fs1man schreef:Mischien even een domme opmerking.
er word gesproken over in gebruikname van de motorfiets maar het is tot 2014 een bromfiets.
is het dan niet zo dat ie als motorfiets aan de regeltjes van nu moet voldoen hij is immers als motorfiets
pas in 2014 in gebruik genomen.
ik weet wel dat met de belasting vrij stelling van auto,s er ook veel onduidelijkheid was over het bouwjaar
dat op het kenteken staat en of niet naar de produktiedatum van de auto gekeken dient te worden.
en om het allemaal nog wat makkelijker te maken spreken ze nu ook al over de in gebruik stellings datum in Nederland.
maar henk jan is voor brommertjes en motortjes meer thuis in die dingen dus ik zou daar op af gaan.
Ik zou de vraag gewoon even voorleggen aan het RDW.
Bij de keuring van mijn 1J5 naar motorfiets waren ze in ieder geval verplicht. De standaardknipperbollen heb ik destijds zelfs nog moeten vervangen voor de langere versie van de 2F2, omdat ze minimaal 60cm (?) uit elkaar moetsen staan. Ook het achterlicht van de 1J5 moest worden vervangen omdat er geen E-merk op stond. Hetzelfde gold voor de koplamp en daar moest dus ook echt dim-en grootlicht opzitten. Ook de claxon moest vervangen voor een groter exemplaar met 110db. Rollerbank ? Echt niet... er werd gewoon een proefrit gemaakt door een van de RDW-medewerkers en er werd tevens een geluidsmeting gedaan waarbij de medewerker langs een db-meter reed.
Tijden veranderen... dit was in 1979. Tegenwoordig wordt alles maar gewoon toegelaten op de Nederlandse wegen en soms strookt de RDW-typegoedkeuring niet eens met de wegenverkeerswet.
Gewoon even een mailtje naar het RDW... ze veranderen de regeltjes net iets te vaak