Triforce schreef:het enige wat ik heb gedaan is, de uitlaatpoort iets omhoog 1mm in een halvemaan vorm, de zijspoelers vergroot en de top spoelers iets
Dus als ik ff mijn schijf sneller maak en ff de uitlaatpoort 1mm omhoog en halve maan vorm moet die van mij hoop ik ook 85 halen. En als je er een halvemaan vorm van maakt, is de uitlaatpoort dan breder?
Mijn 2RU gaat nu 75 met 16mm, goedkope immi 32 "snel" uitlaat, en die immi f5b 60cc met originele tandwielopstelling. Wat voor uitlaat heb jij erop zitten en welke tandwielopstelling?
het zit ook in de timingen van de poorten, hij liep al 80 maar ik wou wat meer eruit halen maar meer als 5 km meer was het niet, een halve maan vorm is dat hij bol naar boven staat dus in het midden zit het hoogste punt en aan de zij kanten 1 mm lager, maar een f5b zonder enkele bewerkingen rijdt ook super.
jah klopt, ik had 2 imi f5b 40mm cillinders gekocht in denemarken en die zijn behoorlijk goed, mooie afwerking, alleen de zuigers die je kon kopen ervoor hadden allemaal te weinig speling dus ik kreeg de hele tijd warmlopers na 1km steeds al, ik heb hierna de cilinders naar 43mm laten boren en lekker rustig ingereden en daarna een keertje open getrokken en er stond zo'n 78 kruipend naar de 80 op de teller, hierna de uitlaatpoort opgehoogd en verbreed en de spoelpoorten wat groter gemaakt en hij had behoorlijk veel pit, liep heerlijk 85 en kroop nog wel verder maar ik vond het wel hard zat voor een f5btje,
Was dan een echt snelle mooie cilinder? Want voor de aankomende toertocht moet ik meerijden met een rd met 97cc, dus ik moet ongeveer comfortabel 80 kunnen rijden
als je hard wilt rijden zou ik toch beter een andere cilinder pakken zoals een fs1 cilinder, want ik reed dan wel 85 op zijn top toeren, dus niet echt confortabel, maar ik zou niet te lang hard rijden want dat is al helemaal niet goed voor je cil.
Thx man! Dus die is fijner dan de immi 60cc? Ik zeg dat al de hele tijd, je kan onmogelijk een dunnere wand krijgen, maar die vriend van mij zegt dus dat ik die echt moet nemen. En de zr1(ofzo) cilinder, is die goed?
Ik snap je punt niet helemaal. Zo'n immi fs1 cilinder is toch even snel als een normale fs1 cilinder? Trouwens, op welke fs1 is die cilinder dan origeneel geleverd? En hoe kan een 50cc nou sneller zijn dan een 60cc?
Ik heb een 60CC 3E8 cilinder eronder hangen, rijdt prima.
Maar sowieso dat Sam zijn 50cc veel harder gaat !
Het is niet enkel het aantal cc's dat invloed heeft op de snelheid. Maar meer hoe de cilinder ervan de binnenkant uitziet... (das bijvoorbeeld 1 van de dingen die een fs1 snel maakt ...)
Verdiep je eerst eens in de werking van een 2-takt motor (poorttiming etc) dan zul je er wel achter komen waarom een 50cc sneller als een 60cc kan zijn
met een fs1 kan ik me daar wel mee bij het verhaal van tombo geloven, want een fs1 wordt behoorlijk geknepen door zijn poorten en de max 16mm carb, een 50cc kan beter ademen met een 16mm carb dan een 60cc volgens mij, en de poort timingen zijn ook anders als je een cil ophoont, ze gaan anders stromen en je hebt een andere opvulling van de cil.