Het kreng start niet.
- HotWheels
- 500km gereden
- Berichten: 869
- Lid geworden op: 31 okt 2008, 19:31
- Locatie: Lochristi (België)
Re: Het kreng start niet.
Of ga met je probleem tot bij een kenner of yamaha service punt. Is geen schande en het kan niet meer kosten als een moderne schakelbrommer.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Het kreng start niet.
Yamaha service punt waar je met een FS1 terecht kan hebben we niet in Nederland. Zie dat dat in België wel vaker voor komt, met meestal een hoop gepruts en garantie gezeik achteraf.
Beter naar een kenner/liefhebber toe gaan. Maar dat is hier ook al aangeboden.
Beter naar een kenner/liefhebber toe gaan. Maar dat is hier ook al aangeboden.
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Re: Het kreng start niet.
Ik mag na 30 jaar hopen ook wel een "kenner" te zijn, maar ik mis toch iets blijkbaar.
De cilinder / zuiger is een 60cc van JMPB. Vaker mee gereden, fijn spul.
Bobine is immi, maar ook vaker gebruikt.
De benzine gaat keurig van tank naar verbrandingsruimte.
Mooie blauwe vonk op tijd. (Ja Jeti, gebaseerd op ervaring, no offense,,
)
Gino wil me ook wel helpen tzt, maar ik wil 'm gewoon aan de gang.
Die startspray kan ik nog proberen idd.
Of verse benzine, die is ook al een half jaar oud...
Wat ik ook wil proberen is om de motor te starten zeg maar buiten de brommer om.
Hoe sluit ik dat aan dan ? Blok hangt er weer onder.
Draadje van de bobine op een zwarte van de ontstekingssteker en de andere twee zwarte uit die steker doorverbinden ?
Zo kan ik elimineren dat er ergens sluiting of aardlek in de bedrading buiten het blok om zit.
Alle hulp wordt weer gewaardeerd !
De cilinder / zuiger is een 60cc van JMPB. Vaker mee gereden, fijn spul.
Bobine is immi, maar ook vaker gebruikt.
De benzine gaat keurig van tank naar verbrandingsruimte.
Mooie blauwe vonk op tijd. (Ja Jeti, gebaseerd op ervaring, no offense,,

Gino wil me ook wel helpen tzt, maar ik wil 'm gewoon aan de gang.
Die startspray kan ik nog proberen idd.
Of verse benzine, die is ook al een half jaar oud...
Wat ik ook wil proberen is om de motor te starten zeg maar buiten de brommer om.
Hoe sluit ik dat aan dan ? Blok hangt er weer onder.
Draadje van de bobine op een zwarte van de ontstekingssteker en de andere twee zwarte uit die steker doorverbinden ?
Zo kan ik elimineren dat er ergens sluiting of aardlek in de bedrading buiten het blok om zit.
Alle hulp wordt weer gewaardeerd !
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Het kreng start niet.
Probeer eens verschillende ontstekingstijdstippen.....
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam
Re: Het kreng start niet.
Alleen de zwarte draad van de bobine op de zwarte draad van de ontsteking aansluiten.
Yamaha Sheriff 1981
-
- 5000km gereden
- Berichten: 5445
- Lid geworden op: 06 jun 2007, 11:19
- Locatie: Mieldere
Re: Het kreng start niet.
marco schreef:Alleen de zwarte draad van de bobine op de zwarte draad van de ontsteking aansluiten.
en een goede massa aanleggen
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst.
- Jeti
- 17500km gereden
- Berichten: 19340
- Lid geworden op: 10 aug 2008, 16:05
Re: Het kreng start niet.
Wat ik vooral bedoelde was om wat meer info te geven als je digitale hulp wil waar je iets mee kunt.
Je had het over een mooie blauwe vonk en een goede ontsteking. De kleur zegt niets over het tijdstip. En ook niet over jouw ervaring.
En nu ga je iets proberen wat in de eerste reactie is aangegeven, zoveel pagina's verder.
En dan wil je dat iemand ff naar je toe komt om je probleem op te lossen.
Er is je zelfs aangeboden om in Hilversum langs te komen.
Goede ervaringen met onderdelen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst
Het is mij niet duidelijk wat je nou wil en verwacht.
Is allemaal niet lullig bedoeld hoor. Maar er komen hier zoveel onduidelijke, onvolledige vragen. Het is dan niet te zien hoeveel iemand al weet etc.
En het is dan niet inzichtelijk waarom bepaalde adviezen genegeerd of niet uitgevoerd worden. Of iemand heeft het al gedaan/weet dat dat de oorzaak niet is, of iemand heeft geen flauw idee waar het over gaat.
En vaak is het probleem opgelost met dingen die zijn aangegeven in de eerste reacties, valt me op..
Je had het over een mooie blauwe vonk en een goede ontsteking. De kleur zegt niets over het tijdstip. En ook niet over jouw ervaring.
En nu ga je iets proberen wat in de eerste reactie is aangegeven, zoveel pagina's verder.
En dan wil je dat iemand ff naar je toe komt om je probleem op te lossen.
Er is je zelfs aangeboden om in Hilversum langs te komen.
Goede ervaringen met onderdelen uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst

Het is mij niet duidelijk wat je nou wil en verwacht.
Is allemaal niet lullig bedoeld hoor. Maar er komen hier zoveel onduidelijke, onvolledige vragen. Het is dan niet te zien hoeveel iemand al weet etc.
En het is dan niet inzichtelijk waarom bepaalde adviezen genegeerd of niet uitgevoerd worden. Of iemand heeft het al gedaan/weet dat dat de oorzaak niet is, of iemand heeft geen flauw idee waar het over gaat.
En vaak is het probleem opgelost met dingen die zijn aangegeven in de eerste reacties, valt me op..

- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Re: Het kreng start niet.
Startspray geprobeerd, helaas.
Tijdstip vervroegd, verlaat, helaas.
Bobine rechtstreeks op de ontsteking, helaas.
Dat wordt een ritje Hilversum binnenkort.
Ik zou bij god niet weten wat ik mis.
Bedankt voor het meedenken allemaal !
Tijdstip vervroegd, verlaat, helaas.
Bobine rechtstreeks op de ontsteking, helaas.
Dat wordt een ritje Hilversum binnenkort.
Ik zou bij god niet weten wat ik mis.
Bedankt voor het meedenken allemaal !
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10822
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
Re: Het kreng start niet.
Ik ben zo benieuwd waarom dat ding zo eigenwijs is.
Kijk eerst even in de FAQ.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Het kreng start niet.
na de rit in engeland zal ik er even naar kijken 

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Re: Het kreng start niet.
NIX schreef:Ik ben zo benieuwd waarom dat ding zo eigenwijs is.
Ik ook HJ. Onze mastertuner weet vast raad.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Het kreng start niet.
Handyman schreef:NIX schreef:Ik ben zo benieuwd waarom dat ding zo eigenwijs is.
Ik ook HJ. Onze mastertuner weet vast raad.
dat ik het probleem vind is 100 % al is het met hulp van nix

moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Handyman
- 500km gereden
- Berichten: 985
- Lid geworden op: 15 jun 2006, 20:42
- Locatie: Graft
Re: Het kreng start niet.
Goed, afgelopen vrijdagavond de FS1 in de C5 gedouwd en op naar Hilversum.
Na een uurtje stond ik voor de deur van Gino's Tuning Laboratory.
Gino loopt alle dingetjes even na, vonk, bougie nat, schijf, bedrading enzovoorts.
De volgende stap. Er komt een raceontsteking van de plank en deze wordt vakkundig gemonteerd en afgesteld.
1 kick en de motor komt brullend en rokend tot leven. Yes!!!!
Er moet dus iets aan mijn ontsteking mankeren.
Na een visuele inspectie door Gino gaat die er weer op.
Na wat minuten klieren met een micrometer, vloeitje, een schroevendraaier en een paar vloeken verder staat het tijdstip spot on.
Kicken => 0,0 reactie helaas.
Op dit punt zeg ik tegen Gino joh, ik gooi er wel een andere ontsteking onder, ik weet nu de oorzaak.
Wacht ff zegt 'ie, loopt naar achter en komt terug met een blok.
De ontsteking gaat eraf, op de 2RU, stellen, vloeken, kicken en lopen.
De eindconclusie is een gebakken spoel. Die ik vorig jaar overigens in Almere had gekocht....
Na een biertje en nog wat ouwehoeren ga ik blij weer naar huis.
Gino, nogmaals bedankt voor de gezellige avond en de oplossing vqn het raadsel.
Echt top dat je me helpen wilde.
Na een uurtje stond ik voor de deur van Gino's Tuning Laboratory.
Gino loopt alle dingetjes even na, vonk, bougie nat, schijf, bedrading enzovoorts.
De volgende stap. Er komt een raceontsteking van de plank en deze wordt vakkundig gemonteerd en afgesteld.
1 kick en de motor komt brullend en rokend tot leven. Yes!!!!
Er moet dus iets aan mijn ontsteking mankeren.
Na een visuele inspectie door Gino gaat die er weer op.
Na wat minuten klieren met een micrometer, vloeitje, een schroevendraaier en een paar vloeken verder staat het tijdstip spot on.
Kicken => 0,0 reactie helaas.
Op dit punt zeg ik tegen Gino joh, ik gooi er wel een andere ontsteking onder, ik weet nu de oorzaak.
Wacht ff zegt 'ie, loopt naar achter en komt terug met een blok.
De ontsteking gaat eraf, op de 2RU, stellen, vloeken, kicken en lopen.
De eindconclusie is een gebakken spoel. Die ik vorig jaar overigens in Almere had gekocht....
Na een biertje en nog wat ouwehoeren ga ik blij weer naar huis.
Gino, nogmaals bedankt voor de gezellige avond en de oplossing vqn het raadsel.
Echt top dat je me helpen wilde.
-
- Tombo is mijn testpiloot
- Berichten: 14485
- Lid geworden op: 27 dec 2006, 11:58
- Locatie: hilversum
Re: Het kreng start niet.
hoi handyman.
als eerste hoef je je er absoluut niet voor te schamen dat je dit niet zelf gevonden heb.
er zullen hier maar weinig knakkers zijn die deze storing konden verhelpen/oplossen.
de vonk was op het eerste gezicht ok, dat bracht mij eerst ook op een dwwal spoor.
maar naar alle andere mogelijke tests moest het de ontsteking zijn.
een spoel kan er van buiten goed uit zien en vonken maar niet willen lopen
je kan er weer mee de straat op en gaan met dat ding.
wel bijzonder dat je er al meer dan 60.000 km mee gereden hebt
blok loopt nog goed maar klinkt aardig losjes, ben benieuwd hoeveel km je er nog bij kan zetten, dus op naar de >70.000
was leuk je hier in de hut te ontmoeten. gr gino
als eerste hoef je je er absoluut niet voor te schamen dat je dit niet zelf gevonden heb.
er zullen hier maar weinig knakkers zijn die deze storing konden verhelpen/oplossen.
de vonk was op het eerste gezicht ok, dat bracht mij eerst ook op een dwwal spoor.
maar naar alle andere mogelijke tests moest het de ontsteking zijn.
een spoel kan er van buiten goed uit zien en vonken maar niet willen lopen

je kan er weer mee de straat op en gaan met dat ding.
wel bijzonder dat je er al meer dan 60.000 km mee gereden hebt

blok loopt nog goed maar klinkt aardig losjes, ben benieuwd hoeveel km je er nog bij kan zetten, dus op naar de >70.000
was leuk je hier in de hut te ontmoeten. gr gino
moet nog aan gewerkt worden maar ok als ik tijd heb ;)
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ginostuning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
- marco
- Sheriff of the Posbank
- Berichten: 23444
- Lid geworden op: 25 feb 2007, 16:56
- Locatie: in the-middle-of-nowhere-noord-holland : Edam