Grotere vertanding en toch hard optrekken.
jep, dat kan met een lage zo breed mogelijke uitlaatpoort. dan de spoelers ook lekker groot, en de tijd tussen het sluiten van de spoelers en het sluiten van de uitlaatpoort (blowdown) moest geloof ik een hoge waarde hebben. dan een hd kop er op (alhoewel dat ook weer voor meer warmte zorgt) een laagtoerige uitlaat, grote vertanding en een grote carb. ook de onsteking moet niet te vroeg staan dit alles op een menbraamblok word denk ik aardig laagtoerig 

-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
-
- 1500km gereden
- Berichten: 1984
- Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
- Locatie: Tuitjenhorn
- Contacteer:
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
aristonos, tenzij je'm wil gaat tunen of zo, wat ik eigenlijk niet echt verwacht,
test'm es met een tandje kleiner vanvoor, schilt dat dan teveel, kan je vanachter twee of drie tanden vergroten..
als hij nu naar je zin draait, en dé ultieme top niet zó'n rol speelt is dat veruit de gemakkelijkste test om te weten hoe het ermee zit
een tweetakt opjagen zonder em pijn te doen, gaat haast nooit met slechts één factor te wijzigen
als je dat goed wil doen, moet je de volledige setup (doordacht) aanpassen
ook gelezen occ1s? wel n beetje oppassen met je raadgevingen man, voor je't weet heb je een vastgelopen blok op je naam
test'm es met een tandje kleiner vanvoor, schilt dat dan teveel, kan je vanachter twee of drie tanden vergroten..
als hij nu naar je zin draait, en dé ultieme top niet zó'n rol speelt is dat veruit de gemakkelijkste test om te weten hoe het ermee zit
een tweetakt opjagen zonder em pijn te doen, gaat haast nooit met slechts één factor te wijzigen
als je dat goed wil doen, moet je de volledige setup (doordacht) aanpassen
ook gelezen occ1s? wel n beetje oppassen met je raadgevingen man, voor je't weet heb je een vastgelopen blok op je naam
when men were men, and helmets were for divers
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
(vertanding)
(cylindertuning)
(carb, ontsteking)
ditalles slaat werkelijk nergens op kerel, vooral die "of een grotere carburateur OF ANDERS je ontsteking"
ik wil je gedrevenheid in het tweetaktgebeuren niet afkraken of dempen, wel integendeel, maar zo halsoverkop de laatste dingen die je gehoord hebt opsommen is voor de mens met een probleem meer verwarring dan hulp
occ1s schreef:mijne loopt 70 (wanneer ik overtoeren maak), net puntjes opnieuw afgesteld, maar ik moet ff een zwaardere vertanding erop zetten, zodat ik 70 haal zonder overtoeren, want anders veroorzaak ik een beetje te snel overtoeren... en hij trekt nu ook al wel een stuk harder opdus dat maakt me niet zo super veel meer uit
(cylindertuning)
occ1s schreef:dat helpt zeker, kan dat niet gefixed worden dmv cilindertuning? dat hij zonder veel toeren, tot harder rijd?
(carb, ontsteking)
occ1s schreef:of een grotere carburateur (wanneer je die niet hebt), en anders je ontsteking (had dat ook, nadat deze goed afsgesteld was, reed hij ook tegen de wind in op zn top)
ditalles slaat werkelijk nergens op kerel, vooral die "of een grotere carburateur OF ANDERS je ontsteking"
ik wil je gedrevenheid in het tweetaktgebeuren niet afkraken of dempen, wel integendeel, maar zo halsoverkop de laatste dingen die je gehoord hebt opsommen is voor de mens met een probleem meer verwarring dan hulp

when men were men, and helmets were for divers
-
- 1250km gereden
- Berichten: 1268
- Lid geworden op: 03 jun 2007, 10:56
dat is het bij mij wel geweest, eerst was het mijn carburateur, die moest ik vergroten, maar tegelijker tijd moet je dan je ontsteking aanpassen, omdat je dan een 'snelle' fs1 hebt. in dat punt heb ik het toch wel goed? zo probeerde ik het over te brengen, en dat van die eerste quate, bedoelde ik met \want anders veroorzaak ik een beetje snel overtoeren' moest worden, 'want anders veroorzaak ik een beetje snel warmlopers'
-
- 10000km gereden
- Berichten: 12187
- Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
- Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
- Contacteer:
je komt er wel
wat je ook doet of verandert, je moet je ontsteking verstellen als je top wil gaan
met een 10mm kan je net zo hard gaan als een 16
(een orri aprillia RS50 gaat over de honderd en trek er iedereen af met een 14mm)
je vertanding zit goed, als ie vlot, zonder wachten, in zijn vierde doorgaat
en hij dat vertikt als je achteraan iets kleiner, of vooraan één groter gaat)
een goede cocktail zijn millimetrisch afgewogen hoeveelheden bij elkaar, daar word je zat van, ram je alle flessen die je in huis hebt tegelijk in je strot,... word je... zot

wat je ook doet of verandert, je moet je ontsteking verstellen als je top wil gaan
met een 10mm kan je net zo hard gaan als een 16
(een orri aprillia RS50 gaat over de honderd en trek er iedereen af met een 14mm)
je vertanding zit goed, als ie vlot, zonder wachten, in zijn vierde doorgaat
en hij dat vertikt als je achteraan iets kleiner, of vooraan één groter gaat)
een goede cocktail zijn millimetrisch afgewogen hoeveelheden bij elkaar, daar word je zat van, ram je alle flessen die je in huis hebt tegelijk in je strot,... word je... zot

when men were men, and helmets were for divers