Pagina 4 van 4

Re: schakelwals

Geplaatst: 25 jan 2017, 10:44
door athenayamaha
Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D

Re: schakelwals

Geplaatst: 25 jan 2017, 15:57
door Gorbatjov
NIX schreef:Die kop moet een kwartslag gedraaid voor een juiste thermosifon werking. Dit werkt niet. Bovenste slang van de kop moet naar bovenste aansluiting radiator.

Dan kom ik niet uit met de slangen ,maar volgens mij werkt het goed ik heb circulatie.

Re: schakelwals

Geplaatst: 25 jan 2017, 15:59
door Gorbatjov
athenayamaha schreef:Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D

Ik ga niet lopen frezen in het carter en cilinder.
Pakking maak ik altijd passend.
Er zit een 60cc AJH alu cilinder op.

Re: schakelwals

Geplaatst: 26 jan 2017, 11:01
door athenayamaha
Gorbatjov schreef:
athenayamaha schreef:Is een nette bewerkte 60 cc F5B niet beter? die hebben wat meer koppel onderin. Is wel ergens een topic over meen ik. Had zelf jaren geleden een 50 cc ori F5B iets bewerkt door de uitlaatpoort omhoog te veilen. liep iets van 80/85 toen. Ik was toen iets van 65 kilo.. Denk dat jij beter af bent met een 60 cc. Succes :) De poorten mooi laten overlopen van carter naar cilinder, en de pakking netjes op maar maken :D

Ik ga niet lopen frezen in het carter en cilinder.
Pakking maak ik altijd passend.
Er zit een 60cc AJH alu cilinder op.
Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.

Re: schakelwals

Geplaatst: 26 jan 2017, 13:45
door Gorbatjov
Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.

Is een 2RU carter met gelijke nrs als frame.

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 10:25
door athenayamaha
Gorbatjov schreef:
Snap ik hoor. helemaal bij een 5 bak carter.

Is een 2RU carter met gelijke nrs als frame.

Okee. Er valt wel meer uit je setup te halen als je het op elkaar aanpast. Het is wel veel werk.

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 11:26
door Gorbatjov
Ben ik met je eens maar dat hoeft van mij niet,ben eigenlijk motor rijder maar door een zeer ernstig ongeval ben ik lichamelijk beperkt,mijn rechterhand funtioneerd niet goed meer,en bewegen gaat moeizaam,ben ook 35 kilo aangekomen.
Een motor is daarom te zwaar en je gaat altijd veel te hard.Een brommer gaat prima en gaat eigenlijk hard zat.Mijn andere hobby,s gaan ook niet meer dus dan maar een brommert,door mijn gewicht rond de 120 zoek ik dus naar trekkracht en niet naar top,Nu hangt dat natuurlijk wel samen

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 19:04
door NIX
Dan heb je meer aan een cilinder met lagere uitlaatpoort dan een athena. Een 60cc F5B met een poort van 13mm hoog zou ideaal zijn. Jos (ook niet de meest gestroomlijnde hier) heeft een door mij bewerkt 50cc exemplaar dat hem naar de 70 sleurt.

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 19:41
door Gorbatjov
Als ik een originele F5B tegenkom voor een redelijke prijs zal ik hem niet laten liggen.

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 20:00
door NIX
Je kunt gerust een flink gekraste of versleten nemen. Zolang er maar niet aan de poorten geklierd is en als de uitlaatdraad maar goed is.

Re: schakelwals

Geplaatst: 27 jan 2017, 21:35
door Gorbatjov
Een vage kennis van me heeft nog een F5B 1e overmaat maar die vraagt een beetje veel.

Re: schakelwals

Geplaatst: 28 jan 2017, 10:37
door NIX
Komt vast een volgende voorbij. Voorlopig heb je een rijdende brommer.

Re: schakelwals

Geplaatst: 28 jan 2017, 20:01
door Gorbatjov
NIX schreef:Komt vast een volgende voorbij. Voorlopig heb je een rijdende brommer.

Precies, wel bij mekaar geraapt maar ik heb er een bult plezier van zal hem even beschrijven,
2RU Blok (5bak) en frame ,rood (gelijke nrs), duitse achterbrug ,18 inch rd sterwielen (zwart),2RU of 3E9 tank dat weet ik niet(zwart),kenny rogers dikke voorvork,best veel imitatie zooi zoals achterspatbord koplamp oren koplamp etc etc.
Verder 60 cc AJH cilinder, 16mm ori ,imi luhac pijp ,13 voor en 45 achter.Oja en een maltezer kruis achterlicht.

Re: schakelwals

Geplaatst: 28 jan 2017, 23:28
door athenayamaha
Gorbatjov schreef:Ben ik met je eens maar dat hoeft van mij niet,ben eigenlijk motor rijder maar door een zeer ernstig ongeval ben ik lichamelijk beperkt,mijn rechterhand funtioneerd niet goed meer,en bewegen gaat moeizaam,ben ook 35 kilo aangekomen.
Een motor is daarom te zwaar en je gaat altijd veel te hard.Een brommer gaat prima en gaat eigenlijk hard zat.Mijn andere hobby,s gaan ook niet meer dus dan maar een brommert,door mijn gewicht rond de 120 zoek ik dus naar trekkracht en niet naar top,Nu hangt dat natuurlijk wel samen

Snap je helemaal hoor. Een ietwat bewerkte F5B 60 cc is heel leuk denk ik. Kun je ook weer iets zwaarder vertanden dan een 50.