Grote-kleine-vragen-topic #9

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
stijn123321
Aan het inrijden
Aan het inrijden
Berichten: 42
Lid geworden op: 24 jan 2010, 00:26
Locatie: Denekamp

Bericht door stijn123321 »

Afbeelding

Vastloper gehad, zuiger kapot en een klein stukje van de spoelpoort af.

Nou is mijn vraag: kan ik met deze cillinder nog rijden?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Ja. Kras met schuurpapier verwijderen en scherpe rand bij poort even iets afronden.
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
Saerens
250km gereden
250km gereden
Berichten: 334
Lid geworden op: 08 jul 2012, 22:22

Bericht door Saerens »

Eens goed zoeken waar dit stukje naartoe is. Dat het achteraf niet terugkomt en wat kapot maakt.
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

Om mijn toekomstige radiator te monteren had ik in gedachte om deze op blokbeugels vast te maken. Ik deed alvast een voorproefje om te kijken hoe dat ging staan, maar toen (alleen) de blokbeugels vast zaten en ik ging een rondje rijden, viel mij meteen op dat het stuur nu extreem trilt. conclusie: deze blokbeugels zijn goed in het doorgeven van trillingen naar mijn stuur. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze weg krijgen? (behalve door mijn hele blok uit te gaan klokken). Mijn idee was om er dikke rubberen ringen tussen blokbeugels en frame te monteren, maar werkt dit genoeg, denken jullie?

Joost
Alles wat ik wil is oud en ruig.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3862
Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31

Bericht door fs1man »

Vreemd ik rijd altijd met blokbeugels en heb nooit extra trillingen waargenomen.
dit is natuurlijk niet het antwoord waar je op zit te wachten maar ik verbaas me er gewoon over.
er zijn trouwens framebeugels voor een radiateur maar vraag me niet wie ze levert.
ik heb me er nooit zo in verdiept waterkoeling op een fs1wat daarvan de meerwaarde is.
zorg in ieder geval dat de radiateur in rubbers hangt het is een gesoldeerde radiateur
teveel resonantie kan soldeerverbindingen breken of laten scheuren met lekkages tot gevolg.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Bij elke automaterialen zaak zijn leidinglklemmen te koop
Waar een mooi zwart rubber in ligt.
Zijn in div. maten te koop.
Hiermee kan je de radiateur prima mee vastzetten.
Ik dacht dat Gino ze ook gebruikte.

http://imageshack.com/scaled/800x600/820/b79s.jpg
Gebruikersavatar
joosie1234
250km gereden
250km gereden
Berichten: 413
Lid geworden op: 07 nov 2011, 20:39
Locatie: delft

Bericht door joosie1234 »

Ik ben vooral opzoek naar een manier om er voor te zorgen dat de blokbeugels niet de trillingen doorgeven aan mijn stuur. Ik ga binnenkort denk ik even langs een rubberspeciaalzaak om te kijken of ik daar juiste trillingsdempers kan halen...

en pa tombo, die leidingklemmen zijn een goed idee om mijn radiator mee vast te maken!
Alles wat ik wil is oud en ruig.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18356
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Een goed fris FS1 blok hoort in principe niet te trillen. Het kan zijn dat je blokbouten te los zitten; deze zou je eens aan kunnen draaien.
Het plaatsen van blokbeugels zou niet heel veel moeten uitmaken wat betreft trillen in het stuur.
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

En de achterbrugbout.
Kijk eerst even in de FAQ.
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

Heeft er iemand ervaring met het ontluchten van een hoofdremcilinder?
Heb heel het remsysteem van een vriend zijn opel GT gereviseerd/vernieuwd en krijg het maar niet ontlucht,
nu hoorde ik dat het soms nodig is om de hoofdremcilinder te ontluchten als deze helemaal leeg is geweest
Zou hem liefst op de auto laten staan want het is echt een rotklus om hem ervanaf te halen :P iemand tips?
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10821
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Vacuumpompje op de remcilinder zetten en het reservoir gevuld houden.
Kijk eerst even in de FAQ.
barttm
100km gereden
100km gereden
Berichten: 200
Lid geworden op: 28 jul 2006, 20:12
Locatie: Hilversum

Bericht door barttm »

Ik heb op onder op mijn rechter handel een klein schroefje die naar gaat naar waar gaskabel rond draait. Ik kan deze stellen met een moertje. Wat is dit en wat kan ik ermee?
(Ik heb het niet niet over het afstel setje voor de gaskabel lengte)
Gebruikersavatar
stefyvd
250km gereden
250km gereden
Berichten: 286
Lid geworden op: 28 jul 2012, 17:29
Locatie: Temse
Contacteer:

Bericht door stefyvd »

mijn achterwiel draait extreem hard mee in neutraal stand: zie video
https://www.youtube.com/watch?v=RSbMp0Es0i8
weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? hij heeft ook niet al zijn trekkracht wat hij wel zou moeten hebben.

grt stephan
Laatst gewijzigd door stefyvd op 06 okt 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Pa_Tombo
1250km gereden
1250km gereden
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jun 2006, 12:00
Locatie: Nijmegen tegenover de buurman

Bericht door Pa_Tombo »

Draai de remleiding los v.d. hoofdremcil.
En ontlucht die eerst.
Heb je die ook gereviseerd?
Is hij leeg geweest?
Zo ja,contr. je bodemklep.
Zorg wel dat je comp. gaatje in de vloeistof blijft staan.
David
1000km gereden
1000km gereden
Berichten: 1049
Lid geworden op: 18 nov 2009, 18:17
Locatie: Hever

Bericht door David »

NIX schreef:Vacuumpompje op de remcilinder zetten en het reservoir gevuld houden.

Merci! Ga ik zeker proberen :wink:

Pa_Tombo schreef:Draai de remleiding los v.d. hoofdremcil.
En ontlucht die eerst.
Heb je die ook gereviseerd?
Is hij leeg geweest?
Zo ja,contr. je bodemklep.
Zorg wel dat je comp. gaatje in de vloeistof blijft staan.


Ja ik vul het reservoir op tijd bij, de hoofdrempomp is nieuw en was dus helemaal leeg. Had geen idee dat die nog apart ontlucht moest worden, is een klusje voor de komende week dan :wink:
Plaats reactie