuurlijk wel veel leuker als kant en klaar kopen

Geplaatst: 24 mei 2008, 17:20
door jerrow
Tombo schreef:Vaak is dat draad helemaal op, dan heeft opnieuw tappen geen zin omdat het "vlees" weg is. Daarna is het nog maar de vraag of je een goed passende ontluchtingsnippel kan kopen.
BTW Frederik, wat jij hebt gemaakt is kant en klaar te koop

Desalwelteplus een mooie en goede oplossing!
Lijkt mij dat ie gewoon is afgebroken.
Kunt je wel opnieuw tappen hoor!
Zelfs al steekt de draad van de vorige nippel er nog in, dan gaat het nog.
Die draden tap je gewoon terug weg.
Geplaatst: 25 mei 2008, 19:35
door Frederik
nog een probleem gevonden
als ik even heb gereden, lekt hij vrij veel olie
ik vermoed langs de keerring van de drukstift, daar zit veel olie achter
kan het zijn dat de drukstift die ik heb gekocht te dun is, die is 4,7 mm, de originele ook, en ik heb zo de indruk dat ze vrij los in de keerring zitten, of moet ik gewoon een originele keerring kopen?
de keerring van het achtertandwiel heb ik ook niet vervangen, de keerring in de set past niet, er zit nog een extra bus over de as, kan hij langs daar ook lekken?
http://www.jmpb.nl/shop/view_product.php?product=YA0525
dit is de drukstift die ik heb gekocht, en om hem te laten passen, heb ik er een extra kogeltje moeten insteken, de drukstaaf is 4 mm te kort
mijn gelijkrichter is trouwens kapot, weet iemand of ik een oud type of een nieuw type nodig heb? ik heb een 1j6 van 1977
Geplaatst: 25 mei 2008, 19:41
door Handyman
Ff de linkerkap van je blok af en starten, dan zie je zo waar 'ie lekt, drukstift of tandwielaskeerring waarschijnlijk.
Gelijkrichter is een gelijkrichter, maakt niet echt uit.