yamaha tweety
-
tweety
-
rise and shine
- 7500km gereden

- Berichten: 9573
- Lid geworden op: 24 jan 2007, 16:00
- Locatie: Bolt'n City
- Contacteer:
-
jonnotje
- 1500km gereden

- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
- bromtolfs1
- 100km gereden

- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
- Locatie: Uithuizen
- Contacteer:
1977-er 1J5 met membraan, Origineel FS1 49cc cilinder(Dus voor de motorfiets uitvoering)gepolijste spoelpoorten, 16mm Mikuni, Orginele 1J5(2F2) uitlaat met 32mm bocht, echte kontactpunten, 4-bak, M-stuur, 14/44 tandwielen. Deze setup liep 1978 al 100 km/uur en mijn broer zegt dat hij er 110km/uur mee gereden heeft.
Het baasje van deze machine was toen 65kg.
Mijn FS1-G met membraan uit 1975 loopt nu altijd 75 km/uur en heb er max 84km/uur. Orgineel F5B cilinder met 20.000KM, 16mm Mikuni, Orgineel 2F2 uitlaat met 32mm bocht. 13/41 tandwielen.
Nu is het baasje van deze machine 95kg.
Ik begrijp niet dat die machine van Tweety maar 110km/uur loopt. Dat moet toch nog veel harder kunnen. Het wordt echt tijd dat die machine echt getuned wordt
Luister vooral naar je machine tijdens het afstellen en proefrijden en vertaal dat naar je afstelling en je zult zien en horen dat hij nog veel harder kan met die setup, mits de cilinder niet overdone bewerkt is.
Succes ermee

Het baasje van deze machine was toen 65kg.
Mijn FS1-G met membraan uit 1975 loopt nu altijd 75 km/uur en heb er max 84km/uur. Orgineel F5B cilinder met 20.000KM, 16mm Mikuni, Orgineel 2F2 uitlaat met 32mm bocht. 13/41 tandwielen.
Nu is het baasje van deze machine 95kg.
Ik begrijp niet dat die machine van Tweety maar 110km/uur loopt. Dat moet toch nog veel harder kunnen. Het wordt echt tijd dat die machine echt getuned wordt
Luister vooral naar je machine tijdens het afstellen en proefrijden en vertaal dat naar je afstelling en je zult zien en horen dat hij nog veel harder kan met die setup, mits de cilinder niet overdone bewerkt is.
Succes ermee
-
Hans W
- 250km gereden

- Berichten: 345
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 23:24
- bromtolfs1
- 100km gereden

- Berichten: 142
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 23:06
- Locatie: Uithuizen
- Contacteer:
Hans W schreef:ehm,
als de meesten hier aan hun vader/oom vragen hoe hard ze vroegen reden zeggen ze bijna allemaal 100+
het vreemde is dat je er nu wat meer moeite voor moet doen dan vroeger
dus de meesten die hun best doen halen wel een goeie 90 met hun brommer
Mijn 1J5 liep altijd 80 - 85 km/h alleen dan met een 50cc uitlaat en zonder de gepolijste poorten. Na het polijsten van de porten en het aanpassen van de orginele uitlaat en het afstellen ging de FS1 gelijk veel harder en liep met mij erop 100km/h. Maar kan het niet meer bewijzen. Deze brommer is in 1981 al gestolen! 1J5-204406. Maar ik denk dat er in het afstellen van de FS1's gewoon veel te halen is!
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
Om echt 110 km/h te halen moet er echt flink wat gedaan worden. ALs je ziet hoeveel moeite die kreidlers moeten doen (lees: hoe getuned die cilinders zijn, en hoeveel tig mm die carburateurs zijn en welke opmaat pijpen erop zitten
) om echt 110 km/h te kunnen rijden, daar word je niet vrolijk van (ook niet in de portomonnee
).
Eigenlijk had je toen al GPS moeten hebben om het te verifiëren
Eigenlijk had je toen al GPS moeten hebben om het te verifiëren
-
YamaSam
- 10000km gereden

- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
when men were men, and helmets were for divers
-
Martijn
YamaSam schreef:prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht![]()
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
Waarom ga je dan ook niet aan de poorten veilen ?
- Tombo
- 17500km gereden

- Berichten: 18370
- Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
- Locatie: Achterhoek
YamaSam schreef:prijs per km/h zit ik in ieder geval niet slecht![]()
en dat moet idd nog véél harder kunnen, daar ben ik het mee eens,
ik heb me bij de poorten en de onderblok nog serieus ingehouden..
ik denk dat wanneer je alles echt tot de max zet je zeker de 120 moet halen met n vierbak
MOet idd wel kunnen, fs1 heeft gewoon 4 gevoede spoelpoorten en die kunnen een stuk groter
@wiebo, kwa kosten bedoel ik ook de moeite. Als je net zoveel uitgeeft aan een fs1 loopt 'ie ook 110/120 km/h (als je het laat doen dan tenminste
-
carrejans
- 500km gereden

- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg
-
dijkie
- 100km gereden

- Berichten: 215
- Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:47
- Locatie: Werkendam
-
carrejans
- 500km gereden

- Berichten: 776
- Lid geworden op: 14 sep 2007, 19:18
- Locatie: Belgisch Limburg