Om mijn toekomstige radiator te monteren had ik in gedachte om deze op blokbeugels vast te maken. Ik deed alvast een voorproefje om te kijken hoe dat ging staan, maar toen (alleen) de blokbeugels vast zaten en ik ging een rondje rijden, viel mij meteen op dat het stuur nu extreem trilt. conclusie: deze blokbeugels zijn goed in het doorgeven van trillingen naar mijn stuur. Nu is mijn vraag hoe kan ik deze weg krijgen? (behalve door mijn hele blok uit te gaan klokken). Mijn idee was om er dikke rubberen ringen tussen blokbeugels en frame te monteren, maar werkt dit genoeg, denken jullie?
Vreemd ik rijd altijd met blokbeugels en heb nooit extra trillingen waargenomen.
dit is natuurlijk niet het antwoord waar je op zit te wachten maar ik verbaas me er gewoon over.
er zijn trouwens framebeugels voor een radiateur maar vraag me niet wie ze levert.
ik heb me er nooit zo in verdiept waterkoeling op een fs1wat daarvan de meerwaarde is.
zorg in ieder geval dat de radiateur in rubbers hangt het is een gesoldeerde radiateur
teveel resonantie kan soldeerverbindingen breken of laten scheuren met lekkages tot gevolg.
Bij elke automaterialen zaak zijn leidinglklemmen te koop
Waar een mooi zwart rubber in ligt.
Zijn in div. maten te koop.
Hiermee kan je de radiateur prima mee vastzetten.
Ik dacht dat Gino ze ook gebruikte.
Ik ben vooral opzoek naar een manier om er voor te zorgen dat de blokbeugels niet de trillingen doorgeven aan mijn stuur. Ik ga binnenkort denk ik even langs een rubberspeciaalzaak om te kijken of ik daar juiste trillingsdempers kan halen...
en pa tombo, die leidingklemmen zijn een goed idee om mijn radiator mee vast te maken!
Een goed fris FS1 blok hoort in principe niet te trillen. Het kan zijn dat je blokbouten te los zitten; deze zou je eens aan kunnen draaien.
Het plaatsen van blokbeugels zou niet heel veel moeten uitmaken wat betreft trillen in het stuur.
Heeft er iemand ervaring met het ontluchten van een hoofdremcilinder?
Heb heel het remsysteem van een vriend zijn opel GT gereviseerd/vernieuwd en krijg het maar niet ontlucht,
nu hoorde ik dat het soms nodig is om de hoofdremcilinder te ontluchten als deze helemaal leeg is geweest
Zou hem liefst op de auto laten staan want het is echt een rotklus om hem ervanaf te halen iemand tips?
Ik heb op onder op mijn rechter handel een klein schroefje die naar gaat naar waar gaskabel rond draait. Ik kan deze stellen met een moertje. Wat is dit en wat kan ik ermee?
(Ik heb het niet niet over het afstel setje voor de gaskabel lengte)
mijn achterwiel draait extreem hard mee in neutraal stand: zie video
https://www.youtube.com/watch?v=RSbMp0Es0i8 weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn? hij heeft ook niet al zijn trekkracht wat hij wel zou moeten hebben.
grt stephan
Laatst gewijzigd door stefyvd op 06 okt 2013, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Draai de remleiding los v.d. hoofdremcil.
En ontlucht die eerst.
Heb je die ook gereviseerd?
Is hij leeg geweest?
Zo ja,contr. je bodemklep.
Zorg wel dat je comp. gaatje in de vloeistof blijft staan.
NIX schreef:Vacuumpompje op de remcilinder zetten en het reservoir gevuld houden.
Merci! Ga ik zeker proberen
Pa_Tombo schreef:Draai de remleiding los v.d. hoofdremcil. En ontlucht die eerst. Heb je die ook gereviseerd? Is hij leeg geweest? Zo ja,contr. je bodemklep. Zorg wel dat je comp. gaatje in de vloeistof blijft staan.
Ja ik vul het reservoir op tijd bij, de hoofdrempomp is nieuw en was dus helemaal leeg. Had geen idee dat die nog apart ontlucht moest worden, is een klusje voor de komende week dan