pingelen kan door verschillende manieren ontstaan.
verkeerde brandstof okthaan.
verkeerde ontstekings tijdstip.
te hete bougie.
vervuilde bougie.
koolafzetting in de kop.
dicht geslikte uitlaatbocht.
ezv
pingelen:dat is een ongewenst vroegtijdige ontbranding.
dat betekent dat de zuiger naar boven gaat en voor dat hij boven is al onbrand.
dat betekent dat de zuiger door de explosie heen moet drukken en een groot deel van deze kracht komt op de zuigerveertjs (deze hoor je dan ook goed tikken).
het gevolg is dat de veertjes in de zuiger gaan vreten en het dammetje kapotslaan.
bij het rijden met een pingelende motor is na korte tijd al schade te zien aan de zuiger.
om een gat in je zuiger te branden moet je echt een zwaar getunde motor hebben om deze temperaturen in een noot time te halen,
bij onze motoren zal hij de warmte in de zuiger verdelen waardoor hij uitzet en vastloopt.
gr gino
20mm dellorto, homoet
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer: