Pagina 5 van 6

Geplaatst: 02 okt 2011, 21:53
door NIX
Jawel, de alu cilinder is zeker wel een hoogtoerige cilinder. Meet de hoogte van de uitlaatpoort maar eens op. Z1 en FS1 zijn ook hoogtoerige cilinders.

Geplaatst: 02 okt 2011, 22:23
door marco
GoM!cky schreef:Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.

Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.


Een te grote inhoud van je uitlaat is ook niet idiaal :wink:

Zijn dat de max toeren in dat filmpje?
Dat valt dan nog erg mee wat die aan toeren draait.
Is ook niet echt super fel.

Je kan de uitlaatbocht nog wel wat inkorten voor meer toeren.

Hoeveel uitlaatpakkingen heb je er eigelijk tussen?
Het lijkt net of de wartel er niet op zit.

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:12
door GoM!cky
marco schreef:
GoM!cky schreef:Toch is het dan wel raar dat ik duidelijk meer vermogen voel bij de Gibson uitlaat... Wel zijn de diameters van de conen van de Gibson niet zo dik als deze van de gelaste uitlaat.

Dikste conisch stuk bij Gibson is 60 mm en bij de gelaste is dat 84 mm.


Een te grote inhoud van je uitlaat is ook niet idiaal :wink:

Zijn dat de max toeren in dat filmpje?
Dat valt dan nog erg mee wat die aan toeren draait.
Is ook niet echt super fel.

Je kan de uitlaatbocht nog wel wat inkorten voor meer toeren.

Hoeveel uitlaatpakkingen heb je er eigelijk tussen?
Het lijkt net of de wartel er niet op zit.


Een originele FS1 cilinder is voor mijn part toch wel ietsje hoogtoeriger dan een alu New Competition...
@Marco: ja inderdaad te grote conische stukken zijn zeker niet goed, maar wat betreft je vraag: NEEN hoor dat zijn zeker niet de max. toeren in dat korte filmpje, want daar was hij pas gestart (altijd lekker warm laten draaien of rijden hè ;) ) Als hij netjes warm is dan maakt hij echt serieus wat toeren hoor :-)
Ook de wartel zit er perfect op (1 uitlaatpakking, NOOIT 2 uitlaatpakkingen) dit komt omdat er een ring gelast is op het uiteinde van de Gibson voorbocht ;-) Daarom lijkt het of hij er niet strak op zit...

Nu ik wat uitlaten geprobeerd heb, heb ik mijn bevindingen genoteerd en weer wat kennis vergaard.
Momenteel ben ik bezig met de 2 takt expansie theorie over uitlaten te lezen en de volgende stap wordt een eigengemaakte expansie uitlaat.

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:21
door marco
Je moet eigenlijk ook nog een keer een bellymoet testen.

Gas erop anders wordt die nooit warm :mrgreen:

Die new competition is dacht ik weer een imi van een athena cilinder.

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:24
door GoM!cky
marco schreef:Je moet eigenlijk ook nog een keer een bellymoet testen.

Gas erop anders wordt die nooit warm :mrgreen:


Heheheh, ja dat is wel waar... Een bellymoet heb ik niet getest en dat verschil wil ik ook wel eens graag proeven...

Wie kan er voor mij zo een bellymoet maken van mijn homoet? => GinoT.?

Hahaha, Gas nondejuuu, throttle wide open :play: maar wel enkel als ie goed warm is :-))

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:27
door marco
Gino maakt ze.

Maar als je zelf kan lassen moet het ook wel lukken.

Of een keer naar een meeting komen in NL dan hang je die van mij er ff onder.

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:40
door Twowheeler
die heb ik erook onder gehad, dus hij is al lekker ingereden :lol:

Geplaatst: 03 okt 2011, 20:48
door marco
Twowheeler schreef:die heb ik erook onder gehad, dus hij is al lekker ingereden :lol:


Toen moest die meteen weer ontkoolt worden :wtf:

Geplaatst: 03 okt 2011, 21:01
door Camiel
Heeft Sjoerds 2ru je pijpje helemaal volgescheten :lol: :lol:

Geplaatst: 03 okt 2011, 21:19
door Twowheeler
:lol: :lol:

nee hij ging zo hard dat er vanalles los kwam 8)

Geplaatst: 03 okt 2011, 21:24
door jerrow
:lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 05 okt 2011, 20:32
door fs-ael
Afbeelding

Bij deze is de bocht echt veel te lang. Als je probeert deze zo veel mogelijk in te korten, zal je best wel wat toeren en dus snelheid winnen.

Geplaatst: 06 okt 2011, 15:01
door GoM!cky
Hallo fs-ael, OK bedankt voor de tip! Zal de bocht eens een serieus stuk inkorten en kijken wat resultaat dat geeft :D

Geplaatst: 07 okt 2011, 18:56
door ginofs1
fs-ael schreef:Afbeelding

Bij deze is de bocht echt veel te lang. Als je probeert deze zo veel mogelijk in te korten, zal je best wel wat toeren en dus snelheid winnen.



:wink:

Geplaatst: 28 feb 2012, 11:03
door GoM!cky
Update:

Heb er de New Competition alu cilinder afgehaald en er een bewerkte originele FS1 cilinder terug opgezet.

Ik heb er nu wel een DINAMIN piston ingezet en mijn vraag was of iemand mij wat meer kan zeggen over deze piston??
Het is een piston met 1 segmentje.
http://www.fs1parts.nl/webwinkel/N_fram ... _home.html

Wat zijn de bevindingen met deze piston? Of toch maar beter een originele piston erin zetten?

Wanneer deze cilinder terug ingereden zal zijn, dan ga ik de voorbocht ook inkorten en zal ik de resultaten meedelen.