Wat zit je tegen vandaag 5

Voor alles wat niet FS1-gerelateerd is
Gesloten
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Arnoute schreef:
Tombo schreef:Tuurlijk kunnen ze je wel verplichten. At zou mooi zijn, als ik dronken op mn brommer/auto/motor zit zou ik niet mee hoeven gaan? Tuurlijk wel.

Iig, jammer. Maarja, wel een beetje een risico van opgevoerd rijden, zeker in belgie

dus als jij in je dorp rijdt en hij verplicht je om mee te rijden naar de andere kant van het land... ga je dat ook doen?

Als die agent dat zegt, moet je het wel. Je kan wel iets willen, maar daar heedt de politie geen boodschap aan :lol:
Arnoute

Bericht door Arnoute »

hmm, weet het niet zo hoor...
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Tuurlijk wel, waarom zou je niet mee hoeven te rijden? Alleen omdat jij vindt dat het te ver is? :?
U zal een agent zoiets niet vragen, maar je snapt mijn punt hopelijk
Arnoute

Bericht door Arnoute »

ja dat snap ik, maar ik denk dat als je een geldige reden hebt om er niet te zijn...
als het nu echt is dat je een herexamen moet maken zoals die vriend zei....
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Ja maarja je moet er op die moment maar een goed kunnen bedenken hé. :wink:
Ik denk dat mijn pech ook was dat het nen 'jonge' gast was...en dus niet dacht van ' hé kijk een FS1 uit de oude tijd'.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

jensje36 schreef:Ja maarja je moet er op die moment maar een goed kunnen bedenken hé. :wink:
Ik denk dat mijn pech ook was dat het nen 'jonge' gast was...en dus niet dacht van ' hé kijk een FS1 uit de oude tijd'.

Wat ik inderdaad zo lees, zijn er in Belgie niet echt procedures en hangt het inderdaad af van de agent.. :roll:
Maar hoe dan ook, moet je een bezwaarschrift indienen. Aangeven dat je niet akkoord gaat.. Maar daar gaan we morgen wel even samen voor zitten ;)
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Arnoute schreef:ja dat snap ik, maar ik denk dat als je een geldige reden hebt om er niet te zijn...

Ook dat is echt geen geldige reden. Alsof een examen op school je het recht geeft om je niet aan de wet te houden
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Tombo schreef:
Arnoute schreef:ja dat snap ik, maar ik denk dat als je een geldige reden hebt om er niet te zijn...

Ook dat is echt geen geldige reden. Alsof een examen op school je het recht geeft om je niet aan de wet te houden

Denk ik nu ook niet, je moet gewoon geluk hebben met de agent.
Spijtig voor jens zal dit een echte rotzak geweest zijn...
:(
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

Hoofdpijn :cry:
Yamaha Sheriff 1981
henkie22222
500km gereden
500km gereden

Bericht door henkie22222 »

Je kan een rollenbank controle wel weigeren geloof ik.
Volgens mij was het zo dat als er geen koelmachine op aanwezig was, je dan mag weigeren. En aangezien tegenwoordig bijna al die dingen zonder koel apparaat komen kun je bijna altijd weigeren.
Dit weet ik niet 100% zeker, moet je maar ff opzoeken als je het precies wilt weten. Ik kan ook niet garanderen hoe moeilijk die agenten gaan doen, je bent ze dan wel aan het ondermijnen en als een agent ergens niet tegen kan is het dat wel.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

henkie22222 schreef:Je kan een rollenbank controle wel weigeren geloof ik.
Volgens mij was het zo dat als er geen koelmachine op aanwezig was, je dan mag weigeren. En aangezien tegenwoordig bijna al die dingen zonder koel apparaat komen kun je bijna altijd weigeren.
Dit weet ik niet 100% zeker, moet je maar ff opzoeken als je het precies wilt weten. Ik kan ook niet garanderen hoe moeilijk die agenten gaan doen, je bent ze dan wel aan het ondermijnen en als een agent ergens niet tegen kan is het dat wel.

Hee mensen, laten we niet met z'n allen vanalles gaan roepen wat we denken.

Ik heb nu 3 dagen lang vanalles voor Jens gelezen en opgezocht. Op allerlei fora alleen maar mensen die elkaar tegenspreken en denken dat ze weten hoe het werkt. Bijv om te vragen om een ijkingsrapport, etc. Zonder bewijzen.
Alsjeblieft, kom met procedures en wetsartikelen, niet nog meer geblaat.. Hier kan niemand wat mee en hier kun je ook niet mee aankomen bij een bezwaar.

Wat ik te weten ben gekomen: Het komt erop neer dat er in Belgie bijna geen regels zijn mbt rollerbanken en het echt van de agent afhangt. In Nederland zijn die regels er wel en heb je geen poot om op te staan.
Arnoute

Bericht door Arnoute »

Tombo schreef:

dat niet, maar het zou toch stom zijn dat je je jaar moet herdoen door een rollenbank?
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »

Nogmaals, dat is jou probleem en niet die van de agent
Arnoute

Bericht door Arnoute »

njaa mss wel
Tombo
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Tombo »