Pagina 4 van 5

Geplaatst: 19 aug 2012, 19:03
door Jeti
fizzie schreef:50 cc F5B cil. met 16 mm en ori uitlaat waar de restrictie uit is . Dan moet een fs1tje toch echt wel de 65 halen. En zonder veel kabaal.
Wat ook wel helpt is de gesmede krukas vervangen door een oud type (met die ronde gaatjes).

Voordat je iemand een krukas laat vervangen, zou ik eerst de reeds genoemde simpele dingen laten bekijken:
grootte inlaat, tandwielen, sproeier, etc.
En daarna kan er verder gekeken worden.. toch..?

Kom op mensen, laten we die knul ècht helpen met z'n 2ru!

Geplaatst: 19 aug 2012, 19:17
door marco
Beter voor de duidelijkheid een paar foto's maken.

Geplaatst: 19 aug 2012, 22:39
door mats1
OK, nu heb ik alles uit elkaar gesloopt om op te meten:

Bougie B6HS
Inlaat 16mm
Carb 16mm
Sproeier 150 (ik kon de 1 niet vinden, maar ik ga ervan uit dat het toch echt geen 50 is.... :oops:
Rubber naar luchtfilterhuis 37*32mm
Cilinder binnenkant diameter 25.86mm. Op de cilinder staat 2RU en 49cc
UItlaat binnenkant diameter 28.26mm
Uitlaat buitenkant diameter 31.92mm (nu hoop ik toch ten zeerste dat als men over een 32m uitlaat praat, het de buitenmaat is, want mijn uitlaat "lijkt"op een snelle imi, dus schuine achterkant)
Tandwielen achter 43
Tandwielen voor 14
De zuiger zat er vrij losjes is, en de kop is 40.03 mm aan de binnenkant randjes

Weet iemand de lengte en dikte van de naald die een 16mm carb zou moeten hebben?

grz Mats

Geplaatst: 19 aug 2012, 22:53
door marco
mats1 schreef:
Weet iemand de lengte en dikte van de naald die een 16mm carb zou moeten hebben?

grz Mats


3G9 moet erop staan als je een 110E4 sproeier houder hebt.

Vertanding lijkt mij wat zwaar voor je 2ru cilindertje en je uitlaat is idd een snelle.

Geplaatst: 19 aug 2012, 23:11
door mats1
Dank voor de info. Moet dat op de naald staan? ik kan zo niets zien op de naald, maar ben ook oud en half blind (lijkt wel)....

Ik heb 13/39 tandwielen zojuist besteld, wellicht helpt dit. Even als een "snel"rubbertje, wellicht helpt dit ook.... :)

Geplaatst: 19 aug 2012, 23:15
door marco
Ja op de naald.

13-39 is alleen maar zwaarder :wink:

Geplaatst: 19 aug 2012, 23:15
door Jens36
13/39 is nog zwaarder! En dat voor een standaard 2RU cilinder. Grote kans dat hij bij een beetje tegenwind niet meer doortrekt in zen 4e!

Geplaatst: 19 aug 2012, 23:32
door mats1
aaah zo zie je, ik moet het nog leren. Gauw afbestellen dan maar. wat zou jullie suggestie zijn? 15/46 of zoiets?

Geplaatst: 19 aug 2012, 23:36
door bajaboy
probeer het eerst met een paar voortandwielen bestel je 13 14 15 kost je een 10 euro.
emn makkelijk te vervangen en uit te testen

Geplaatst: 20 aug 2012, 10:35
door Laars
mats1 schreef:OK, nu heb ik alles uit elkaar gesloopt om op te meten:

Bougie B6HS
Inlaat 16mm
Carb 16mm
Sproeier 150 (ik kon de 1 niet vinden, maar ik ga ervan uit dat het toch echt geen 50 is.... :oops:
Rubber naar luchtfilterhuis 37*32mm
Cilinder binnenkant diameter 25.86mm. Op de cilinder staat 2RU en 49cc
UItlaat binnenkant diameter 28.26mm
Uitlaat buitenkant diameter 31.92mm (nu hoop ik toch ten zeerste dat als men over een 32m uitlaat praat, het de buitenmaat is, want mijn uitlaat "lijkt"op een snelle imi, dus schuine achterkant)
Tandwielen achter 43
Tandwielen voor 14
De zuiger zat er vrij losjes is, en de kop is 40.03 mm aan de binnenkant randjes

Weet iemand de lengte en dikte van de naald die een 16mm carb zou moeten hebben?

grz Mats


Ik heb tevens een klein vermoeden dat er sprake is van compressieverlies met een zuiger die losjes in de cilinder steekt :roll:
Hier kom je ook minder mee vooruit!

Geplaatst: 20 aug 2012, 13:42
door mats1
Lars, daar zat ik ook aan te denken. Ik heb vandaag een nieuwe cilinder besteld met zuiger. de zuiger is wel nieuw, maar hij kwam er gewoon te losjes van uit.

gr, Mats

Geplaatst: 21 aug 2012, 09:26
door fizzie
Jeti schreef:
fizzie schreef:50 cc F5B cil. met 16 mm en ori uitlaat waar de restrictie uit is . Dan moet een fs1tje toch echt wel de 65 halen. En zonder veel kabaal.
Wat ook wel helpt is de gesmede krukas vervangen door een oud type (met die ronde gaatjes).

Voordat je iemand een krukas laat vervangen, zou ik eerst de reeds genoemde simpele dingen laten bekijken:
grootte inlaat, tandwielen, sproeier, etc.
En daarna kan er verder gekeken worden.. toch..?

Kom op mensen, laten we die knul ècht helpen met z'n 2ru!


Sorry. Ik was vergeten dat een krukas wissel voor sommige een hele klus is.

Bovengenoemde ( zonder krukas) met eventueel een hd kop moet echt voldoende zijn om 65 te halen.

Geplaatst: 21 aug 2012, 20:57
door mats1
OK, vandaag van het een naar het andere ellende met de fs1......

Eerst een nieuwe cilinder en zuiger erin geplaatst. Dat verliep goed. Toen een stukje rustig gaan rijden. Ineens hield hij ermee op. Leek/lijkt wel op een vastloper of zo.

Ik heb een 60 cc cilinder en 43mm zuiger en kop erop gezet. Hoe zou het kunnen zijn dat hij toch vastloopt?

Hij reed wel eventjes 65 kmh, hehe.... :D

Alle pakkingen zitten er goed tussen, ik merkte alleen dat de motor bij hoge snelheid een beetje schudde.... iets verkeerd gedaan?

met schaamte in mijn ogen.....(maar goe, ooit zal ik het toch leren....)

Geplaatst: 21 aug 2012, 21:00
door bajaboy
pistonpen veertjes goed? en 65 met een nieuwe cilinder? niet gehoord van in rijden?? foei.
maar er zal iets fout zitten ,maar staat ie vast?

Geplaatst: 21 aug 2012, 21:02
door Jens36
mats1 schreef:OK, vandaag van het een naar het andere ellende met de fs1......

Eerst een nieuwe cilinder en zuiger erin geplaatst.

Hij reed wel eventjes 65 kmh, hehe.... :D


:speachless: :lol: