Pagina 4 van 5
Geplaatst: 15 mei 2012, 23:29
door ginofs1
dat lap ik aan mijn laars, en nix ook.
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

Geplaatst: 16 mei 2012, 08:22
door Laars
ginofs1 schreef:dat lap ik aan mijn
laars, en nix ook.
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.


Wat heb ik er nou weer mee te maken

Geplaatst: 16 mei 2012, 08:56
door drphilly
@ gino;
je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.
bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?
Geplaatst: 16 mei 2012, 09:12
door drphilly
mag ik eigenlijk met de brommer rijden zonder de blokbeugels?
ik zou al een ritje willen maken maar ze zijn nog aan het drogen :p
is het trouwens goed dat ik het 12 tand tandwiel er weer heb opgezet?
groeten!!
blokbeugels
Geplaatst: 16 mei 2012, 10:46
door oklim
Ik denk zelf tot het niet zo'n probleem is om zonder blokbeugels te rijden
Als je fs1 googeld zie je een hoop fs1's zonder blokbeugels
Re: blokbeugels
Geplaatst: 16 mei 2012, 11:02
door YamaSam
oklim schreef:Ik denk zelf tot het niet zo'n probleem is om zonder blokbeugels te rijden
Als je fs1 googeld zie je een hoop fs1's zonder blokbeugels
of de modelgeschiedenis

Geplaatst: 16 mei 2012, 11:21
door the_destroyers
drphilly schreef:@ gino;
je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.
bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?
Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden.
zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei!

Geplaatst: 16 mei 2012, 11:36
door drphilly
the_destroyers schreef:drphilly schreef:@ gino;
je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.
bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?
Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden.

zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei!

heb ondertussen al twee toertjes gemaakt en alles voelt prima.
kan ik best het 13 tand tandwiel nog even achterwege laten?
ik denk dat ie nu nog niet genoeg kracht zal hebben ...
grtzz
Geplaatst: 16 mei 2012, 11:41
door YamaSam
er zal kracht bijkomen als ie treffelijk gerodeerd geraakt, en eens dat achter de rug is, kan je dan zwaarder gaan vertanden en kijken of ie het trekt

Geplaatst: 16 mei 2012, 12:38
door the_destroyers
drphilly schreef:the_destroyers schreef:drphilly schreef:@ gino;
je zei; maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.
bedoel je dat ik me geen zorgen hoe fte maken over die snelle uitlaat zolang het blokje maar normaal klinkt ?
Nee, dat bedoelde hij niet.
Gewoon best inrijden zoals het hoort en alles in de gaten houden.

zie de faq.
Oja en zeker niet vergeten de zuigerveren voldoende speling te geven. Zoals yamasam al zei!

heb ondertussen al twee toertjes gemaakt en alles voelt prima.
kan ik best het 13 tand tandwiel nog even achterwege laten?
ik denk dat ie nu nog niet genoeg kracht zal hebben ...
grtzz
Goed om te horen.
Maar zeker rustig aan doen, en altijd volledig mooi laten afkoelen tussen elk ritje.
En idd beter nog effe die 12 laten zitten, maar zeker nog niet teveel toeren maken.
En bougie bekijken!

Geplaatst: 16 mei 2012, 13:00
door drphilly
kzal vnvnd proberen om een foto te posten van de blokbeugels die ik zelf gelakt heb en waar ik kei fier op ben :p
zal ook de bougi eens uithalen en een foto van posten!
het is moeilijker te horen nu of de brom veel toeren maakt met die demper erin, maar ik heb nog niet sneller gereden dan 45 dus das goed hé
km teller staat nu op 26500 KM zal hem roderen tot ongeveer 27100 KM ..
dat is wel voldoende hé :p
nu een vraagje over m'n achter rem, die maakt een piepend geluid als ik m'n brommer in de garage zet..
en als ik er hard mee moet remmen dan lijkt het of hij effe vast komt te zitten waardoor m'n wiel stopt met draaien en slipt...
de remschoenen zijn nog maar twee weken geleden vervangen...
er is nog niet eens 100 km mee gereden.. heeft iemand hier raad voor?
grtzz
Geplaatst: 16 mei 2012, 13:24
door the_destroyers
drphilly schreef:kzal vnvnd proberen om een foto te posten van de blokbeugels die ik zelf gelakt heb en waar ik kei fier op ben :p
zal ook de bougi eens uithalen en een foto van posten!
het is moeilijker te horen nu of de brom veel toeren maakt met die demper erin, maar ik heb nog niet sneller gereden dan 45 dus das goed hé

km teller staat nu op 26500 KM zal hem roderen tot ongeveer 27100 KM ..
dat is wel voldoende hé :p
nu een vraagje over m'n achter rem, die maakt een piepend geluid als ik m'n brommer in de garage zet..
en als ik er hard mee moet remmen dan lijkt het of hij effe vast komt te zitten waardoor m'n wiel stopt met draaien en slipt...
de remschoenen zijn nog maar twee weken geleden vervangen...
er is nog niet eens 100 km mee gereden.. heeft iemand hier raad voor?
grtzz
Normaal hoor je dat wel hoor, je moet alleen effe wennen aan het feit dat je die demper erin zit. Ja is goed, gewoon de faq volgen. Zeker niet teveel toeren maken en niet te lang in dezelfde versnelling.
Ja, dan zal je aardig op weg zijn, heb je de zuigerveren vervangen, of er opnieuw ingezet?
En die achterrem is wss, omdat je hemm te hard hebt aangespannen, waardoor ze aanlopen ook wanneer je niet remt, een beetje losser zetten en dat is opgelost normaal.
Geplaatst: 16 mei 2012, 13:37
door drphilly
jah inderdaad, ik dacht dat ook, maar als ik m'n rem losser zet dan moet ik m'n rempedaal te hard indrukken als ik moet stoppen..
ach jah, het is gwn irritant :p ik kan wel stoppen en dat is het belangrijkste! :p ik ben alleen een beetje bang omdat hij slipt als ik hard rem.. maar dat is mss bij elke fs1 zo..
ik heb dezelfde zuigerveren er weer opgezet.. heb deze ook héééél lichtjes afgeschuurd en proper gemaakt, ook het randje waar ze inzaten want daar was veel zwart in te zien... heb er het meeste uitgekregen maar niet alles..
is nu eig deze set die er opstaat van verminderde kwaliteit?
gaat hij nooit meer kunnen geven wat hij voor dat hij warmgelopen was had kunnen geven?
kan het zijn dat ik dan achtereen toch een nieuwe set moet installeren?
Geplaatst: 16 mei 2012, 13:50
door YamaSam
drphilly schreef:jah inderdaad, ik dacht dat ook, maar als ik m'n rem losser zet dan moet ik m'n rempedaal te hard indrukken als ik moet stoppen..
ach jah, het is gwn irritant :p ik kan wel stoppen en dat is het belangrijkste! :p ik ben alleen een beetje bang omdat hij slipt als ik hard rem.. maar dat is mss bij elke fs1 zo..
ik heb dezelfde zuigerveren er weer opgezet.. heb deze ook héééél lichtjes afgeschuurd en proper gemaakt, ook het randje waar ze inzaten want daar was veel zwart in te zien... heb er het meeste uitgekregen maar niet alles..
is nu eig deze set die er opstaat van verminderde kwaliteit?
gaat hij nooit meer kunnen geven wat hij voor dat hij warmgelopen was had kunnen geven?
kan het zijn dat ik dan achtereen toch een nieuwe set moet installeren?
YamaSam schreef:ik zou als ik van jouw was deze
nog even terug monteren (nadat hij weer min of meer presentabel gemaakt is)
en eerst leren hoe de rest moet staan (er zijn nogal wat momenten dat je hem weer nr de kknoppen kan krijgen 
)
eens je die zowat begrijpt en baaskan, is het de moment om dingen te beginnen veranderen.
Geplaatst: 16 mei 2012, 17:18
door marco
ginofs1 schreef:dat lap ik aan mijn laars, en nix ook.
maar dan moet je wel heel goed naar je motortje kunnen luisteren.

