Welke cilinder sproeier etc.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07
Zou zelf zo gauw niet meer weten wat ik veranderen moet.
Onsteking staat oke,carb en alles in orde zover ik kan beoordelen.
Met 1 trap slaat hij aan.
Maar is met een ori FS1 cilinder niet fatoenslijk 60 te rijden?
De FB5 die ik eerts gemonteerd had is de onderstaande.
Met de rode pijl gemerkt is bij de 2F2 dus nog groter.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KB3X67CH.jpg
Onsteking staat oke,carb en alles in orde zover ik kan beoordelen.
Met 1 trap slaat hij aan.
Maar is met een ori FS1 cilinder niet fatoenslijk 60 te rijden?
De FB5 die ik eerts gemonteerd had is de onderstaande.
Met de rode pijl gemerkt is bij de 2F2 dus nog groter.
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-KB3X67CH.jpg
- NIX
- 10000km gereden
- Berichten: 10820
- Lid geworden op: 25 nov 2009, 15:46
- Locatie: Milsbeek
De hoogte van de uitlaatpoort bepaalt de snelheid, niet die spoelpoortjes. Met een FS1 heb je totaal geen bottompower, nauwelijks middenpower en met een expansie heb je een smalle powerband die tot toerenjanken verplicht. Ik denk niet dat een FS1 cilinder de oplossing is, ik denk eerder dat de uitlaat het probleem is.
Kijk eerst even in de FAQ.
1 van de grootste problemen bij fs1 cilinders zijn
dat de spoelers teveel richting de uitlaat gericht zijn
waardoor bij een hogere uitlaat timing veel
kostbare spoeling in de uitlaat poort verdwijnt
als je een wat breeder powerband wil niet te hoog gaan
met uitlaat timing en een wat langere uitlaat laten berekenen
dat de spoelers teveel richting de uitlaat gericht zijn
waardoor bij een hogere uitlaat timing veel
kostbare spoeling in de uitlaat poort verdwijnt
als je een wat breeder powerband wil niet te hoog gaan
met uitlaat timing en een wat langere uitlaat laten berekenen
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07
Wat ik dus eigenlijk zoek is iemand/bedrijf die de yamaha nog eens goed kan nalopen en fijn lopend maakt.Qua afstand is het oosten zo ook twente en nijmegen allemaal prima.
Als ik een km of 100 moet rijden vanaf zutphen ook niet zo'n probleem.
Denk zelf dat ik gezien de grote van dit forum wat meer kans maak als het oosterlijke forum.
Als ik een km of 100 moet rijden vanaf zutphen ook niet zo'n probleem.
Denk zelf dat ik gezien de grote van dit forum wat meer kans maak als het oosterlijke forum.
-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07
Het was lekker weer vandaag dus maar een flinke rit gemaakt.
Brommer liep prima en ging toch eigenlijk vrij makkelijk naar de 55
Maar tiktiktik gauw koppeling in tsja een warmloper.
Dus even laten afkoelen en rustig naar huis.
Boven de uitlaatpoort zit een tekening.
Wil dan toch direct maar een ander cilinderset gaan regelen.
Is aluminium het beste?-ook tegen warmloper begreep ik-
Welk te verkrijgen set raden jullie aan,tevens om wat meer snelheid te krijgen.
Brommer liep prima en ging toch eigenlijk vrij makkelijk naar de 55
Maar tiktiktik gauw koppeling in tsja een warmloper.
Dus even laten afkoelen en rustig naar huis.
Boven de uitlaatpoort zit een tekening.
Wil dan toch direct maar een ander cilinderset gaan regelen.
Is aluminium het beste?-ook tegen warmloper begreep ik-
Welk te verkrijgen set raden jullie aan,tevens om wat meer snelheid te krijgen.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm

Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm

-
- Aan het inrijden
- Berichten: 37
- Lid geworden op: 04 aug 2012, 20:07
the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm
Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.
-
- 5000km gereden
- Berichten: 6744
- Lid geworden op: 14 jan 2010, 20:35
- Locatie: gent
oek schreef:the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm
Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.
Tuurlijk, ajh wel ja. Andere weet ik niet.
Das idd niet al te slim en zeker ontsteking checken

oek schreef:the_destroyers schreef:Tsja, met een orri cilinder met de juiste afstelling en ontsteking goed gesteld etc etc zou je normaal geen warmloper mogen krijgen
Maar als je voor een aluminiumcilinder gaat, dan best voor een ajh. Rijden een heleboel mensen hier op het forum ook mee...
Maar met de verkeerde afstelling krijg je die ook warm
Zijn deze cilindersets nog nieuw te koop?
En ik ga dan eerst toch de ontsteking nog maar eens keer geheel nakijken.
Moet er trouwens wel bij vermelden dat ik de nieuwe zuiger die bij het f5b set zat in mijne oude 2f2 cilinder heb geplaatst.
Achteraf niet zo slim denk ik.
zeer waarschijnlijk te weinig zuiger speling gehad!