die contactpunten waardoor gaan die open denk je?
yup.. de kern van het vliegwiel (die over de as schuift)
is aan de binnenkant niet concentrisch met die as..
kijk maar:
je ziet ook de sporen van de contactpunten, waar ze schuiven
hoe wou jij nauwkeurig een carter gaan tekenen weet je hoeveel werk dat is, die tanden van niels zullen ook wel niet exact kloppen.
De hoofdmaten van mijn vliegwiel kloppen allemaal op de 100e nauwkeurig
Het enigste wat niet klopt aan mijn tanden is dat ze geen ronding hebben op het raakvlak, maar dat is een lastige berekening en is afhankelijk van de diameter van het tandwiel. De rest klopt exact!
... euh Tom, neem nou maar van me aan dat ik inderdaad weet hoeveel werk dat is
Tombo schreef: ... De hoofdmaten van mijn vliegwiel kloppen allemaal op de 100e nauwkeurig...
bij de projectsettings kan je zelfs dat nog fantastischer maken, maak er gelijk op de 10.000ste van dan
ik denk maar, als het de bedoeling is van een werkende animatie te maken, dan moeten de contactpunten die nok raken en volgen, wil je da't op iets trekt...
haha mijn opa ook die is vroeger tekenaar/constructeur op de werf geweest, die zat laatst te kijken hoe ik zat te tekenen en zei meteen "ik wilde dat wij dat vroeger hadden, dan ging 't allemaal veel sneller en makkelijker", hij heeft ook allemaal van die verschillende kleuren potloden/pennen in verschillende diktes voor bepaalde lijnen enzo, en ook zo'n schaalineaal (die heb ik nu )