fs1 2ru restauratie

Alles over de techniek en sleutelen
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Is die tank zwart?

Je mist trouwens 2 stukjes van de tussenschakel: de buitenkant en het visje.
Kijk eerst even in de FAQ.
Stevie

Bericht door Stevie »

naja ik heb het borgclipje (is dit het visje?) nog wel, maar ik mis het stukje wat er tussen zit.. als iemand dat nog ergens heeft liggen, kom ik het graag ophalen

tank is inderdaad zwart..
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Hou er rekening mee dat die pennetjes ook nog wel eens in diameter willen verschillen, er is dus kans de een ander buitenkantje er niet op wil of teveel ruimte heeft.
Stevie

Bericht door Stevie »

oke! bedankt, ik ga anders maandag ff naar een ordinaire scooterzaak, ik neem aan dat een ketting als deze wel vaker gebruikt wordt in brommers/scooters?
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Ja.
Stevie

Bericht door Stevie »

zo... na 100km weer een update. Ik merk al dat de cilinder wat meer kracht krijgt en het is erg verleidelijk het gas een keer lekker open te trekken :) Ik moet wel zeggen dat ik het jammer vind dat de cilinder niet meer zo erg jankt zoals mn oude 60cc. Ik weet niet wat voor clinder dat was, maar die had veel meer geluid, kracht, en hogere toeren lijkt het. Misschien kwam het ook doordat de uitlaat niet zo lekker aansloot op de cilinder. Deze is heel timide en heeft een zachte brom.. de piep van de koppeling is nog harder. Is dit trouwens normaal? het lijkt wel zo'n piep van zo'n klein brommertje (puch/tomos/vespa ciao) gaat die nog weg? Wanneer is het trouwens verstandig om de olie in het blok te vervangen?

heb de motor dus teruggekregen na het reviseren, en was vergeten dat een nieuwe kruk as ook betekend dat de ontsteking opnieuw gesteld moet worden. heb dus meer dan 100km gereden met een rare ontsteking, op een gegeven moment liep de motor ook voor geen meter meer. Iemand enig idee of dit schade heeft toegebracht aan de cilinder? Is het verstandig deze even uitelkaar te halen en na te kijken? moeten de pakkingen dan vervangen worden?

ben trouwens nog steeds op zoek naar die stickers voor op de zijkappen, hilversum en almere hebben ze niet liggen!!

en dan nog ff die foto's: :D

Afbeelding

Afbeelding
Jens36
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door Jens36 »

Wow!! Dat zijn ook wel kalender foto's ze 8) :app:
Als ik zo'n foto's zien dan mis ik men brommertje echt...
marco
Sheriff of the Posbank
Sheriff of the Posbank

Bericht door marco »

stevenoliemans schreef:de piep van de koppeling is nog harder. Is dit trouwens normaal? het lijkt wel zo'n piep van zo'n klein brommertje (puch/tomos/vespa ciao) gaat die nog weg? Wanneer is het trouwens verstandig om de olie in het blok te vervangen?

heb de motor dus teruggekregen na het reviseren, en was vergeten dat een nieuwe kruk as ook betekend dat de ontsteking opnieuw gesteld moet worden. heb dus meer dan 100km gereden met een rare ontsteking, op een gegeven moment liep de motor ook voor geen meter meer. Iemand enig idee of dit schade heeft toegebracht aan de cilinder? Is het verstandig deze even uitelkaar te halen en na te kijken? moeten de pakkingen dan vervangen worden?

Dat geluid is gieren kan geen kwaad gewoon doorrijden.

Wanneer de olie vervangen moet worden moet je ff nakijken in het onderhouds schema.

Als het motortje goed loopt moet je de cilinder er niet af halen gewoon laten zitten.

Die onderste foto is echt super :baas:
Yamaha Sheriff 1981
Arnoute

Bericht door Arnoute »

PRACHTIG!
the_destroyers
5000km gereden
5000km gereden

Bericht door the_destroyers »

Arnoute schreef:PRACHTIG!²
jerrow
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door jerrow »

the_destroyers schreef:
Arnoute schreef:PRACHTIG!³
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

lijkt wel een beetje op t blauw van m,n bmw 8)
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
Stevie

Bericht door Stevie »

lol, thanks jongens! ik ga binnenkort als het weer mooi weer is op pad richting wageningen (via doorn, rhenen en allerlei kleine plaatsjes; echt super mooi landschap) om mooie foto's te maken zonder mn blackberry op het stuur getaped. die post ik dan wel even in groot formaat ;)

dat gieren, hoe komt dat? krijg ik dat ooit nog weg? t klinkt zo goedkoop!
NIX
10000km gereden
10000km gereden

Bericht door NIX »

Is je primaire aandrijving. De een doet het wat harder dan de ander. Niets van aantrekken.
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

zieter echt goe uit, schoon lijn en proper details, moogde echt trots op zijn!
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
Plaats reactie