fs1 bedrijven

Algemene vragen en antwoorden over de FS1
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

mooie tekst Bas, daar kan ik me wel in vinden.

John is trouwens ooit eens bezig geweest om te kijken of het lukte om imi rd achterspatborden te leveren,
weet jij hier toevallig nog iets van?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

volgens mij is dat plan in de prullenbak verdwenen.................je moet vaak meteen 300 tot 500 stuks laten maken er mischien verkoop je er 50 van

fabriek gaat alleen aan de gang bij grote aantallen, verder is het vaak afwachten hoe het met de kwaliteit en pasvorm gaat uitpakken
Yamaha rd50m
7500km gereden
7500km gereden

Bericht door Yamaha rd50m »

das een spijtige zaak, 50 à 100 krijg je volgens mij zo wle weg, aangezien bijna iedere rd eigenaar er wel kan gebruiken, 300 is natuurlijk een andere zaak...
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
geo

Bericht door geo »

Deze tekst van koppel sterkt mij in mijn stelling dat "een goed gerestaureerde fs1 in princiepe niet meer verkoopbaar is".
Zeker als het gaat om de oudere type's.
Alhoewel als je met alles rekening gaat houden, ook de tijd die je erin steekt kan een 2ru ook al aardig hoog in de papieren lopen :wink:
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

zoiets ongeveer........

kort door de bocht bedoel ik dat wij als liefhebbers te hoge en niet realistische verwachtingen hebben van bedrijfsmatige gerestaureerde fs1's die rond de 2000 euro kosten

en dat diezelfde bedrijven ons een illusie voorhouden waar ze zelf ook van terugkomen............dat bedrijfsmatig restaureren economisch min of meer onhaalbaar is..........of je moet als liefhebber goed in de slappe was zitten.
fs1man
2500km gereden
2500km gereden

Bericht door fs1man »

dat verhaal klopt wel ik begon ook weer met niks en als ik zie wat er nu ligt en staat en wat het gekost heeft is het niet in verhouding.
tel daar de tijd nog eens bij en de brandstof voor de auto, dan is het inderdaad onbetaalbaar.
nu bouw ik nog niet eens top fs1,tjes maar wel zo als ik ze mooi vind en zoals ze in the seventees rond reden.
Ik heb verlopig even de handrem er op getrokken wat de uitgaven betreft, wat ik nu al uitgegeven heb kon ik ook een leuk autotje voor kopen.
en een fs1 is toch seizoen gebonden ik zie mezelf nu niet op dat ding stappen.
Ik overweeg nu het een en ander weg te doen en uiteindelijk 1 fs1 tje te houden, zodat er toch weer wat geld terug komt.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
1j5
500km gereden
500km gereden

Bericht door 1j5 »

Ik heb ervaring met

Almere is duur maar hebben zo beetje alles (min punt zijn hun stickers)

JMPHB heb ik geen comentaar op maar zijn wel met sommige onderdelen goedkoper( min punt hebben niet alles)

V/d Schaaf Goedkoop maar geen kwaliteit

Als je alle uren moet gaan rekenen komt bij mij een 2ru is ik netjes op bouw ook op de 2000 euro

Maar aangezien ik er plezier in heb reken ik geen uren

Als je een beetje liefde voor een brommer hebt kun je beter wat zelf wat opbouwen

Kant en klare koekjes zijn altijd duurder :lol:
miran72
500km gereden
500km gereden

Bericht door miran72 »

Ik ben met m'n 3e fs1 bezig en ik vrees dat ook deze 2f2 ruim boven de 2500 uitkomt denk zelfs boven de 3000 euro en als ik hem op mp gooi levert ie maximaal 1400-1500 euro op dus ik houd m'n fs1tjes lekker zelf.

Maar wat mij tegenstaat bij de zogenaamde fs1 bedrijven dat ze niet in staat zijn om een klacht fatsoenlijk op te lossen of je even te woord te staan.Yampé reageerde helemaal niet op mails en fs1shop moest ik bijna de politie bijhalen om me spullen te krijgen.
dewaal
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door dewaal »

ik koop m'n (orri nieuwe) onderdelen bij jmpb. almere . 50cc. hetmobielecentrum. en die gozer uit den bosch.
nergens nooit geen problemen gehad altijd netjes geleverd
FS1SE
1000km gereden
1000km gereden

Bericht door FS1SE »

drummer schreef:Ja dat snap ik. Maar ze zijn duur, en breken na 3 dagen. Maar het zijn wel top dingen?

deze van sjon niet zijn met losse bocht op basis van origineel die breken niet door geloof me
die gene die breken zijn die met d bocht er aan vast omdat ze vaak onder hogespanning gemontert moeten worden
koppel
1500km gereden
1500km gereden

Bericht door koppel »

als je goed weet hoe en wat te bestellen gaat het ook bijna nooit fout..........

heb zelf een tijdje de webshop van John gerund, ik was ff werkeloos, je zou eens moeten weten hoeveel mensen de verkeerde onderdelen bestellen, meestal had ik dat wel door zodat de bestelling niet door ging of gewijzigd werd, en zeer dankbare klanten die zich goed geholpen voelden...........en de juiste onderdelen kregen, er hebben nauwelijks retourzendingen plaatsgevonden.
jannickfs1

Bericht door jannickfs1 »

Hallo

Ik ben Jannick. Ik ben 17 jaar en heb een FS1 1j5 dx uit 78. Ik heb mijn FS1 bij Yampe gekocht en heb alleen nog maar hun beunwerk lopen goed maken. Hier kunnen meer mensen op dit forum over mee praten. Alles is wel een keer kapot gegaan! Toen ik mijn FS1 kocht had ik hier nog helemaal geen verstand van. Ik heb zelf alles moeten leren en dit was vaak op de harde manier. Het is echt belangrijk dat als je een FS1 koopt dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Laat je ook niet afschrikken door een beetje roest of slechte lak. Je kunt beter een FS1 kopen waar nog een beetje werk aan zit maar wel orgineel is, dan dat je er een koopt die er super uitziet maar na een tijdje van narigheid door de immitatie onderdelen uit elkaar valt. Uit eindelijk betaal je daar nog meer voor!!!! En je moet er goed rekening mee houden dat een FS1tje een hele dure hobby kan zijn, als je het er niet voor over hebt moet je er ook niet aan beginnen.
Jeti
17500km gereden
17500km gereden

Bericht door Jeti »

jannickfs1 schreef:Hallo

Ik ben Jannick. Ik ben 17 jaar en heb een FS1 1j5 dx uit 78. Ik heb mijn FS1 bij Yampe gekocht en heb alleen nog maar hun beunwerk lopen goed maken. Hier kunnen meer mensen op dit forum over mee praten. Alles is wel een keer kapot gegaan! Toen ik mijn FS1 kocht had ik hier nog helemaal geen verstand van. Ik heb zelf alles moeten leren en dit was vaak op de harde manier. Het is echt belangrijk dat als je een FS1 koopt dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Laat je ook niet afschrikken door een beetje roest of slechte lak. Je kunt beter een FS1 kopen waar nog een beetje werk aan zit maar wel orgineel is, dan dat je er een koopt die er super uitziet maar na een tijdje van narigheid door de immitatie onderdelen uit elkaar valt. Uit eindelijk betaal je daar nog meer voor!!!! En je moet er goed rekening mee houden dat een FS1tje een hele dure hobby kan zijn, als je het er niet voor over hebt moet je er ook niet aan beginnen.

Welkom, Jannick. Jammer dat je voor je gevoel een miskoop hebt gedaan. Voordeel wel, zoals je zegt, je weet nu wel helemaal hoe hij in elkaar steekt ;)
Post je ook foto's van je brommer bij het leden-gedeelte?
En nog iemand uit omgeving-Arnhem, zoals best wel veel mensen hier..!
Groetjes
j.abma

belazerd

Bericht door j.abma »

ik heb ooit een 2ru nog orgineel gekocht in oudehaske(frl) bij mobielstad. hij zag er uiterlijk perfect uit. toen ik ging rijden reed hij niet harder dan 25 km per uur. na terug te zijn geweest was het nog pet. de verkoper zij dat het kwam omdat hij nog orgineel was.
uiteindelijk is mijn fs1 bij hans in almere gereviseerd(blok) omdat de lagers versleten waren en de keeringen. ook was de zogenaamde orginele fs1 in het verleden opgevoerd geweest. wat je al niet ziet bij een revisie.
Dus....... niet naar mobielstad oudehaske.
Hans heeft prima werk geleverd en ik toer er nog vaak op los!
Niels
Site Admin
Site Admin

Bericht door Niels »

koppel schreef:als hij echt al z'n uren had moeten rekenen voor een normaal fietsenmakers uurtarief

(...)

ik zou wel eens wat reakties willen krijgen van andere forumleden die een oude fs1 helemaal hebben opgebouwd vanaf de grond, zoals niels of mitchel, ga eens goed na hoeveel uren dit heeft gekost, en bedoel ik ook de uren die opgegaan zijn aan het zoeken naar onderdelen etc, plus de totaalsom van alle onderdelen, de aanschaf van de basis, chromen, spuiten, verzinken, wielen inspaken, polijsten etc...............en reken voor de grap dan eens 25 euro per uur..............weet wel zeker dat het eindbedrag ver boven de 2000 euro uit gaat komen

Daarom is het hobby, bij elke hobby geldt dat als je de uren meerekent dat het praktisch onverkoopbaar is wat je hebt gemaakt (of dat nou een brommer, auto, origamistukje, postzegelverzameling etc. is).

Ik weet dat het veel tijd kost, vooral als je het echt origineel wilt maken, maar dat kan je van te voren al inschatten. Het opbouwen van mijn 378 met alles er omheen heeft ook een jaar of 3 geduurd. Niet omdat het niet sneller kan (integendeel), maar omdat ik het op een hobby tempo heb gedaan en niet op een bedrijfsmatig tempo.

Hobby is voor mij een leuke bezigheid om vooral van te leren en om je tijd op een leuke manier te spenderen, ik vind niet echt dat je daar een uurbedrag tegenover kan zetten.

Een oom van mij had ooit zo´n wazige redenatie dat als hij bijv. een muur zou stucen in zijn eigen huis, dat dat dan 100 euro per uur zou kosten (want dat kostte hij ook als hij voor z´n werk naar een klant ging ofzo), dus die kerel liet alles maar door anderen doen.
Iedereen met gezond verstand weet dat dat niet zo is, het is de tijd die je eraan kwijt bent en je eigen tijd kan (en moet) je niet uitdrukken in geldbedragen.

koppel schreef:waarom vragen zij nog steeds de hoofdprijs voor incourante onderdelen die zonder handelaren en hobbyisten tot in de eeuwigheid op de plank blijven liggen............onbegrijpelijk..................waarschijnlijk de starheid van een heel groot bedrijf.

Waarschijnlijk omdat er al jaren gewoon nog incourante onderdelen gekocht worden.
Als de prijs alsmaar omhoog gaat en de verkoop daalt niet, dan zou ik de prijs ook lekker omhoog laten gaan, helemaal als het om spullen ging die niemand anders zou willen hebben.

De enige manier om daar verandering in te brengen is om met z'n allen gewoon niks origineels meer te kopen :P
Plaats reactie