Jeti schreef:Dat ik nog een teek vastgeklemd op mijn been vond. Maar even operatief verwijderen dus..
hem laten schrikken en daarna met een tekenpen tegen de klok indraaien.
een foto van patricia paai uit de playboy werkt prima
Zolang je hem niet laat schrikken met alcohol ofzo, want dan kan hij een (ziek) pootje oid achterlaten.
Maar het was nr 5 van mij van deze week.. Heb er elk jaar wel een paar met kamp.
Maar hij is eruit!
Teken geven over van alcohol, je kunt ze leegknijpen als je ze verkeerd beetpakt of met een pincet de kop eraf knijpen. De makkelijkste manier is met de vinger eromheen rondjes draaien tot hij eruit valt. Je wrikt hem dan als het ware los zonder dat je ergens aan trekt. Werkt echt altijd. Soms moet je de andere kant opdraaien als je merkt dat hij niet los gaat. Klotedingen. Tekenpen en tekenpincet werken ook prima, maar van je vingers heb je er 10 en meestal ook nog de meeste bij je.
pee67 schreef:Tegenwoordig wordt een tekenbeet niet meer onderschat komt wel goed dus
Tegenwoordig zijn ook meer teken ziek vergeleken met een paar jaar geleden, dus dan is het logisch dat er meer aandacht voor is. En die aandacht is inderdaad wel goed, en de antibiotica tegenwoordig gelukkig ook.
Ik had er ook een laatst, het enigste wat er bij mij bleef was een klein muggenbultje achtig ding, dus hoef me geen zorgen te maken. Onder het douchen komen ze ook beter los
Twowheeler schreef:Ik had er ook een laatst, het enigste wat er bij mij bleef was een klein muggenbultje achtig ding, dus hoef me geen zorgen te maken. Onder het douchen komen ze ook beter los
Het kan een paar maanden duren voordat er een kring komt, dus je moet het wel in de gaten houden.
Douchen vinden ze niet leuk. Chloor ook niet, dan houden ze zich extra stevig vast..