Maar zoals ik al zei, had er ff geen zin meer in, aangezien m'n werkplaatsje in de kelder is, en de brommer in de tuin staat, en ik elke keer op en neer moet lopen, en na een keer of 10 vind ik dat wel zat

Tombo schreef:Grondplaat aangepast, moest uiteindelijk nog ergens 1 of 2mm vanaf, past nu perfect. Alleen meteen testgereden, en tot de conclusie gekomen dat het totale bagger is![]()
Ik moet echt een keer een fatsoenlijke stroboscoop kopen, volgens mij stond de ontsteking met de oude gaten gewoon goed. De motor reageert heel sloom op het gas, en als ik rij is het net alsof ik met een te hoogtoerige FS1 cilinder rijd met vertanding 16/39 ofzoDraait wel iets meer toeren nu, maar de bottom en middenpower is echt totaal verdwenen. Volgens mij heeft het ding echt veel te weinig voorontsteking, hij knalt ook echt uit de uitlaat als je gas loslaat (elke keer, de hele tijd). Sam/Gino kom der maar in
Ja, meten is weten, ik weet het. Maar ik heb zo'n vermoeden dat die bami 100cc ontstekingen gewoon goed zijn (en dus weer anders als een RD ontsteking). M'n zuiger had ik geen enkel spoor van detonatie of rare slijtage (wat je wel zou verwachten, mocht hij op +3mm voorontsteking staan, zoals de DTR ontsteking van Gino).