Grote-kleine-vragen-topic #8

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

bajaboy schreef:schuren met papiertje en handen .
er zijn er bij die een naaf in een boor machine doen en dan schuren met linnen ,maar das oppassen geblazen

Okee, en om af te werken??
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

Belgom ALU 8)
Yamaha Sheriff 1981
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

kan je spuiten ,das het makkelijkste.
je kan polijsten das veel werk en vieze handen
of verchrome das duur
Gebruikersavatar
Niek de Rijcke
500km gereden
500km gereden
Berichten: 648
Lid geworden op: 22 apr 2012, 18:41
Locatie: Teneuzen
Contacteer:

Bericht door Niek de Rijcke »

Nou, ik ga het zeker proberen.... Zou weer kosten besparen! :D
Yamaha Fs1 2ru
Yamaha Fs1 3e9
Gebruikersavatar
Zwepper
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 3022
Lid geworden op: 09 jan 2007, 16:30
Locatie: Zuidland

Bericht door Zwepper »

Beetje op marktplaats aan het zoeken naar goedkope 25 kw motoren , ben zelf al op de kawasaki ltd en de suzuki savage uitgekomen.
Zijn er nog mensen hier met andere suggesties? of mischien een idee hoe ik ''legaal'' mijn xs 650 kan verzekeren/rijden. Heb al op internet verschillende
sites gelezen over het begrenzen van motoren maar snap er nog steeds weinig van? want een motor met origineel een hoger vermogen dan 25 kw kan na begrenzen wel verzekerd worden maar het mag nog steeds niet?
Hoop dat iemand hier er ervaring mee heeft :lol:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Niek de Rijcke schreef:
bajaboy schreef:schuren met papiertje en handen .
er zijn er bij die een naaf in een boor machine doen en dan schuren met linnen ,maar das oppassen geblazen

Okee, en om af te werken??


Eerst even een borstel met water en zeep erover en daarna gewoon poetsen en poetsen en poetsen met Belgom Alu volstaat. Schuren doe ik nooit met naven en polijsten al helemaal niet. Zo waren ze vroeder ook niet. Verchromen is al helemaal uit den boze, tenzij je natuurlijk een chrome-freak bent :wink: .
In kleur spuiten alleen voor de latere types waar dat standaard was.
Gebruikersavatar
Tombo
17500km gereden
17500km gereden
Berichten: 18362
Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek

Bericht door Tombo »

Als je het poetst met belgom alu, kan je het net zo goed polijsten, anders lijkt het net van dat halfbakken polijstwerk
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

Tombo schreef:Als je het poetst met belgom alu, kan je het net zo goed polijsten, anders lijkt het net van dat halfbakken polijstwerk


Echt niet. Polijsten maakt het materiaal veel te glad, lijkt soms bijna verchroomd. De naven op mijn FS1-P hebben exact de juiste uitstraling. Maar het is nu eenmaal waar je voor kiest.
bajaboy
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4203
Lid geworden op: 17 mar 2011, 22:37
Locatie: almere(vh hilversum)
Contacteer:

Bericht door bajaboy »

jezus wat een gedoe ieder zijn ding mensen en al dat origi gedoe , DOE WAT JE MOOI VIND !
Niels
Site Admin
Site Admin
Berichten: 11146
Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag

Bericht door Niels »

:lol: :lol: :lol:
fs1willem
2000km gereden
2000km gereden
Berichten: 2208
Lid geworden op: 31 mei 2011, 16:57

Bericht door fs1willem »

bajaboy schreef:DOE WAT JE MOOI VIND !


Geheel mee eens :roll: :wink: ...
Jens36
5000km gereden
5000km gereden
Berichten: 6140
Lid geworden op: 11 apr 2010, 20:14
Locatie: Mechelen

Bericht door Jens36 »

Ik ben nu aan de FS50 5bak bezig voor een vriend. 2e overmaat F5B, hoge uitlaat, 16mm carb en spruitstuk, 150 sproeier.
Zijn uitleg: 'Na een kilometer rijden stopt hij er gewoon mee.'

Dus Eerst en vooral de ontsteking nagekeken. Contactpuntjes mooi proper en recht + goed afgesteld.
Dan had hij een goeie vonk, dus ik effe gaan rijden, en idd na een kilometer was het gedaan --> Geen vonk meer.
Andere bougie + bougiedop geprobeerd maar nog steeds hetzelfde

AHA de Bobine! Die dan maar vervangen, en dus terug een mooie vonk maar het probleem blijft.
Benzine loopt mooi door en de carb is zo proper als iets...

Iemand ideeen? :D
Gebruikersavatar
NIX
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 10825
Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
Locatie: Milsbeek

Bericht door NIX »

Andere ontsteking. Klinkt als een spoeltje.

Voor de zekerheid al zonder dop gereden?
Kijk eerst even in de FAQ.
Gebruikersavatar
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank
Berichten: 23448
Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam

Bericht door marco »

NIX schreef:Voor de zekerheid al zonder dop gereden?


Grote kans dat het de ontluchting is van de tankdop.
Yamaha Sheriff 1981
wannesfs1
100km gereden
100km gereden
Berichten: 162
Lid geworden op: 12 feb 2012, 17:08
Locatie: mechelen(hombeek)

Bericht door wannesfs1 »

hoeveel ml olie moet er in één voorvork?
Plaats reactie