Zo effe mijn laatste aanwinst showen. Ik ben de afgelopen weken bezig geweest met het bouwen van een heftafel. Ik had op internet tekeningen gevonden en dacht waarom niet. Ik heb zelf al de ijzers op maat gezaagd/geslepen. Een oom heeft alles gelast, zelf kan ik alleen bakken . Nou moet zeggen het is ideaal brommer er op en sleutelen maar. Had een krik en gekocht bij de formido €15,00 ook die koker profielen moest ik kopen. De rest had mijn oom liggen.
Niet op de zooi letten ga ik morgen denk opruimen.
Net als YamaSam heb ik op mijn fs1 een semi elektrische ontsteking gebouwd. Mijn reden was dat mijn condensator moest worden vervangen en die was ongeveer net zo duur al zo'n bouw pakketje. Moest alleen een ander bobine kopen, op marktplaats een nieuwe bobine van een honda mb gekocht. De brommer start netjes, heb ongeveer 1 km gereden en moet zeggen hij reed goed. Morgen een wat langere test(meer km's) .
Jables schreef:hoe duur is zon bouwpakket dan en is dat moeilijk om zelf in elkaar te zetten?
Ik neem aan dat je het over de ontsteking heb. Bij elke gewaardeerd elektronica winkel is zo'n pakketje te kopen. Prijs wat ik betaald heb was 14.75, het is een beginners pakketje dus zeer makkelijk te maken. Je krijgt een compleet print plaatje met print sporen. Je moet alleen de componenten er in drukken en de potjes op het print plaatje solderen. Pas wel op standaard is het een 12 volts systeem maar door 4 andere weerstanden te gebruiken is het te gebruiken voor 6 volt. (welk type weerstand staat in de beschrijving) Ook heb je een bobine nodig met een + en - contact.
YamaSam schreef:en als die 90 per uur een tijd geduurd heeft is je compressie waarschijnlijk zowieso al lager geworden..
kan je de compressie meten? tis dat of de asdichtingen van je krukas denk ik
Ja hij liep wel 90 maar dan reed ik wel maar kleine afstanden zo want dan moest ik hem wel vol open trekken en dan doe je het beestje pijn hè... Waarom wordt de compressie lager als je dat langer volhoudt? Der zit momenteel toch genoeg compressie op hoor al sik moet kicken...
Hoe meet ik die compressie? Hoop niet dat het de dichtingen van krukas zijn eigenlijk
Jables schreef:hoe duur is zon bouwpakket dan en is dat moeilijk om zelf in elkaar te zetten?
Ik neem aan dat je het over de ontsteking heb. Bij elke gewaardeerd elektronica winkel is zo'n pakketje te kopen. Prijs wat ik betaald heb was 14.75, het is een beginners pakketje dus zeer makkelijk te maken. Je krijgt een compleet print plaatje met print sporen. Je moet alleen de componenten er in drukken en de potjes op het print plaatje solderen. Pas wel op standaard is het een 12 volts systeem maar door 4 andere weerstanden te gebruiken is het te gebruiken voor 6 volt. (welk type weerstand staat in de beschrijving) Ook heb je een bobine nodig met een + en - contact.
Ik heb een bobine van een honda mb gebruikt. Deze brommer heeft ook een 6 volt circuit. Nu had ik nog een vraag aan jouw . Op dit moment start ik mijn brommer door met een schakelaar 6 volt op het print plaatje en de bobine te zetten. De brommer zet ik ook met het schakelaartje weer uit. Doe jij het op dezelfde manier of maak jij nog gebruik van je contactslot?
"stage 6 sproeiers" Wat bedoel je precies met stage 6 ?