Aantal cilinders

Alles over de techniek en sleutelen
Plaats reactie
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

Ik heb ernaar gekeken maar ik zie niet echt spannende poorten ofzo :P
Of ben ik nou scheel? :P
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

ik heb de poorten met minimaal 2mm vergroot naar de uitlaat poort toe en de topspoelers met circa 1mm naar de zij spoelers toe, en hij heeft hierdoor een hele fijne rijgedrag gekregen, van onderin tot boven in heeft hij kracht
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Hier de onderkant van de cilinder
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Niels schreef:Ik heb ernaar gekeken maar ik zie niet echt spannende poorten ofzo :P
Of ben ik nou scheel? :P

Op een foto zie je ook niet niet zo simpel of spoelpoort nou bv 1 of 2mm groter is als een andere cilinder :P Dus foto's van cilinders doen mij zowiezo vrij weinig (of er moeten maten bij staan)
Maar op die 4e foto, die zijspoelers zien er serieus best groot uit :P
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

het enige dat mij hieraan zou knne interesseren is de vorm en de juiste hoogte van de bovenste rand van de poorten..

maja, da's aluminium en grote diameter dus eigenlijk..
when men were men, and helmets were for divers
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Tombo schreef:Maar op die 4e foto, die zijspoelers zien er serieus best groot uit :P

vind ik ook wel meevallen, vergelijk es met deze originele Yam F3 cylinder?
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

YamaSam schreef:het enige dat mij hieraan zou knne interesseren is de vorm en de juiste hoogte van de bovenste rand van de poorten..

maja, da's aluminium en grote diameter dus eigenlijk..

de poort timingen zijn hetzelfde als een athena, en het is echt de eerste cilinder die echt doet wat ik wil, hij heeft onderin echt enorm veel pit en bovenin nog meer zelfs.

ik zal binnenkort wel even een poortmap maken van die cilinder, kan ik zelf ook de maten even bekijken
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Hier een poortmap van een ori dt175 cilinder, Dacht dat jullie dat wel leuk zouden vinden:
Afbeelding
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Hier de DT 175 Cilinder

Hier een FS1 40mm zuiger op een DT175 66mm zuiger
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier zie je wat ik met de onderkant heb gedaan, Ik vond het nogal veel mengsel tegenhouden mmet een vlak stuk.
Afbeelding
Afbeelding
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Dat ziet er wel netjes uit hoor!
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

Tombo schreef:Dat ziet er wel netjes uit hoor!

we zijn aan het testen met 2 dt cilinders 1 die op de dt zelf zit hebben we de poorten helemaal netjes gemaakt en de uitlaat poort op 29,5mm gezet en maakt nu makkelijk 10.000 toeren onder het rijden, als ik weg trek en schakel over naar de 2 en geef volgas dan gaat de voorwiel ook nog van de grondaf zonder er ook maar iets voor te doen, dus we zijn wel goed op weg naar een sterkere dt,
we hebben ook binnenkort een 34mm carburateur voor de dt er zit nu namelijk 24mm op en ze bevelen 32/33/34 mm carb aan voor een enduro/crosser dus dat komt wel goed denk ik zo.
en we hoeven gelukkig niet te klooien met punten want hier zit een een cdi onsteking op :twisted:
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

Triforce schreef:met die moet je al helemaal mee oppassen wegens een hele dunne wand die je maar hebt, hier een linkje http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90 (dit is een fs1 cilinder)

Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper.
de bijgeleverde zuiger gaat er veel te strak in.
trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel.
mail je ze er over hoor je niks van ze, erg jammer was best tevreden over jmpb.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Triforce
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door Triforce »

joscabrio schreef:
Triforce schreef:met die moet je al helemaal mee oppassen wegens een hele dunne wand die je maar hebt, hier een linkje http://www.jmpb.nl/store/index.php?act= ... oductId=90 (dit is een fs1 cilinder)

Dit is dus echt de grootste k*t cilinder die ik heb 4 km rijden 5x stoppen door een warmloper.
de bijgeleverde zuiger gaat er veel te strak in.
trouwens Jmpb ben ik wel op terug gekomen over het algemeen leveren ze goed matriaal maar bij de laatste zendingen zat toch echt rommel.
mail je ze er over hoor je niks van ze, erg jammer was best tevreden over jmpb.

Apart, normaal zouden ze jou wel mailen, JMPB heeft het de laatste tijd enorm druk en kunnen het niet echt helemaal bijhouden met de verzendingen.

Misschien dat het daar aan ligt
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

zover ik weet komt al die "rommel" bij dezelfde groothandel en fabrikant vandaan

wat dat betreft kan de ene webshop/leverancier niet beter zijn dan de andere, en de winstmarges zijn vaak klein, dus de prijzen zijn varieeren niet zo sterk

als we met z'n allen die "rommel" niet meer kopen, wordt het ook niet meer geproduceert, zo simpel ligt dat

mijn advies: koop kwaliteit (athena, parmakit, zeta, asso) of gebruik origineel, feitelijk kan je een gietijzeren cylinder oneindig lang gebruiken, telkens weer opboren met een nieuwe overmaat zuiger erbij.

met die hele goedkope immi cylinders is het een kwestie van geluk hebben, de ene partij is goed geboord, de andere zo krom als een hoepel.

ook de zuigermaten zijn niet zuiver, de ene 39,96mm voelt een stuk strakker dan de andere 39,96mm
wiebo
500km gereden
500km gereden

Bericht door wiebo »

@Koppel. Met Parmakit hebben een hoop mensen ook wel problemen gehad hoor. Bij mij werkt het nu inmiddels wel oke. Maar de eerste warmloper had ik erg snel te pakken. Mocht dit tzt niet meer goed gaan, dan ga ik over op een oude originele cilinder met een mooie overmaat en een goede zuiger.
Plaats reactie