100 km/u……..
Heb laatst m’n repro snelheidsmeter omgeruild voor een gebruikte originele van zo’n 50 jaar oud, had gelijk 10-15 km topsnelheid erbij.
Zat een KOSO km-teller op, en ja, die kan verkeerd ingesteld zijn. Maar ik rij nou al bijna 20 jaar op FS1's (toen 15 jaar) en heb op van alles gereden (van 45 tot 120 km/hyamjan schreef: 30 aug 2023, 22:18 Tombo schreef: Ik heb overigens een keer op een FS1 gereden met zo'n 45mm cilinder (parmakit?), van een Engelsman. Hij zei dat die verder origineel was, er zat gewoon een FS1 pijp op en een 16mm carburateur (en een 4-bak), maar dat ding liep echt hard (tegen de 100 km/h). Mss dat er wel wat gepield was aan die cilinder, maar hem kennende ben ik daar niet zo zeker van.
100 km/u……..
Heb laatst m’n repro snelheidsmeter omgeruild voor een gebruikte originele van zo’n 50 jaar oud, had gelijk 10-15 km topsnelheid erbij.![]()
Formules hierover ben ik niet veel tegen gekomen, theorieën door de praktijk inmiddels wel.koppel schreef: 27 aug 2023, 11:34 Wat is een klein beetje doorlaten? Ik ga ervan uit dat de zaak 100% gasdicht moet zijn voor een goede spoeling. De gasstroom zo beheersen dat een 2takt motor goed presteert is een complex onderwerp waarover allerlei theorieen bestaan. Een en ander is bekend en staat vast in formules.
Zelf vond ik het Puch kopje op een getunede Athena wat minder dan een door Leo bewerkt kopje,Tombo schreef: 30 aug 2023, 23:34 @Bob, dat zal dan wel ja haha. Mss vraag ik het nog wel eens een keertje.
Overigens, je hebt het wel eens over zo'n hoge druk Puch kopje gehad. Is zoiets nog de moeite waard t.o.v. een kopje afgedraaid door Gino? (Op een AJH)
Interessant ik heb toevallig zo'n geval liggen in duurdere variant dat je hem echt goed kan afsluiten. Wat is een normale waarde voor 50 cc?Tombo schreef: 20 jun 2023, 21:48 I.p.v. vliegwiel slopen kan je wellicht zoiets kopen:
https://www.hbm-machines.com/nl/p/hbm-c ... inemotoren
Absolute waardes zijn niet eens zo interessant, maar wel het verschil
Tja, zeg het maar