Lafranconi uitlaat
Als je je uitlaatbocht langer maakt,scheelt het zeer veel in prestaties!Heb ik eens getest met mijn homoet!langere bocht word hogere trekkracht,maar wel mindere top!Je moet normaal probere teste met stukjes buis die je kan verschuiven,wat de beste lengte is van de uitlaatbocht!Heeft volges mij veel met de juiste timing van de gassen die trugkaatsen naar de cilinder te maken
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
-
- 1000km gereden
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
-
- 1500km gereden
- Contacteer:
- Tombo
- 17500km gereden
-
- 10000km gereden
- Contacteer:
- bromtolfs1
- 100km gereden
- Contacteer:
Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Ik moet er wel eerlijk bij schrijven dat ik toen ook 30 kg lichter was.
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?

Op mijn 1J5 eind jaren 70 zat een orginele 50cc FS1 cilinder met gepolijste poorten (niets verder bijgewerkt), hogedrukkop, een gemodificeeerde orginele uitlaat met 32mm bocht, 16mm Mikuni en 14/44 vertanding. Met deze setting liep deze brommer 100km/h. Veel toeren en trekkracht bovenin en wat minder bij de lagere toerentallen. De meeste Kreidlers en Zündapps hadden het nakijken!
Maar nu loopt mijn FS1 met een orginele F5B 14/41 vertanding en 16mm Mikuni en deze uitlaat ook al boven de 80km/uur.
Binnen het dorp tuf je lekker als een niet opgevoerde brommer en heb je geen last van de politie! Buiten het dorp kijk je even rond schakelt terug naar 3 trekt door tot boven de 60 en schakelt naar 4 en trekt door tot ongeveer 80. Wie doet je zo wat?

- Aad
- 1500km gereden
- Contacteer:
bromtolfs1 schreef:Orginele 2F2 uitlaat met 32mm bocht doet bijna hetzelfde als de franconi uitlaat! Deze uitlaat is echt goed gedempt en val je niet eerder op dan je het gas echt opentrekt.
Hmm, mischien moet ik dan ook eens een 41 i.p.v. een 44 achter er op zetten, heb eigenlijk dezelfde setup, wel hogedrukkop, snelle schijf, maar ik haal echt heeeeel soms de 80 (2 keer gehaald of zo)
Groet, Aad
Oei dan ga ik kijken of ik mijn 2f2 uitlaat die ik nog heb liggen kan fixxen ! Mn demper zat vastgelast, waarom weet ik ook niet en nu dichtgekoold, zit enkel een boortje in vast die er perongeluk is ingevallen ... Je kan er nu helemaal niets meer uithalen !, dus gewoon demper eruit proberen te slijpen zonder de boel te slopen