Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
- scirocco
- 500km gereden
Re: Wat heb jij vandaag met of op een brommer gedaan v7.0
Van dat slopen krijg je wel dorst zo te zien 

- marco
- Sheriff of the Posbank
- Jeti
- 17500km gereden
scirocco schreef:Van dat slopen krijg je wel dorst zo te zien
Die had marco al leeg gedronken. Handig om hem wat stabieler neer te zetten. En tijdens het sleutelen heeft hij toegekeken en is hij aan de volgende krat begonnen.
Mijn gezicht is al wel weer verbrand

-
- 2500km gereden
Gisteren lekker wezen toeren met de TZR Wijchen --> Nijmegen --> Beuningen --> Wijchen, Helaas heeft de Tom tom het volgens mij begeven hij start wel op en gaat naar het 2e scherm daar moet je op doorgaan drukken maar daar stopt hij ermee
Ik kan nu dus helemaal niet meer zien hoe hard ik rij, Ik kan aankomende week pas naar Jos huisman om een nieuwe teller aandrijving bestellen omdat hij pas sinds deze week de Yamaha brommer dealer is voor Nijmegen.
Ik ben benieuwd wat die elektrische aandrijving gaat kosten op het net lopen de prijzen van 60 tot 90 euro, die van 60 zullen imitatie zijn en wijken ongeveer 10 km/u af
ik ga daarom voor een originele.
Als een van de FS1,tjes weer loopt Krijgt de TZR groot onderhoud zoals olie , remblokken , ketting en tandwielen en een nieuwe tank ontluchting slang en ik wil kijken of ik xenon in de koplampen kan bouwen omdat de huidige licht opbrengst een beetje onder de maat is vooral op onverlichte wegen is het gewoon slecht hij geeft licht als een zak lantaarn een gerichte bundel zeg maar.
Ik wilden eerst halogeen dat zou al een verbetering zijn halogeen word best wel wat warmer dan de duplo bollen die er nu in zitten, en de TZR heeft plastic reflectors in de koplampen.
Vandaar dat ik aan Xenon denk dat word minder warm en pakt ook minder stroom.
Min puntje is wel dat de TZR dubbele koplampen heeft en er dus 2 h4 Bi xenon setjes in moeten, of een setje voor een auto met kleine ballasten maar dan zit er weer geen ombouw setje bij voor de lampen even uit dokteren dus.

Ik kan nu dus helemaal niet meer zien hoe hard ik rij, Ik kan aankomende week pas naar Jos huisman om een nieuwe teller aandrijving bestellen omdat hij pas sinds deze week de Yamaha brommer dealer is voor Nijmegen.
Ik ben benieuwd wat die elektrische aandrijving gaat kosten op het net lopen de prijzen van 60 tot 90 euro, die van 60 zullen imitatie zijn en wijken ongeveer 10 km/u af
ik ga daarom voor een originele.
Als een van de FS1,tjes weer loopt Krijgt de TZR groot onderhoud zoals olie , remblokken , ketting en tandwielen en een nieuwe tank ontluchting slang en ik wil kijken of ik xenon in de koplampen kan bouwen omdat de huidige licht opbrengst een beetje onder de maat is vooral op onverlichte wegen is het gewoon slecht hij geeft licht als een zak lantaarn een gerichte bundel zeg maar.
Ik wilden eerst halogeen dat zou al een verbetering zijn halogeen word best wel wat warmer dan de duplo bollen die er nu in zitten, en de TZR heeft plastic reflectors in de koplampen.
Vandaar dat ik aan Xenon denk dat word minder warm en pakt ook minder stroom.
Min puntje is wel dat de TZR dubbele koplampen heeft en er dus 2 h4 Bi xenon setjes in moeten, of een setje voor een auto met kleine ballasten maar dan zit er weer geen ombouw setje bij voor de lampen even uit dokteren dus.
Censuur op onderschriften is als sinterklaas zonder zwarte piet.
- gklijnhout
- 250km gereden
Even naar Car Fantasy in Elst bij Nijmegen gaan!
H4 xenon set voor auto met slim balasten halen past goed in een tzr
Gert
H4 xenon set voor auto met slim balasten halen past goed in een tzr
Gert
-
- 1250km gereden
2 trekt de accu niet.
Ik heb xenon in mijn scooter gebouwed met motorfiets balasten.
Zelfs 1 is na een week of2 de accu leeg.
Accu is 6amp.
Ik heb xenon in mijn scooter gebouwed met motorfiets balasten.
Zelfs 1 is na een week of2 de accu leeg.
Accu is 6amp.
-
- 1250km gereden
Daarom zie je ook bijna geen scooters en bromf.met xenon.
In Nijmegen ben ik volgens mij de enigste.
Ook de bedrading moeten veranderen.
Laadspoel kan het niet bijbenen.
-
- 2500km gereden
hmm dan trekt de mijne dat ook niet die is maar 4 amp wel jammer.
- gklijnhout
- 250km gereden
Pa_Tombo schreef:Daarom zie je ook bijna geen scooters en bromf.met xenon.
Tombo,
Een TZR heeft voor zover ik weet een halogeen duplo lamp van 12v 45/40 watt een xenon set met slim ballast heeft maar 35 watt nodig, wat moet dan de oorzaak zijn?
Gert
-
- 1250km gereden
Opstarten v.d. Ballast vraagt zeer veel stroom.
Na 20 30 x opstarten zakt de spanning in de accu omdat je hem niet vol krijgt ,vooral in veel stadsverkeer .
Dus korte ritjes. Bij mij is dit dus zo .
Maar geen probleem ,ik leg hem omder de lader een paar uurtjes en kan er weer effe tegen.
Dus 2lampen lukt echt niet.
Misschien bij langere ritten dat het goed gaat.
Maar het is gewoon een feit.
Scooterboeren bevestigen dit.
Ik gebruik het zelf op een Kymco people s, van 2014 ,dus niet ene yingyang scooter.
Na 20 30 x opstarten zakt de spanning in de accu omdat je hem niet vol krijgt ,vooral in veel stadsverkeer .
Maar geen probleem ,ik leg hem omder de lader een paar uurtjes en kan er weer effe tegen.
Ik gebruik het zelf op een Kymco people s, van 2014 ,dus niet ene yingyang scooter.
- gklijnhout
- 250km gereden
Pa_Tombo schreef:Opstarten v.d. Ballast vraagt zeer veel stroom.
Duidelijk, even niet aan gedacht dat het opstarten van de balast cq lamp erg veel stroom vraagt in de auto heb je tenslotte een grote accu dito dynamo en kan deze klappen wel opvangen.
Gert.
-
- 1250km gereden
Maar wel veel licht

-
- 2500km gereden
De TZR heeft 12 v 25/25 w lampen Accu is maar 4 amp en de verlichting kan niet uit gezet worden.
en het is ook geen halogeen het zijn gewone duplo lampen.
Bij de brommerboer zijn deze lampen ook niet altijd op voorraad laatst had ik er een kapot
de bromboer had er een liggen maar deze was 35 watt die zit er nu in rij ik op een ruit af zie ik wel dat hij wat feller is
maar dat is ook het enige.
De koplampen geven een heel gerichte straal met de auto zie je ook nog een beetje wat er in de bermen gebeurd met de TZR
alleen maar wat er voor je gebeurd.
Daarom wilden ik Xenon ofzo maar als het circuit het niet aan kan houd het op natuurlijk.
en het is ook geen halogeen het zijn gewone duplo lampen.
Bij de brommerboer zijn deze lampen ook niet altijd op voorraad laatst had ik er een kapot
de bromboer had er een liggen maar deze was 35 watt die zit er nu in rij ik op een ruit af zie ik wel dat hij wat feller is
maar dat is ook het enige.
De koplampen geven een heel gerichte straal met de auto zie je ook nog een beetje wat er in de bermen gebeurd met de TZR
alleen maar wat er voor je gebeurd.
Daarom wilden ik Xenon ofzo maar als het circuit het niet aan kan houd het op natuurlijk.
- jimf98
- 500km gereden
MT helemaal uit elkaar gehaald. Klaar om te stralen en te spuiten. Rondje met de fs1 gedaan met nieuwe kabel, rijdt top. Nu nog ff goede bougie en sproeier.
-
- 2500km gereden
- Contacteer:
heerlijk op de puch naar huis gereden ,wat blijft het toch een leuke fiets