Booster schreef: 29 nov 2021, 20:09
Die vertanding heb ik al idd. Had me laten vertellen dat dat origineel was. Heb de cilinder nu maar besteld in Almere. Ben benieuwd.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Dat is jammer want het is eenvoudig op te lossen door tussen cilinder een uitlaat een ring te zetten met een gat van 10mm.
Die van mij liep 80kmh en dat kreeg ik maar niet vergenoegen terug, met alle trucjes bleef hij nog steeds op 70kmh komen.
met die ring met gat van 10mm was de snelheid weg kwam niet verder dan 45kmh.
De F5B is sowieso een hele verbetering ten opzichte van een 50cc imiFS1 cilinder. Er kan altijd nog een 16mm op, de poort kan altijd nog en beetje omhoog. Geen gat tussen 3 en 4, geen 1:15 brandstofverbruik en ook lekker relaxed rijden is mogelijk. Ben ik fan van 50cc FS1 cilinders? Nee. De uitlaatpoort is gewoon te hoog. Iedereen die het uit ervaring fijne dingen vindt: Prima. Maar dan moet je het ding bewust kiezen, en niet omdat je denkt dat omdat er FS1 op staat hij dus wel goed zal zijn.
NIX schreef:De F5B is sowieso een hele verbetering ten opzichte van een 50cc imiFS1 cilinder. Er kan altijd nog een 16mm op, de poort kan altijd nog en beetje omhoog. Geen gat tussen 3 en 4, geen 1:15 brandstofverbruik en ook lekker relaxed rijden is mogelijk. Ben ik fan van 50cc FS1 cilinders? Nee. De uitlaatpoort is gewoon te hoog. Iedereen die het uit ervaring fijne dingen vindt: Prima. Maar dan moet je het ding bewust kiezen, en niet omdat je denkt dat omdat er FS1 op staat hij dus wel goed zal zijn.
Maak ik hieruit op dat ik ook de 10mm carb weer kan gebruiken met de F5B? Suggestie voor een sproeiermaat, bij de 10 en de 16mm?
Misschien had ik zelf stiekem voor een 43mm (60cc) exemplaar gegaan,
maar dit is ook okay.
Standaard uitlaat met losse bocht,
10 mm carburateur met 130 sproeier
11 of 12 tands voortandwiel.
Mocht de brommer toch nog wat te snel zijn, dan kan je bij de uitlaatpakking een carrosseriering monteren.
Let op dat er geen speling op brug, kroonstuk en wielen zitten.
Dat al je lampen functioneren.
Remmen functioneren en keurig afgesteld.
Dan ben je aardig op weg voor een kentekenplaatje.
Heb je je plaatje binnen:
16 mm carburateur met 150/160 sproeier
32 mm uitlaatbocht en als die bocht niet past de begrenzer uit de demper slopen.
13 - 42 of 14 - 45 tandwielen monteren,
en ga je rondrijden met een brede grijns op je giegel.
Ik niet. Ik ga uit van crap tenzij ik het gezien heb (en heb kunnen constateren dat de kwaliteit ok is) en heb zien en horen lopen. Er is zoveel aftermatket prut te koop.
Er is veel crap te koop, mooie foto's en verpakkingen zeggen niks, ben er ook wel eens in getrapt. Heb goede ervaringen met Zeta, Eurocylindro, Noguchi, Asso en origineel Yamaha. Heb ook nog spul liggen wat getest moet worden, onder andere fs1parts huismerk aluminium F5B cylinder met nicasil wand.