Pagina 48 van 100

Geplaatst: 16 sep 2007, 15:38
door Tombo
Je moet een kleinere sproeier hebben zoals we al zeiden. Je sproeier is nu te groot

Geplaatst: 16 sep 2007, 16:50
door Axel
Kheb nu de luchtstelschroef op 1,75 ingesteld en hij rijdt perfect, 65 km/uur en zonder afdekrubber ook 65, bougie is mooi bruin dus het is wel goed denk ik. Bedankt iedereen :D

Geplaatst: 16 sep 2007, 16:59
door Tombo
Mooi! Dat is goed om te horen!

Geplaatst: 16 sep 2007, 22:38
door jonnotje
gister ff aan het kijke wat voor bougies ik allemaal had, gewone 7 gewone 8 en een bougie ngk br7R ofzo mt zon race tekentje erop..... die rijd heerlijk :P klinkt gek maar hij word veel minder warm en start nu veel beter dan een ngk 8

Geplaatst: 17 sep 2007, 09:36
door YamaSam
vermoedelijk staat de R in de beschrijving voor resistor, da's een interne weerstand in de bougie,
die zorgt ervoor dat er meer stroom moet lopen eer de vonk overspringt.
als het verschil echt groot is, wil dat waarschijnlijk zeggen dat de primaire kant van je ontsteking wat zwakjes is..
(en dus ook waarschijnlijk dat je contacthoek (hoe lang de contactpunten gesloten zijn per omwenteling) nogal klein is
:wink:

Geplaatst: 17 sep 2007, 11:15
door jonnotje
kan dat zijn doordat hij best ruim staat? of juist niet? want hij staat volgends mij op .40mm

Geplaatst: 17 sep 2007, 12:22
door YamaSam
jonnotje schreef:kan dat zijn doordat hij best ruim staat? of juist niet? want hij staat volgends mij op .40mm

logischerwijs is je contacthoek kleiner, als de opening groter is
(er vanuitgaande dat de nok op het vliegwiel bij iedereen hetzelfde is)

de duur dat ze gesloten zijn laadt je bobijn op, wanneer ze opengaan, is het aan de condensator om die 'oplaadstroom' zo snel mogelijk 'weg' te zuigen, als reactie op dit 'wegvliegen' komt er dan een vonk..

het kan dus evengoed zijn dat je condensator wat minder presteert...


ditalles is een gevolg van dat ene grote minpunt van de fizzy (op dat kutwormwiel na dan) dat je ontstekingstiming je contacthoek bepaalt

schol

Geplaatst: 17 sep 2007, 18:40
door edje
je zou volgens mij simpel een paar sleuven in een grondplaat kunne frezen, ipv de gaten. dan kun je hem verdraaien en kun je je contacthoek en timing van de vonk los van elkaar stellen of zie ik dat verkeerd?

Geplaatst: 17 sep 2007, 18:48
door ginofs1
dat heb je goed edje.
gr gino

Geplaatst: 17 sep 2007, 18:50
door YamaSam
nope, heb zo al enkele moedige pogingen tegengekomen bij fizzyblokken,
hun probleem was blijkbaar telkens van de sleuven mooi de cirkel te laten volgen.
als dat niet mooi rond de as draait, verzetten de punten zich alsnog bij het verdraaien..

met de semi-electronische ontsteking (waar je de punten behoudt) speelt de contacthoek gelukkig geen rol

(edit: nope=dat zie je niet verkeerd)

Geplaatst: 17 sep 2007, 19:52
door Tombo
Ik heb nog een paar van die gebeunde grondplaten liggen in de kelder, allemaal sleuven en gaten ingemaakt op verschillende plaatsen, voor verschillende tijdstippen :P
Zelfs eentje met 1 of andere jaren '70 contactpuntenvervanger ofzo (er staat iets op van "Atom electronic ignition"

Geplaatst: 18 sep 2007, 10:20
door YamaSam
nog zoiets, de 2RUblok bestaat blijkbaar ook in verschillende uitvoeringen?
heb er hier één liggen met orri Yamaha vliegwiel, en één met mitsubishi-vliegwiel..

de onlangs ontdekte merktekens zijn ook anders, op deze is het in het onderste gat tedoen ( :P ) en komt het teken overeen met het extra lipje op de condensator.. Ook de magneten zijn geklonken terwijl dit op de Yam gevezen is...

dat vliegwiel heb ik nu 200g verlicht, maar dat blijkt dus niet zonder slag of stoot op de andere 2ru blok te passen..
het spoel raakt namelijk de magneten :cry:

soit, nog es gewicht minder, aangezien ik dat dus ook nog moet uitdraaien..

Geplaatst: 18 sep 2007, 10:27
door edje
die mitusbisi is volgens mij van de oude types :)

Geplaatst: 18 sep 2007, 10:37
door YamaSam
edje schreef:die mitusbisi is volgens mij van de oude types :)

dat zit er idd dik in, het bloknummer is namelijk 009000 en die andere bijna 10000

Geplaatst: 18 sep 2007, 16:58
door Axel
Brommer loopt nu dus echt klote. Ik had Zondag luchschroef ingesteld op 1,75 en hij reed goed en nu start ie al twee dagen heel slecht en als k afremde en de koppeling inhield ging ie steeds meer toeren maken (misschien gas dat blijft hangen?). Ook als k wilde wegrijden in zijn 1 sloeg ie de eerste keer alijd af. En vandaag kwam daar nog eens bij dat als ie aanstond en k beetje gas gaf dat ie steeds verzoop, vanmiddag stond k bij school 5 minuten te kicken en uiteindelijk ging ie aan met choke. Dit is echt zwaar klote!