Ja, vandaag nog eens goed naar gekeken, en geprobeerd te ontluchten. Het is helemaal niet gelukt.
Ik ging er vanuit dat de pomp werkte, maar blijkbaar niet, want als ik pomp, terwijl de remslang los is van de remklauw komt er geen olie uit.
Pfff, dat wordt dus wss weer een nieuwe zoeken...
NIX schreef:En er gaat sowieso niets gevuld worden zolang er alleen maar lucht in de slang en klauw zit. Maar ik begin onderhand op een LP met een kras te lijken.
Als je een grote 'injectie' spuit pakt en daar een rubber slangetje op duwt, kun je de klauw vullen met remvloeistof via het ontluchtings nippel op de klauw
En anders werkt zo'n potje ook ideaal, dan zuig je de remvloeistof naar beneden met een vacuüm
Met die spuit kun je ook mooi de slang vullen. Ales moet zo vol mogelijk zitten voor je daadwerkelijk kunt gaan ontlucheten. Ik haal altijd alles sowwieso eerst helemaal uit elkaar, meestal moet dat ook omdat het anders gewoon niet werkt, maar misschien heb je geluk.
Alles helemaal vullen en kijken of er dan druk opgebouwd kan worden en dan op de juiste manier ontluchten zoals al 1000x uitgelegd. Ik heb die FAQs niet voor de kat z'n viool geschreven en herzien.
NIX schreef:Met die spuit kun je ook mooi de slang vullen. Ales moet zo vol mogelijk zitten voor je daadwerkelijk kunt gaan ontlucheten. Ik haal altijd alles sowwieso eerst helemaal uit elkaar, meestal moet dat ook omdat het anders gewoon niet werkt, maar misschien heb je geluk.
Alles helemaal vullen en kijken of er dan druk opgebouwd kan worden en dan op de juiste manier ontluchten zoals al 1000x uitgelegd. Ik heb die FAQs niet voor de kat z'n viool geschreven en herzien.
Ja bedankt nix, ik kan hem wel ontluchten hoor, met jouw uitleg is het de eerste keer perfect gelukt.
Maar hoe vul je de leiding dan? Dat is het enige dat ik me nog afvraag. Ik zie niet direct hoe dat met een spuit kan lukken.
@marco en edwin bedankt! Ik denk idd dat er wel rotzooi in de remleiding kan zitten.