Yamaha Tweety Warm Draaien
- Triforce
- 2500km gereden
ik ben al aan het expirimenteren spoelpoorten en de timingen daarvan, en als ik een beetje geld heb koop ik een HPI 3 curve met progameerbare CDI, en ik laat het allemaal later wel weten maar nu niet,
en je moet ook mijn eerdere berichten lezen zoals ik al zei van: van een Goede FS1 cilinder en niet een willekeurige
en je moet ook mijn eerdere berichten lezen zoals ik al zei van: van een Goede FS1 cilinder en niet een willekeurige
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
hpi is beter op verbetering van gewicht tegenover het vliegwiel, en ook omdat het electronische ontsteking is(cdi) een mooi lopende timing...
op een scooter heeft het erg veel nut omdat die hoe snel ze ook gaan met een standaart cdi evengoed nog op toeren zijn gegrenst(doormiddel van die cdi dus)
hpi is Niet begrenst, een stuk lichter dan de vliegwiel, en dus speciaal voor de race... 2 curve is aleen voor andere timing tijdens het rijden, veel trekkracht, en halverwege overschakelen voor een hoge top...
over het algemeen word een scooter er bloedje agressief van, een brommer als ons, met die aftermarket cilinders van ons is het iets minder, omdat we minder poorten hebben...
btw, sam is "een van de" weinige goede cilindertuners die ik ken die daarbij ook al zijn truukjes verteld (denk ik
)
laat jij zelf eens duidelijk zien wat je van dat cilindertunen weet dan, ik ben zelf erg benieuwd
én als ik alles op het forum een beetje terug lees is op alles zat jij zegt een verbetering geplaats (niet om jouw omlaag te brengen of iets) maar omdat er veel dingen gewoon niet helemaal kloppen... die reacties zijn over het algemeen goed onderbouwd vind ik.
op een scooter heeft het erg veel nut omdat die hoe snel ze ook gaan met een standaart cdi evengoed nog op toeren zijn gegrenst(doormiddel van die cdi dus)
hpi is Niet begrenst, een stuk lichter dan de vliegwiel, en dus speciaal voor de race... 2 curve is aleen voor andere timing tijdens het rijden, veel trekkracht, en halverwege overschakelen voor een hoge top...
over het algemeen word een scooter er bloedje agressief van, een brommer als ons, met die aftermarket cilinders van ons is het iets minder, omdat we minder poorten hebben...
btw, sam is "een van de" weinige goede cilindertuners die ik ken die daarbij ook al zijn truukjes verteld (denk ik

laat jij zelf eens duidelijk zien wat je van dat cilindertunen weet dan, ik ben zelf erg benieuwd

én als ik alles op het forum een beetje terug lees is op alles zat jij zegt een verbetering geplaats (niet om jouw omlaag te brengen of iets) maar omdat er veel dingen gewoon niet helemaal kloppen... die reacties zijn over het algemeen goed onderbouwd vind ik.
- Triforce
- 2500km gereden
-
- 1500km gereden
-
- 2000km gereden
hpi is goed
de 2 curve kun je schakelen onder het rijden heb ik zelf ook werkt best
1 keer de standaard curve en de 2e voor iets meer oppel onderin
die programeerbare is een andere ontsteking (accu ontsteking dus iedere keer de accu opladen)
en hij kost nog een 800 €
de 2 curve kun je schakelen onder het rijden heb ik zelf ook werkt best
1 keer de standaard curve en de 2e voor iets meer oppel onderin
die programeerbare is een andere ontsteking (accu ontsteking dus iedere keer de accu opladen)
en hij kost nog een 800 €
https://myalbum.com/album/hNgVC9yA10T8" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- 100km gereden
-
- 2000km gereden
- Triforce
- 2500km gereden
ik vind het belachelijk dat ze gewoon niet een ontsteking hebben zoals motoren dat hebben die variëren met het toerental, dat soort ontsteking zoek ik,
@Fs-ael, sorry was een beetje in een chagarijnige bui vandaag
@Fs-ael, sorry was een beetje in een chagarijnige bui vandaag
Laatst gewijzigd door Triforce op 18 jun 2008, 08:30, 1 keer totaal gewijzigd.
- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
Triforce schreef:ik vind het belachelijk dat ze gewoon niet een ontsteking hebben zoals motoren dat hebben die variëren met het toerental, dat soort ontsteking zoek ik,
@Fs-eal, sorry was een beetje in een chagarijnige bui vandaag
En dan z'n naam nog verkeerd spellen ook

Een perfecte ontsteking die varieerd met toerental: dé ori ontsteking!