fs1 bedrijven
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
mooie tekst Bas, daar kan ik me wel in vinden.
John is trouwens ooit eens bezig geweest om te kijken of het lukte om imi rd achterspatborden te leveren,
weet jij hier toevallig nog iets van?
John is trouwens ooit eens bezig geweest om te kijken of het lukte om imi rd achterspatborden te leveren,
weet jij hier toevallig nog iets van?
Yamaha, Flandria (x2), Honda (x2), Malaguti, MV Agusta, Negrini, Peugeot, Kreidler, Mobylette, Royal Nord, Otus, Superia
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
-
- 7500km gereden
- Berichten: 9209
- Lid geworden op: 25 okt 2007, 23:12
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
zoiets ongeveer........
kort door de bocht bedoel ik dat wij als liefhebbers te hoge en niet realistische verwachtingen hebben van bedrijfsmatige gerestaureerde fs1's die rond de 2000 euro kosten
en dat diezelfde bedrijven ons een illusie voorhouden waar ze zelf ook van terugkomen............dat bedrijfsmatig restaureren economisch min of meer onhaalbaar is..........of je moet als liefhebber goed in de slappe was zitten.
kort door de bocht bedoel ik dat wij als liefhebbers te hoge en niet realistische verwachtingen hebben van bedrijfsmatige gerestaureerde fs1's die rond de 2000 euro kosten
en dat diezelfde bedrijven ons een illusie voorhouden waar ze zelf ook van terugkomen............dat bedrijfsmatig restaureren economisch min of meer onhaalbaar is..........of je moet als liefhebber goed in de slappe was zitten.
-
- 2500km gereden
- Berichten: 3862
- Lid geworden op: 16 okt 2008, 23:31
dat verhaal klopt wel ik begon ook weer met niks en als ik zie wat er nu ligt en staat en wat het gekost heeft is het niet in verhouding.
tel daar de tijd nog eens bij en de brandstof voor de auto, dan is het inderdaad onbetaalbaar.
nu bouw ik nog niet eens top fs1,tjes maar wel zo als ik ze mooi vind en zoals ze in the seventees rond reden.
Ik heb verlopig even de handrem er op getrokken wat de uitgaven betreft, wat ik nu al uitgegeven heb kon ik ook een leuk autotje voor kopen.
en een fs1 is toch seizoen gebonden ik zie mezelf nu niet op dat ding stappen.
Ik overweeg nu het een en ander weg te doen en uiteindelijk 1 fs1 tje te houden, zodat er toch weer wat geld terug komt.
tel daar de tijd nog eens bij en de brandstof voor de auto, dan is het inderdaad onbetaalbaar.
nu bouw ik nog niet eens top fs1,tjes maar wel zo als ik ze mooi vind en zoals ze in the seventees rond reden.
Ik heb verlopig even de handrem er op getrokken wat de uitgaven betreft, wat ik nu al uitgegeven heb kon ik ook een leuk autotje voor kopen.
en een fs1 is toch seizoen gebonden ik zie mezelf nu niet op dat ding stappen.
Ik overweeg nu het een en ander weg te doen en uiteindelijk 1 fs1 tje te houden, zodat er toch weer wat geld terug komt.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- 1j5
- 500km gereden
- Berichten: 842
- Lid geworden op: 11 mar 2007, 07:37
- Locatie: sebaldeburen
Ik heb ervaring met
Almere is duur maar hebben zo beetje alles (min punt zijn hun stickers)
JMPHB heb ik geen comentaar op maar zijn wel met sommige onderdelen goedkoper( min punt hebben niet alles)
V/d Schaaf Goedkoop maar geen kwaliteit
Als je alle uren moet gaan rekenen komt bij mij een 2ru is ik netjes op bouw ook op de 2000 euro
Maar aangezien ik er plezier in heb reken ik geen uren
Als je een beetje liefde voor een brommer hebt kun je beter wat zelf wat opbouwen
Kant en klare koekjes zijn altijd duurder
Almere is duur maar hebben zo beetje alles (min punt zijn hun stickers)
JMPHB heb ik geen comentaar op maar zijn wel met sommige onderdelen goedkoper( min punt hebben niet alles)
V/d Schaaf Goedkoop maar geen kwaliteit
Als je alle uren moet gaan rekenen komt bij mij een 2ru is ik netjes op bouw ook op de 2000 euro
Maar aangezien ik er plezier in heb reken ik geen uren
Als je een beetje liefde voor een brommer hebt kun je beter wat zelf wat opbouwen
Kant en klare koekjes zijn altijd duurder

-
- 500km gereden
- Berichten: 531
- Lid geworden op: 29 okt 2006, 23:09
Ik ben met m'n 3e fs1 bezig en ik vrees dat ook deze 2f2 ruim boven de 2500 uitkomt denk zelfs boven de 3000 euro en als ik hem op mp gooi levert ie maximaal 1400-1500 euro op dus ik houd m'n fs1tjes lekker zelf.
Maar wat mij tegenstaat bij de zogenaamde fs1 bedrijven dat ze niet in staat zijn om een klacht fatsoenlijk op te lossen of je even te woord te staan.Yampé reageerde helemaal niet op mails en fs1shop moest ik bijna de politie bijhalen om me spullen te krijgen.
Maar wat mij tegenstaat bij de zogenaamde fs1 bedrijven dat ze niet in staat zijn om een klacht fatsoenlijk op te lossen of je even te woord te staan.Yampé reageerde helemaal niet op mails en fs1shop moest ik bijna de politie bijhalen om me spullen te krijgen.
-
- 1000km gereden
- Berichten: 1038
- Lid geworden op: 07 jan 2007, 13:12
- Locatie: playa del carmen
drummer schreef:Ja dat snap ik. Maar ze zijn duur, en breken na 3 dagen. Maar het zijn wel top dingen?
deze van sjon niet zijn met losse bocht op basis van origineel die breken niet door geloof me
die gene die breken zijn die met d bocht er aan vast omdat ze vaak onder hogespanning gemontert moeten worden
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1784
- Lid geworden op: 12 nov 2006, 16:22
als je goed weet hoe en wat te bestellen gaat het ook bijna nooit fout..........
heb zelf een tijdje de webshop van John gerund, ik was ff werkeloos, je zou eens moeten weten hoeveel mensen de verkeerde onderdelen bestellen, meestal had ik dat wel door zodat de bestelling niet door ging of gewijzigd werd, en zeer dankbare klanten die zich goed geholpen voelden...........en de juiste onderdelen kregen, er hebben nauwelijks retourzendingen plaatsgevonden.
heb zelf een tijdje de webshop van John gerund, ik was ff werkeloos, je zou eens moeten weten hoeveel mensen de verkeerde onderdelen bestellen, meestal had ik dat wel door zodat de bestelling niet door ging of gewijzigd werd, en zeer dankbare klanten die zich goed geholpen voelden...........en de juiste onderdelen kregen, er hebben nauwelijks retourzendingen plaatsgevonden.
Hallo
Ik ben Jannick. Ik ben 17 jaar en heb een FS1 1j5 dx uit 78. Ik heb mijn FS1 bij Yampe gekocht en heb alleen nog maar hun beunwerk lopen goed maken. Hier kunnen meer mensen op dit forum over mee praten. Alles is wel een keer kapot gegaan! Toen ik mijn FS1 kocht had ik hier nog helemaal geen verstand van. Ik heb zelf alles moeten leren en dit was vaak op de harde manier. Het is echt belangrijk dat als je een FS1 koopt dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Laat je ook niet afschrikken door een beetje roest of slechte lak. Je kunt beter een FS1 kopen waar nog een beetje werk aan zit maar wel orgineel is, dan dat je er een koopt die er super uitziet maar na een tijdje van narigheid door de immitatie onderdelen uit elkaar valt. Uit eindelijk betaal je daar nog meer voor!!!! En je moet er goed rekening mee houden dat een FS1tje een hele dure hobby kan zijn, als je het er niet voor over hebt moet je er ook niet aan beginnen.
Ik ben Jannick. Ik ben 17 jaar en heb een FS1 1j5 dx uit 78. Ik heb mijn FS1 bij Yampe gekocht en heb alleen nog maar hun beunwerk lopen goed maken. Hier kunnen meer mensen op dit forum over mee praten. Alles is wel een keer kapot gegaan! Toen ik mijn FS1 kocht had ik hier nog helemaal geen verstand van. Ik heb zelf alles moeten leren en dit was vaak op de harde manier. Het is echt belangrijk dat als je een FS1 koopt dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Laat je ook niet afschrikken door een beetje roest of slechte lak. Je kunt beter een FS1 kopen waar nog een beetje werk aan zit maar wel orgineel is, dan dat je er een koopt die er super uitziet maar na een tijdje van narigheid door de immitatie onderdelen uit elkaar valt. Uit eindelijk betaal je daar nog meer voor!!!! En je moet er goed rekening mee houden dat een FS1tje een hele dure hobby kan zijn, als je het er niet voor over hebt moet je er ook niet aan beginnen.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
jannickfs1 schreef:Hallo
Ik ben Jannick. Ik ben 17 jaar en heb een FS1 1j5 dx uit 78. Ik heb mijn FS1 bij Yampe gekocht en heb alleen nog maar hun beunwerk lopen goed maken. Hier kunnen meer mensen op dit forum over mee praten. Alles is wel een keer kapot gegaan! Toen ik mijn FS1 kocht had ik hier nog helemaal geen verstand van. Ik heb zelf alles moeten leren en dit was vaak op de harde manier. Het is echt belangrijk dat als je een FS1 koopt dat je iemand meeneemt die er verstand van heeft. Laat je ook niet afschrikken door een beetje roest of slechte lak. Je kunt beter een FS1 kopen waar nog een beetje werk aan zit maar wel orgineel is, dan dat je er een koopt die er super uitziet maar na een tijdje van narigheid door de immitatie onderdelen uit elkaar valt. Uit eindelijk betaal je daar nog meer voor!!!! En je moet er goed rekening mee houden dat een FS1tje een hele dure hobby kan zijn, als je het er niet voor over hebt moet je er ook niet aan beginnen.
Welkom, Jannick. Jammer dat je voor je gevoel een miskoop hebt gedaan. Voordeel wel, zoals je zegt, je weet nu wel helemaal hoe hij in elkaar steekt

Post je ook foto's van je brommer bij het leden-gedeelte?
En nog iemand uit omgeving-Arnhem, zoals best wel veel mensen hier..!
Groetjes
belazerd
ik heb ooit een 2ru nog orgineel gekocht in oudehaske(frl) bij mobielstad. hij zag er uiterlijk perfect uit. toen ik ging rijden reed hij niet harder dan 25 km per uur. na terug te zijn geweest was het nog pet. de verkoper zij dat het kwam omdat hij nog orgineel was.
uiteindelijk is mijn fs1 bij hans in almere gereviseerd(blok) omdat de lagers versleten waren en de keeringen. ook was de zogenaamde orginele fs1 in het verleden opgevoerd geweest. wat je al niet ziet bij een revisie.
Dus....... niet naar mobielstad oudehaske.
Hans heeft prima werk geleverd en ik toer er nog vaak op los!
uiteindelijk is mijn fs1 bij hans in almere gereviseerd(blok) omdat de lagers versleten waren en de keeringen. ook was de zogenaamde orginele fs1 in het verleden opgevoerd geweest. wat je al niet ziet bij een revisie.
Dus....... niet naar mobielstad oudehaske.
Hans heeft prima werk geleverd en ik toer er nog vaak op los!
-
- Site Admin
- Berichten: 11146
- Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
- Locatie: Den Haag
koppel schreef:als hij echt al z'n uren had moeten rekenen voor een normaal fietsenmakers uurtarief
(...)
ik zou wel eens wat reakties willen krijgen van andere forumleden die een oude fs1 helemaal hebben opgebouwd vanaf de grond, zoals niels of mitchel, ga eens goed na hoeveel uren dit heeft gekost, en bedoel ik ook de uren die opgegaan zijn aan het zoeken naar onderdelen etc, plus de totaalsom van alle onderdelen, de aanschaf van de basis, chromen, spuiten, verzinken, wielen inspaken, polijsten etc...............en reken voor de grap dan eens 25 euro per uur..............weet wel zeker dat het eindbedrag ver boven de 2000 euro uit gaat komen
Daarom is het hobby, bij elke hobby geldt dat als je de uren meerekent dat het praktisch onverkoopbaar is wat je hebt gemaakt (of dat nou een brommer, auto, origamistukje, postzegelverzameling etc. is).
Ik weet dat het veel tijd kost, vooral als je het echt origineel wilt maken, maar dat kan je van te voren al inschatten. Het opbouwen van mijn 378 met alles er omheen heeft ook een jaar of 3 geduurd. Niet omdat het niet sneller kan (integendeel), maar omdat ik het op een hobby tempo heb gedaan en niet op een bedrijfsmatig tempo.
Hobby is voor mij een leuke bezigheid om vooral van te leren en om je tijd op een leuke manier te spenderen, ik vind niet echt dat je daar een uurbedrag tegenover kan zetten.
Een oom van mij had ooit zo´n wazige redenatie dat als hij bijv. een muur zou stucen in zijn eigen huis, dat dat dan 100 euro per uur zou kosten (want dat kostte hij ook als hij voor z´n werk naar een klant ging ofzo), dus die kerel liet alles maar door anderen doen.
Iedereen met gezond verstand weet dat dat niet zo is, het is de tijd die je eraan kwijt bent en je eigen tijd kan (en moet) je niet uitdrukken in geldbedragen.
koppel schreef:waarom vragen zij nog steeds de hoofdprijs voor incourante onderdelen die zonder handelaren en hobbyisten tot in de eeuwigheid op de plank blijven liggen............onbegrijpelijk..................waarschijnlijk de starheid van een heel groot bedrijf.
Waarschijnlijk omdat er al jaren gewoon nog incourante onderdelen gekocht worden.
Als de prijs alsmaar omhoog gaat en de verkoop daalt niet, dan zou ik de prijs ook lekker omhoog laten gaan, helemaal als het om spullen ging die niemand anders zou willen hebben.
De enige manier om daar verandering in te brengen is om met z'n allen gewoon niks origineels meer te kopen
