Cylinder en pistonmodificaties

Opvoeren en modificeren van de FS1
Plaats reactie
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

die tandartsboor moet je eigenlijk voor de kleine hoekjes en kantjes gebruiken,
een eerder brede ovale vijl is hiervoor veel gemakkelijker..
ook véél meer kijken dan vijlen, materiaal wegkrijgen is makkelijker dan het er weer aanbreien!
picturetrail ligt plat.. dus de foto van de poort krijg ik er voorlopig niet op! :evil:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

kijk het is een boor die je op toeren kan instellen.
misschien is er bij de randjes wel iets te veel weg gehaald
maar die cilinder sluit al niet goed aan op me uitlaat en ik ben van plan
nieuwe 60cc te kopen
maar ik ga kijken wat deze gaat brengen qua betere prestaties.!

of kan het ook slechter worden?

jordy
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Higherking schreef:kijk het is een boor die je op toeren kan instellen.
misschien is er bij de randjes wel iets te veel weg gehaald
maar die cilinder sluit al niet goed aan op me uitlaat en ik ben van plan
nieuwe 60cc te kopen
maar ik ga kijken wat deze gaat brengen qua betere prestaties.!

of kan het ook slechter worden?

jordy


het kan altijd wel slechter worden maar het kan ook weer goed worden
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Ik ga het afwachten, ik hoef niet speciaal sproeiers en afstellingen te veranderen?

en anders 70cc die nu in de aanbieding is :P
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Higherking schreef:Ik ga het afwachten, ik hoef niet speciaal sproeiers en afstellingen te veranderen?

en anders 70cc die nu in de aanbieding is :P


ik denk wel dat je iets aan je afstelling moet doen behalve ontsteking dan denk ik,
en de parma kit is 65cc niet 70
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

Oke, ik ga eerst even proberen met de huidige afstelling, merk snel genoeg
of het anders moet. alleen ik kan niet wachten tot dinsdag dat me onderpoten terug zijn

oke 65 cc dus is het eigelijk een alluminum cilinder?
http://link.marktplaats.nl/157377598

Jordy
Andries
1500km gereden
1500km gereden
Berichten: 1577
Lid geworden op: 03 feb 2007, 21:19

Bericht door Andries »

die parmakit is van gietijzer dacht ik
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

beste effe een nieuwe bougie erin, en een sproeier van vroeger waarmee hij het goed deed,
effe warmdraaien en metteen terug ff kijken..
als hij warm wordt, de stationaire schroef wat omhoog, dat ie wat toeren maakt,
luchtschroef effe links effe rechts,
zet hemgrofweg juist (snelste toeren) en doe een ritje :wink:

de fotos doen het intussen:
Afbeelding
hier is enkel één zijkant van de poort gevijld, de rest is afgetekend
niet alle blauw wordt gat, daar zou ongeveer de chamfer moeten zitten..
heel omzichtig afgetekend met een fijn potlood..

ik hou altijd een krachtige ledlamp in de buurt, zo kan je schaduwen goed zien in de gang
Afbeelding
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

Andriesfs1 schreef:die parmakit is van gietijzer dacht ik


parma kit is idd een gietijzeren cilinder en het heeft de rij eigenschappen van de Z1,

Parma kit heeft de oude mallen van Z1 over gekocht en verder gaan maken en dus de 44,5 of de 45 mm
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

YamaSam schreef:beste effe een nieuwe bougie erin, en een sproeier van vroeger waarmee hij het goed deed,
effe warmdraaien en metteen terug ff kijken..
als hij warm wordt, de stationaire schroef wat omhoog, dat ie wat toeren maakt,
luchtschroef effe links effe rechts,
zet hemgrofweg juist (snelste toeren) en doe een ritje :wink:

de fotos doen het intussen:
Afbeelding
hier is enkel één zijkant van de poort gevijld, de rest is afgetekend
niet alle blauw wordt gat, daar zou ongeveer de chamfer moeten zitten..
heel omzichtig afgetekend met een fijn potlood..

ik hou altijd een krachtige ledlamp in de buurt, zo kan je schaduwen goed zien in de gang
Afbeelding


ziet er mooi uit, ik zou de uitlaatpoort niet recht maken aan de boven kant want daar verlies je ook een beetje kracht door als je hem recht maakt
Gebruikersavatar
ronny
100km gereden
100km gereden
Berichten: 225
Lid geworden op: 21 mar 2008, 21:23
Locatie: rijen

Bericht door ronny »

loopt zo'n parmakit nu beter als een aluminium athena ?
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

geen idee
Gebruikersavatar
Higherking
500km gereden
500km gereden
Berichten: 958
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:28
Locatie: Beverwijk

Bericht door Higherking »

ben erg benieuwd hoe dat zal rijden ik ben al erg tevreden over me 60cc alluminium

Jordy
YamaSam
10000km gereden
10000km gereden
Berichten: 12187
Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:

Bericht door YamaSam »

Triforce schreef: ziet er mooi uit, ik zou de uitlaatpoort niet recht maken aan de boven kant want daar verlies je ook een beetje kracht door als je hem recht maakt

aan de bovenkant of onderkant is hier nog niks gedaan, daarvoor moet eerst de onderblok en krukas de definitieve zijn.
eerst netjes enkel de flanken, dan monteren en afstellen op de langsrichting (hoogte etc)

en wees gerust dat ik meerdere plannetjes heb in verband met die te winnen pk's en de oorzakelijke vorm van de poort :wink:
when men were men, and helmets were for divers
Gebruikersavatar
Triforce
2500km gereden
2500km gereden
Berichten: 4927
Lid geworden op: 05 dec 2007, 19:50
Locatie: Zwolle

Bericht door Triforce »

cool, keep us up to date
Plaats reactie