Pagina 5 van 5

Geplaatst: 21 aug 2012, 21:04
door mats1
hij zit niet vast, maar heeft de neiging om vast te lopen. Had ook niet door dat ik ineens zo hard reed. Wat kan ik nu het beste doen (behalve mijzelf teggen mijn kop aan slaat? )
Alles vernieuwen of alleen zuiger vernieuwen (als de cilinderwand niet beschadigd is).

Geplaatst: 21 aug 2012, 21:06
door marco
Sproeier niet aangepast?

Geplaatst: 21 aug 2012, 21:07
door mats1
nee, zit nog steeds de 150er in.

Hoe groot zou deze moeten zijn?

Geplaatst: 21 aug 2012, 23:11
door Tombo
Lees de afstel faq/topic eens in de faq sectie, daar staat alles om je fs1 perfect lopend te krijgen. Zomaar snel spul monteren zonder de boel af te stellen werkt niet. Met een beetje pech kan je de boel alweer vernieuwen ;)

Geplaatst: 21 aug 2012, 23:29
door realobsession
gewoon ff met de 2ru naar culemborg komen .
met een immi 60 cc moet je echt 75 kunnen rijden.
heb hier alles voor handen.

Geplaatst: 21 aug 2012, 23:32
door mats1
Dat forum ken in ondertussen uit mijn hoofd....ik heb alle stappen netjes gedaan, maar er staat niets bij dat je bij een aanpassing van de cilinder ook de sproeier moet vergroten. En dan staat een leek als ik er ook nog eens niet bij stil.... :D

Maar goed, ik heb het hele zaakje weer uit elkaar gehaald, er zitten onder aan de zuiger een paar hele diepe krassen, horizontaal. alles zat er goed op, dus piston, veren, etc.

Vraag mij dus echt af wat ik verkeerd gedaan heb. Aan de bovenkant van de zuiger was niets te zien.

Geplaatst: 21 aug 2012, 23:41
door Yamaha rd50m
ik gok dat je vooral voorzichtig had moeten inrijden.
is echt wel cruciaal.

hier staat veel nuttige info

http://www.fs1forum.com/viewtopic.php?t=5290

Geplaatst: 21 aug 2012, 23:52
door mats1
ok, dat was/is dus een goed leermoment....grrr :oops: :evil:

ik had eerlijk gezegd niet bij stilgestaan,met dat inrijden. Dus ik ga morgen langs de winkel om te zien of er nog iets van te redden is....anders dan maar een dure 50 euro naar de klote,het is niet anders......

En naar Culemborg kom ik graag, echter moet ik hem eerst inrijden....anders heeft het weinig nut denk ik.


nu ga ik maar eens onrustig slapen....

Geplaatst: 22 aug 2012, 21:29
door mats1
ok, het lijkt nu goed te gaan met de zuiger perikelen. Eerst een 165er sproeier gemonteerd, toen verzoop hij de hele tijd/kwam niet vooruit bij gas geven. Nu een 155er, en dat loopt redelijk goed. Ik heb 120 km tussen de 40 en 50 kmh gereden, afwisselend, en veel schakelend. Aan het eind hem ff doorgetrokken (kort) na de 60, en dat ging gemakkelijk.

Het enige wat raar is, is dat hij in de erste bijna wheelies maakt, in de tweede gauw in z'n toren schiet, in de 3e en 4e versnelling doet hij eerst alsof hij zou slippen, maar dan pakt ie hem goed op. Tandwiel verhouding? (koppeling is nieuw, en daarvoor deed hij dit nooit).

Ik zat te denken aan 13/39 (zoals bij het opvoeren omschreven). Wat zijn jullie suggesties? 14/39 ook OK? Ik zit nu op 14/43.

Het probleem was trouwens dat de meegeleverde zuiger veel te krap was. Ik ben vandaag bij een grotere bromfietszaak geweest, die hebben alles nagemeten, ietsjes de cilinder uitgehoond, en een goede 43mm zuiger erbij geleverd. Nu gaat het dus prima.....