Wat zit je mee vandaag? 3
- BelgMattijs
- 250km gereden
Net te horen gerekregen dat de regeling voor het nieuwe motorrijbewijs in België is uitgesteld tot 1 mei 2013. Wat dus mogelijk betekent dat ik geen 4 u opleiding zou moeten volgen voor ik met mijn 125'er mag rijden, aangezien ik op 1 mei mijn autorijbewijs al wel 2 jaar zal hebben (heb dat gehaald 18 februari 2011).
Voor de zekerheid toch nog maar even mailen naar een officiële instantie, kreeg deze info namelijk via een rijschool.
Het zou me toch een aardige duit besparen!
(In België mag je met een <125cc motorfiets (allezja...) rijden als je twee jaar je autorijbewijs bezit, voor degenen die niet goed kunnen volgen)
Voor de zekerheid toch nog maar even mailen naar een officiële instantie, kreeg deze info namelijk via een rijschool.
(In België mag je met een <125cc motorfiets (allezja...) rijden als je twee jaar je autorijbewijs bezit, voor degenen die niet goed kunnen volgen)
- BelgMattijs
- 250km gereden
F*ck yeah:
Heb ik even chance
FOD mobiliteit schreef:Wie minstens twee jaar houder is van een rijbewijs voor categorie B, mag op Belgisch grondgebied motorfietsen van categorie A1 besturen na een verplichte opleiding van 4u (code 372)
-vrijstelling opleiding indien rijbewijs B werd afgegeven vóór 1 mei 2011
Heb ik even chance

-
- 5000km gereden
BelgMattijs schreef:Net te horen gerekregen dat de regeling voor het nieuwe motorrijbewijs in België is uitgesteld tot 1 mei 2013. Wat dus mogelijk betekent dat ik geen 4 u opleiding zou moeten volgen voor ik met mijn 125'er mag rijden, aangezien ik op 1 mei mijn autorijbewijs al wel 2 jaar zal hebben (heb dat gehaald 18 februari 2011).
Voor alle motorrijbewijzen? Of alleen die van w125cc?

- BelgMattijs
- 250km gereden
the_destroyers schreef:BelgMattijs schreef:Net te horen gerekregen dat de regeling voor het nieuwe motorrijbewijs in België is uitgesteld tot 1 mei 2013. Wat dus mogelijk betekent dat ik geen 4 u opleiding zou moeten volgen voor ik met mijn 125'er mag rijden, aangezien ik op 1 mei mijn autorijbewijs al wel 2 jaar zal hebben (heb dat gehaald 18 februari 2011).
Alles wordt uitgesteld tot mei 2013, als je dat bedoelt. Ze willen namelijk samen met de nieuwe regeling ook het nieuwe (Europese) formaat van rijbewijzen lanceren ofzoiets, en dat staat nog niet op punt.
Ik heb deze info van de website van de FOD mobiliteit, maar heb ook een mail gestuurd voor de zekerheid, want ben al wat tegenstrijdige info tegengekomen intussen.
Feit is wel dat het wordt uitgesteld tot mei!
http://www.demotorsite.be/content/vernieuwd-motorrijbewijs-uitgesteld-tot-1-mei
-
- 5000km gereden
BelgMattijs schreef:the_destroyers schreef:BelgMattijs schreef:Net te horen gerekregen dat de regeling voor het nieuwe motorrijbewijs in België is uitgesteld tot 1 mei 2013. Wat dus mogelijk betekent dat ik geen 4 u opleiding zou moeten volgen voor ik met mijn 125'er mag rijden, aangezien ik op 1 mei mijn autorijbewijs al wel 2 jaar zal hebben (heb dat gehaald 18 februari 2011).
Alles wordt uitgesteld tot mei 2013, als je dat bedoelt. Ze willen namelijk samen met de nieuwe regeling ook het nieuwe (Europese) formaat van rijbewijzen lanceren ofzoiets, en dat staat nog niet op punt.
Ik heb deze info van de website van de FOD mobiliteit, maar heb ook een mail gestuurd voor de zekerheid, want ben al wat tegenstrijdige info tegengekomen intussen.
Feit is wel dat het wordt uitgesteld tot mei!
http://www.demotorsite.be/content/vernieuwd-motorrijbewijs-uitgesteld-tot-1-mei
Dus als ik nu nog mn rijbewijs doe voor moto, val ik dan nog onder de oude regeling?

- BelgMattijs
- 250km gereden
-
- 5000km gereden
-
- 5000km gereden