Opvoeren en modificeren van de FS1
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 11 mei 2007, 07:38
IceFs1 schreef: oke want hij gaat met 10mm en F5B nu 60, dus het moet wel de moeite zijn.
Kun je ook eerst nog een 16mm carb nemen, snelle uitlaat, en een snelle schijf, ik ga met mijn F5B zo'n 75-80
(want volgens mij schijnt het zo te zijn dat F5B's wel zeer betrouwbaar zijn vergeleken bij andere cilinders?!)
Groet, Aad
Martijn
Bericht
door Martijn » 11 mei 2007, 08:03
Aad schreef: IceFs1 schreef: oke want hij gaat met 10mm en F5B nu 60, dus het moet wel de moeite zijn.
Kun je ook eerst nog een 16mm carb nemen, snelle uitlaat, en een snelle schijf, ik ga met mijn F5B zo'n 75-80
(want volgens mij schijnt het zo te zijn dat F5B's wel zeer betrouwbaar zijn vergeleken bij andere cilinders?!)
Groet, Aad
Een 50 cc f5b ?
Aad
1500km gereden
Berichten: 1773 Lid geworden op: 03 mar 2007, 17:09
Locatie: Rijssen - Overijssel
Contacteer:
Bericht
door Aad » 11 mei 2007, 08:06
Martijn schreef: Aad schreef: IceFs1 schreef: oke want hij gaat met 10mm en F5B nu 60, dus het moet wel de moeite zijn.
Kun je ook eerst nog een 16mm carb nemen, snelle uitlaat, en een snelle schijf, ik ga met mijn F5B zo'n 75-80
(want volgens mij schijnt het zo te zijn dat F5B's wel zeer betrouwbaar zijn vergeleken bij andere cilinders?!)
Groet, Aad
Een 50 cc f5b ?
jha!
Martijn
Bericht
door Martijn » 11 mei 2007, 08:08
Tyfus das hard...
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 11 mei 2007, 09:00
Ja idd
Mijn F5B gaat 65 max.
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 mei 2007, 09:06
Vraagje, welke vertanding rijd je mee aad?
Jables
Bericht
door Jables » 11 mei 2007, 10:29
Wat is precies het verschil tussen een originele en een imitatie f5b?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 mei 2007, 10:56
-Afwerking (dit is te verhelpen)
-Prijs
-Prestaties --> Prestaties kunnen beter of slechter zijn. Omdat de poorttiming bij sommige imitatie's nogal "random" zijn, kan je een best snelle F5B krijgen, of een vrij langzame.
Jables
Bericht
door Jables » 11 mei 2007, 11:18
als je toch nog iets aan de cilinder wilt doen kun je dus beter een imi nemen, maar als je er niet aan wilt vijlen ofzo dus een originele?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 mei 2007, 11:21
Sommige mensen zouden het zonde vinden als je aan een originele gaat vijlen, ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben
Jables
Bericht
door Jables » 11 mei 2007, 12:02
maar als je toch gaat vijlen, warom zou je dan een originele nemen, je werkt de cilinder namelijk zelf af en de poorten maak je toch groter dus hou je niks van de originele (niet randomness) over. Waarom dan meer geld uitgeven denk ik dan
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 mei 2007, 12:19
Ik bedoel meer, het verder bewerken van een cilinder, ook al loopt die goed. Stel dat je al een mooie snelle originele fs1 cilinder hebt, en je wilt sneller, heb je wel een goeie basis.
IceFs1
Bericht
door IceFs1 » 11 mei 2007, 12:40
oke dus ik zou ook mijn F5B kunnen behouden en alleen een 16mm spuitstuk+carb kopen?
ik heb een 11/40 vertanding
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 11 mei 2007, 12:42
Dat zou kunnen, dat scheelt ook wel wat
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 11 mei 2007, 12:51
11/40
when men were men, and helmets were for divers