Opvoeren en modificeren van de FS1
rene
Bericht
door rene » 10 jan 2008, 20:03
zaten bij die brommers de carburateur niet aan de onderkant van het blok?
Hans W
250km gereden
Berichten: 345 Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
Bericht
door Hans W » 10 jan 2008, 23:42
ik heb zelf ook een batavus city gehad
die ging toen 50
dat was als 13 jarige jongen al hard
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 07 mar 2008, 10:33
Hier, van een Kreidler, 3-bak mofa-rennen in duitsland.
14,5 pk
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 07 mar 2008, 16:53
mooi gat!
deze is anders ook wel de moeite! mooi voorbeeld van een homemade 'over the hill' cylinder!
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 09 mar 2008, 13:18
jezus kelere, wat een ding!
waar is dat van?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 mar 2008, 13:22
Dat is 1 van de eerste die ze daar gepost hadden op kreidler.nl
Echt iemand die van dremelen houdt
Martijn
Bericht
door Martijn » 09 mar 2008, 13:28
Loopt dat ding ook ? Of was het gewoon leuk dremelen ?
Fyer
Bericht
door Fyer » 09 mar 2008, 15:27
ik vroeg me dus af is er verschill tussen verschillende type cilinders, Want ik rij bijv zelf met een 257 cilinder rondt en heb geen flauw idee wat het verschill met een 378 is bijv?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 mar 2008, 15:29
Een 378 heeft maar 2 spoelpoorten (aan de zijkant, de bovenste zijn weggelaten). Het verschil tussen alle cilinders is eigenlijk de poorttiming en de oppervlakte van de poorten.
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 09 mar 2008, 16:30
257 is het zelfde als een orri f5b
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 mar 2008, 16:33
Zeker weten? Niels zweert nu bij een F5B terwijl hij eerst een 257 had. Dat zal dan wel tussen z'n oren zitten
fs-ael
2000km gereden
Berichten: 2158 Lid geworden op: 17 jun 2006, 21:02
Locatie: Andel / Ael
Bericht
door fs-ael » 09 mar 2008, 16:34
ik zie geen verschil in poorten
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 09 mar 2008, 16:37
meten is weten
ik heb hier ook nog een originele 257 liggen, mss dat ik hem volgende week eens opmeet.
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 09 mar 2008, 16:39
een originele F5B vind ik één van de mooiste cylinders die er zijn..
ben hier aan één bezig voor m'n racer
when men were men, and helmets were for divers
Fyer
Bericht
door Fyer » 09 mar 2008, 16:47
ik ga denk volgende week ook ff naar mijn cilinder kijke ik heb er nog nooit gekeken hoe die eruit ziet aan de binnekant (kijken of die nog mooi is enzo)