Pagina 6 van 8

Geplaatst: 04 dec 2006, 22:57
door Riemer
ik wil wel even meten, met welke hoek deze geboord is, uitgaand van de midden van de 4 gaten voor de tapeinden. zal je wellicht helpen.

Geplaatst: 04 dec 2006, 23:00
door Tombo
*kuch* zou je 'm misschien vrijdag willen meenemen? (A) :P

Geplaatst: 04 dec 2006, 23:27
door Riemer
ow jawel, gaan toch met de auto

Geplaatst: 05 dec 2006, 12:10
door edje
is het een 60 of een 50cc??

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:10
door Riemer
50cc
orginele cilider, met tum178 eruit gevijld, kun je zien :D

Geplaatst: 05 dec 2006, 15:26
door Niels
Ben benieuwd hoe 'ie gaat lopen :D

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:07
door edje
Afbeelding

poortmap van een 3f2, de bovenste spoelers zijn een beetje verbeunt, wil ik nog een keer netjes maken. ze staan overingens wel goed op de poortmap. alleen als ik hem vergelijk met de poortmap van harmen zie je dat deze uitlaatpoort nog lager zit dan die van een f5b :shock:

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:19
door harmen251
slag kan bij die poortmaps wel een beetje verschillen met werkelijkheid, alles beetje rap gedaan, moest snel aan het werk zal het wel eens verbeteren

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:24
door Tombo
Klopt, de hoogte kan wat variƫren, daarom moet je eigenlijk altijd de deckheight weten van je cilinder. Dat is de afstand van de bovenkant van je zuiger tijdens BDP tot de bovenkant van je cilinder

Geplaatst: 05 dec 2006, 21:29
door edje
even voor de duidelijkheid, die pijl is de afstand van de bovenkant poort tot bovenkant cilinder......

Geplaatst: 05 dec 2006, 22:21
door Tombo
jah, maar om echt goed te weten wat de "echte" hoogte is, heb je dus de deckheight nodig, dat is wat harmen bedoelt

Geplaatst: 13 jan 2007, 20:55
door Tombo
joo ik heb weer een poortmap gemaakt :) Ditmaal van een originele niet verbeunde Z1 cilinder :)

Afbeelding
Gegevens:
Uitlaatpoorttiming: ~170 graden
Spoelpoorttiming: ~109 graden
Blowdown: ~30,6

Timingen kunnen nog wat afwijken, ik weet de deckheight niet (afstand BDP tot rand cilinder).
Ik vind 'm niet heel erg extreem, of spectaculair kwa timingen/maten, ik ben benieuwd wat 'ie gaat doen in het echt van de zomer :) Ohjah, het is een 50cc :)

Geplaatst: 14 jan 2007, 16:45
door fs-ael
een orri fs1 heeft grotere poorten dan deze

Geplaatst: 14 jan 2007, 17:38
door Tombo
klopt, zelfs de imitatie's hebben grotere poorten

Geplaatst: 26 mei 2010, 15:01
door YamaSam
de laatste dagen stevig cilinderkennis aan het bijschaven geweest,
heb net nog een originele FS1 cilinder opgemeten:
vooraan op de foto:
Afbeelding