fs1 2ru restauratie
zo... na 100km weer een update. Ik merk al dat de cilinder wat meer kracht krijgt en het is erg verleidelijk het gas een keer lekker open te trekken
Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat de cilinder niet meer zo erg jankt zoals mn oude 60cc. Ik weet niet wat voor clinder dat was, maar die had veel meer geluid, kracht, en hogere toeren lijkt het. Misschien kwam het ook doordat de uitlaat niet zo lekker aansloot op de cilinder. Deze is heel timide en heeft een zachte brom.. de piep van de koppeling is nog harder. Is dit trouwens normaal? het lijkt wel zo'n piep van zo'n klein brommertje (puch/tomos/vespa ciao) gaat die nog weg? Wanneer is het trouwens verstandig om de olie in het blok te vervangen?
heb de motor dus teruggekregen na het reviseren, en was vergeten dat een nieuwe kruk as ook betekend dat de ontsteking opnieuw gesteld moet worden. heb dus meer dan 100km gereden met een rare ontsteking, op een gegeven moment liep de motor ook voor geen meter meer. Iemand enig idee of dit schade heeft toegebracht aan de cilinder? Is het verstandig deze even uitelkaar te halen en na te kijken? moeten de pakkingen dan vervangen worden?
ben trouwens nog steeds op zoek naar die stickers voor op de zijkappen, hilversum en almere hebben ze niet liggen!!
en dan nog ff die foto's:


heb de motor dus teruggekregen na het reviseren, en was vergeten dat een nieuwe kruk as ook betekend dat de ontsteking opnieuw gesteld moet worden. heb dus meer dan 100km gereden met een rare ontsteking, op een gegeven moment liep de motor ook voor geen meter meer. Iemand enig idee of dit schade heeft toegebracht aan de cilinder? Is het verstandig deze even uitelkaar te halen en na te kijken? moeten de pakkingen dan vervangen worden?
ben trouwens nog steeds op zoek naar die stickers voor op de zijkappen, hilversum en almere hebben ze niet liggen!!
en dan nog ff die foto's:



- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23438
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
stevenoliemans schreef:de piep van de koppeling is nog harder. Is dit trouwens normaal? het lijkt wel zo'n piep van zo'n klein brommertje (puch/tomos/vespa ciao) gaat die nog weg? Wanneer is het trouwens verstandig om de olie in het blok te vervangen?
heb de motor dus teruggekregen na het reviseren, en was vergeten dat een nieuwe kruk as ook betekend dat de ontsteking opnieuw gesteld moet worden. heb dus meer dan 100km gereden met een rare ontsteking, op een gegeven moment liep de motor ook voor geen meter meer. Iemand enig idee of dit schade heeft toegebracht aan de cilinder? Is het verstandig deze even uitelkaar te halen en na te kijken? moeten de pakkingen dan vervangen worden?
Dat geluid is gieren kan geen kwaad gewoon doorrijden.
Wanneer de olie vervangen moet worden moet je ff nakijken in het onderhouds schema.
Als het motortje goed loopt moet je de cilinder er niet af halen gewoon laten zitten.
Die onderste foto is echt super

Yamaha Sheriff 1981
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
lol, thanks jongens! ik ga binnenkort als het weer mooi weer is op pad richting wageningen (via doorn, rhenen en allerlei kleine plaatsjes; echt super mooi landschap) om mooie foto's te maken zonder mn blackberry op het stuur getaped. die post ik dan wel even in groot formaat
dat gieren, hoe komt dat? krijg ik dat ooit nog weg? t klinkt zo goedkoop!

dat gieren, hoe komt dat? krijg ik dat ooit nog weg? t klinkt zo goedkoop!
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12