Pagina 6 van 6
Geplaatst: 28 feb 2012, 16:06
door NIX
1 Veer in een gietijzeren cilinder is de thermische goden verzoeken.
Geplaatst: 28 feb 2012, 16:27
door GoM!cky
NIX schreef:1 Veer in een gietijzeren cilinder is de thermische goden verzoeken.
Owkeeejjj dan weet ik wel genoeg NIX
Zo snel mogelijk maar een originele piston erin vlammen dan zeker
Bedankt!
Geplaatst: 28 feb 2012, 16:33
door Twowheeler
welke maat is je cilinder?
Geplaatst: 28 feb 2012, 17:23
door marco
Neem een imi die zijn lichter
Wat heb je bewerkt aan je cilinder?
Geplaatst: 28 feb 2012, 21:31
door GoM!cky
Maat cilinder is 40.50 of 41 mm weet ik niet meer precies...
Ik denk wel dat ik er dan een originele zuiger in ga steken één dezer dagen.
Cilinder is lichtjes bewerkt, uitlaatpoort beetje verhoogd en verbreed, spoelpoorten wat vergoot en scherper gemaakt, kleine dingetjes....
Ik vraag me wel af waarom 1 veer echt om problemen vragen is bij een gietijzeren cilinder? Als die netjes eerst ingereden wordt...
Geplaatst: 28 feb 2012, 21:42
door marco
Zuiger kan de warmte niet goed kwijt via dat ene veertje.
Geplaatst: 29 feb 2012, 11:27
door NIX
Juist. Ik ken gevallen waar het wel goed ging, dat was na prutswerk door een beunaap die een FS1 cilinder eraf haalde, bij het terugmonteren 1 veer brak, de boel dan maar met 1 veer monteerde en aan het gekrijs en gerammel te horen de cilnder vanzelf al naar een overmaat gesleten was en het wonderlijk genoeg niet alleen bleef lopen, maar ook nog hard. Ga je dit doen met een netjes geslepen cilinder en passende zuiger, dan gaat de boel onherropelijk vastlopen vanwege de nog niet supergladde wand en onvoldoende speling voor 1 veer. Los daarvan willen jullie denk ik niet rijden met het geluid dat een combinatie met genoeg speling zal maken. Die klinkt alsof hij elk moment kan exploderen.