Opvoeren en modificeren van de FS1
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 28 jun 2007, 11:04
Kwestie van proberen. Ik denk wel dat 'ie langer moet (nieuwe ketting), of je kettingspanners moeten helemaal uitgedraait staan nu.
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 28 jun 2007, 11:19
hoeveel schakels moet ik dan hebben? als ik een nieuwe ketting moet?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 28 jun 2007, 11:22
standaard zijn ze vaak lang genoeg
Waslijn
Bericht
door Waslijn » 28 jun 2007, 12:43
Nee hoor.. bij een iris zitten er altijd veel te veel schakels aan. Je kan het beste zo'n ponsapparaatje kopen om zelf je ketting in te korten.
Martijn
Bericht
door Martijn » 28 jun 2007, 17:12
Of dremelen
harmen251
1000km gereden
Berichten: 1094 Lid geworden op: 14 jun 2006, 22:58
Locatie: oostakker
Bericht
door harmen251 » 28 jun 2007, 17:20
afslijpen en dan openwrikken
YamaSam
10000km gereden
Berichten: 12187 Lid geworden op: 12 sep 2006, 19:02
Locatie: Mariakerke-Gent-Baasrode
Contacteer:
Bericht
door YamaSam » 28 jun 2007, 18:00
of je boort een gaatje van een 5mm in een zwaar metalen stuk,
liefst in een hoekje, dan leg je'r de ketting op, met de pin die eruitmoet over het gaatje..
een tikje met een hamer, dan met een asje of doorslag, tot het erdoor is..
gaat echt nog vrij gemakkelijk als het metaal serieus wat massa heeft
when men were men, and helmets were for divers
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 28 jun 2007, 22:58
of je koopt gewoon zon kettign apparaatje die der voor gemaakt is voor 5 euro
Niels
Site Admin
Berichten: 11146 Lid geworden op: 11 jun 2006, 22:13
Locatie: Den Haag
Bericht
door Niels » 28 jun 2007, 23:00
Kettingkraker idd
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 28 jun 2007, 23:01
moeilijk doen als het ook makkelijk kan
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 29 jun 2007, 11:29
mijn setup is nu dus:
snelle uitlaat
50cc Fs1
hoge druk kop
16mm mikuni
alleen mijn tandwiel verhouding is nu 12/37
wat zou deze moeten zijn?
ik dacht zelf aan 13/44 of kan hij wel iets zwaarder 12/40 ofzoo?
ik heb eigenlijk zelf geen idee.....
alvast bedankt...
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 29 jun 2007, 11:39
ZOals al eerder gezegt, gewoon een kwestie van testen
Waarschijnlijk is deze vertanding iets te zwaar, maar probeer het gewoon eens
jonnotje
1500km gereden
Berichten: 1984 Lid geworden op: 27 mei 2007, 11:34
Locatie: Tuitjenhorn
Contacteer:
Bericht
door jonnotje » 29 jun 2007, 12:06
dan ga ik wel 13/44 proberen
maar is 12/39 hetzelfde als 13/42?
omdat iemand een keer zij dat 1 tand voor, 3 tanden achter is?
Tombo
17500km gereden
Berichten: 18356 Lid geworden op: 12 jun 2006, 08:52
Locatie: Achterhoek
Bericht
door Tombo » 29 jun 2007, 12:15
Het gaat om de verhouding..
12/39 is een verhouding van (39 delen door 12=3,25) 1:3,25
13/42 is een verhouding van (42 delen door 13=~3,23) 1:3,23
13/42 is dus een ietsjes zwaardere vertanding
jeroenvans
1500km gereden
Berichten: 1907 Lid geworden op: 02 apr 2007, 15:11
Locatie: Beuncity
Bericht
door jeroenvans » 29 jun 2007, 13:26
14 44 of 43 moet goed zijn.. heb ik ook en ik heb dezelde setup... heb je al wel je schijf snel gemaakt?