The big small question topic, part 5
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 100km gereden
- Berichten: 239
- Lid geworden op: 06 jun 2009, 17:27
- Locatie: maastricht
Nou nix het is een snelle cilinder alu 60 cc ik kan op het gemakie 90 zonder tot het uiterste te gaan maar ik heb nu een 60cc fs1 gietijzer ik heb hem gisteren uitgeprobeerd loop ook lekker hij is gebruikt maar wist niet zeker of hij al goed ingereden was heb toch even geprobeerd kwam toch tot 80 km maar de koppeling slipte in zijn 3 bij doortrekken heb toen de olie gepeilt voor de zekerheid en de olie was minnetjes heb toen olie bijgevult en hij slipte niet meer darom vraag het even vond het een beetje raar tot hij niet meer slipte
mijn blok is vorig jaar gereviceerd bij fs1 almere dus ik neem aan tot er nieuwe platen en veertjes inzitten maar ja je weet het nooit bij hun de olie wat ik gebruik is euro oil 10w 40
ik heb er niet zoveel opgereden alleen in de zomer 3 maandjes maar niet dagelijks dus ik neem aan tot de platen niet versleten zijn
mvg m gerards
mijn blok is vorig jaar gereviceerd bij fs1 almere dus ik neem aan tot er nieuwe platen en veertjes inzitten maar ja je weet het nooit bij hun de olie wat ik gebruik is euro oil 10w 40
ik heb er niet zoveel opgereden alleen in de zomer 3 maandjes maar niet dagelijks dus ik neem aan tot de platen niet versleten zijn
mvg m gerards
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
Het blijven rare brommertjes die fs1,tjes.
maanden ben ik bezig geweest om de 378/1j5 remklauw werkend te krijgen, ik kreeg m gewoon niet ontlucht.
knijpen schroef los weer knijpen zelfs met zuigen niets hielp.
het spul heeft een tijd op de schap gelegen nu en vanmiddag maar weer eens een poging gedaan.
en wat denk je ik kreeg een beetje druk toen ben ik door gegaan en ineens een straal remvloeistof tot boven t spatbord
en de schijfrem werkt nu, nu heb ik maar door gepompt omdat de vloeistof erg smerig was steeds bij gevuld tot er schone vloeistof kwam.
nu werkt het maar nu komen de blokken niet helemaal vrij dus de rem loopt licht aan.
van de week haal ik de klauw maar weer los en ga de boel beter gangbaar maken, als dat goed werkt wil ik een revisie setje voor de ronde pot aanschaffen.
zodat het geheel weer 378 is.
weet iemand welk revisie setje ik nodig heb voor de ronde pot en is de remgreep hetzelfde als van de 4 kante zeg maar?
Verder twijfel ik of ik een geel plaatje ga monteren er zitten wel 2 gaatjes in het voorspatbord, heeft iemand nog toevallig een mooi orri geel plaatje liggen eventueel
mocht ik besluiten er een op te zetten.
maanden ben ik bezig geweest om de 378/1j5 remklauw werkend te krijgen, ik kreeg m gewoon niet ontlucht.
knijpen schroef los weer knijpen zelfs met zuigen niets hielp.
het spul heeft een tijd op de schap gelegen nu en vanmiddag maar weer eens een poging gedaan.
en wat denk je ik kreeg een beetje druk toen ben ik door gegaan en ineens een straal remvloeistof tot boven t spatbord

en de schijfrem werkt nu, nu heb ik maar door gepompt omdat de vloeistof erg smerig was steeds bij gevuld tot er schone vloeistof kwam.
nu werkt het maar nu komen de blokken niet helemaal vrij dus de rem loopt licht aan.
van de week haal ik de klauw maar weer los en ga de boel beter gangbaar maken, als dat goed werkt wil ik een revisie setje voor de ronde pot aanschaffen.
zodat het geheel weer 378 is.
weet iemand welk revisie setje ik nodig heb voor de ronde pot en is de remgreep hetzelfde als van de 4 kante zeg maar?
Verder twijfel ik of ik een geel plaatje ga monteren er zitten wel 2 gaatjes in het voorspatbord, heeft iemand nog toevallig een mooi orri geel plaatje liggen eventueel
mocht ik besluiten er een op te zetten.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
kan iemand mij vertellen waarom mijn 6volt batterij mee stroom levert dan 6 volt,
en daarom vanaf de moment dat ik ze aansluit en het contact omdraai het rode draadje aan de batterij direct begint te smeulen.
en kent iemand de oplossing daarvoor?
zou heel vriendelijk zijn!
en daarom vanaf de moment dat ik ze aansluit en het contact omdraai het rode draadje aan de batterij direct begint te smeulen.
en kent iemand de oplossing daarvoor?
zou heel vriendelijk zijn!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 10000km gereden
- Berichten: 14285
- Lid geworden op: 10 nov 2006, 15:31
- Locatie: Hilversum
- Contacteer:
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
mpro09 schreef:heb je die oplader van jmpb wel op 6v gezet?
uhu,
maar was nogal vreemd, eerst werkte het, toen er een zekering tussen gestoken, die brande direct door, dan trug aangesloten zoals voorheen, en toen begon het te smeulen, en nu extra 10 cm kabel ertussen en werkt het trug, dus inorde nu

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
drummer schreef:Wat moet je doen als de koude start perfect is (meestal in 1x trappen) en de warme start, na een paar minuten stiltaan dus, gewoon nooit wil?
Loopt verder perfect, goed stationair, etc..
in gang lopen, zo dee ik dat

Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
drummer schreef:Ja aanlopen gaat wel, maar het is toch vreemd dat de warme start wel een probleem is en de koude niet?:P
ik had juist hetzelfde, binnen de 20 seconde lukt ofzo wel, maar 2 minuten was te lang, hij liep dan el makkelijk in gang, gewoon twee meter lopen
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23448
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
joscabrio schreef:Volgens mij toch de smering peet , ik heb je al vaker gezegt gewoon mengsmering tanken, brandstoffen worden per seizoen gemixt dat is ook met doodnormale auto benzine en diesel zo.
Ik ken zat mensen die zelf mengen maar vaak of heetlopers of vastlopers, natuurlijk zijn er ook die zelf mengen en nooit problemen hebben, maar het blijft een kunst hoor dat zelf mengen.
Zelf mengen is niet moeilijk hoor gewoon een mengbeker kopen.

En tweetaktolie kopen die je kan mixen.
Yamaha Sheriff 1981