fs1 2ru restauratie

Alles over de techniek en sleutelen
1j5
500km gereden
500km gereden

Bericht door 1j5 »

:clap:
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

Bericht door Twowheeler »

Heb je al bij Pelders gekeken voor die stickers?

jouw stijl lijkt een beetje hierop ;)

Afbeelding
Stevie

Bericht door Stevie »

haha ja klopt, maar de foto's hierboven heb ik niet eens bewerkt..

had die site nog nooit gezien trouwens! ik bel ze wel ff morgen, want ze staan er niet zo gelijk bij..
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden
Locatie: vlakbij marco want die woont ook in the-middle-of-nowhere-noord-holland net als niek trouwens

dat is mijn auto trouwens :P
denk dat het vooral komt omdat je een goede lens hebt

maar zeker even doen of mailen, ze hebben echt veel daar!
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Goede site sjoerd :D Ze hebben zelfs Flandria stickers 8)
Btw... mooie foto van je auto 8)
Stevie

Bericht door Stevie »

ja zou best wel eens kunnen van die lens.. leuke auto (en foto) inderdaad! goeie shot, t silhouet komt mooi uit, en je kan nog net genoeg zien van de auto zelf..
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

nou ja hij is wel erg extreem geshopt hoor ;) .
maar dat is soms wel leuk, vind het wel mooi dat je nu idd het silhouet kan zien.

maar die stickers die je zoekt, wat moet dat perse zijn?
want je kan er ook gewoon 50 met aan weerskanten 2 witte strepen op doen ofzo
Stevie

Bericht door Stevie »

ik wil deze:
Afbeelding

zoals die van aad... (tenminste, als die van aad ook zwart zijn??)
Stevie

Bericht door Stevie »

over photoshoppen gesproken ;)

origineel en onbewerkt:
Afbeelding

indian summer (met color EFEX en aperture mac):

Afbeelding

lekker oldschool:

Afbeelding

zwart/wit met burned edges:

Afbeelding
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

die oldskool is echt nice! :baas:
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

Twowheeler schreef:Heb je al bij Pelders gekeken voor die stickers?

jouw stijl lijkt een beetje hierop ;)

Afbeelding

op welke manier schop je hier dan tegen dattie zo silhouet vorm krijgt?

Wil ook best lere photoshoppen, maar is allemaal zo ingewikkeld, en met paint krijg ik dit helaas niet klaar...
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

@steven,

nice! waar werk jij mee?

@camiel

hahaha nee idd dit gaat je never nooit in paint lukken :P
ik gebruik photoshop CS5 maar raad je aan om gewoon met photoshop elements te beginnen.
deze kan bijna alles wat de normale kan, alleen veel meer automatisch.

Dit effect heb ik grootendeels bereikt door met de kleurbalans te spelen.
dan kan je van de schaduwen, middentonen en hooglichten de kleuren aanpassen.
deze kleuren zijn: van cyaan naar rood
van magenta naar groen
van geel naar blauw.

hierdoor kom je al aardig ver doordat je sommige kleuren kunt onderdrukken en veel donkerder kunt maken zonder dat andere daarbij worden beinvloed (auto werd donkerder zonder dat de lucht dat ook werd)

als je in de middentonen gaat rommelen bewerk je simpel gezegd de hele foto, schaduwen was hier vooral de kant van de auto die nu zo donker is en hooglichten de zon op de achtergrond.

daarna heb ik nog wat met de gehele verzadiging en kleurtoon gespeeld wat dat mooie "warme" effect krijgt.

er is echt heel veel te vinden over photoshop, maar voordat je het echt goed kan ben je wel even bezig. leukste is gewoon zelf uitvinden en soms op internet wat te zoeken. Dat is ook een reden om gewoon met elements te beginnen, dat heb je sneller door.

Ook een mooi voorbeeld is wat je bij die zwartwit foto's kan zien, als je gewoon een foto omzet naar zwart wit wordt hij meestal erg zaai. met photoshop kan je instellen hoe erg je de kleuren grijs,wit of zwart wil maken. Dit kan hele mooie dramatische effecten opleveren wat een in eerste instantie stomme foto inneens heel mooi kan maken.
Stevie

Bericht door Stevie »

de meeste foto's bewerk ik met aperture op mijn macbook, ik geloof niet dat aperture beschikbaar is voor windows. In aperture heb ik verschillende plugins geinstalleerd die het bewerken van foto's gemakkelijk maken. Aperture is heel handig om albums en foto's te organiseren en heeft heel krachtige bewerkingsopties ingebouwd. Je kunt het goed vergelijken met Photoshop lightroom (ook beschikbaar voor windows) Photoshop lightroom raad ik eigenlijk altijd aan voor beginners, de bewerkingsopties zijn heel gemakkelijk te vinden en simpel. (Contrast, blackpoint, exposure, definition, saturation, vibrancy) eigenlijk alles om zo gezegd de "saaie" foto's mooi mee te maken. gewoon aan de knoppen draaien en kijken wat je mooi vind. de software is overal te vinden op de bekende (torrent) sites.

Photoshop CS4/5 gebruik ik alleen om foto's te veranderen buiten alleen de kleuren om. (dus als er een lantaarnpaal in de weg staat o.i.d.) maar het gebruiken van layers (zoals in photoshop dus) moet inderdaad aan gewend worden, dat heb je niet zo 1 2 3 onder de knie.

Naast het bewerken van foto's heb ik wel geleerd dat een mooie foto maken met een camera -- zonder te bewerken een veel grotere kick geeft. Het bewerken is vaak heel leuk en geeft een leuk effect, maar het is meer de puntjes op de i zetten.
Twowheeler
7500km gereden
7500km gereden

idd, maar bijna elke foto heeft die nabewerking nog wel nodig ;)

lightroom is idd ook erg goed :D
Camiel
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Camiel »

elements al gedload en is bezig met instaleren 8)
Plaats reactie